Aby zapewnić prawidłowe działanie strony oraz żeby hajs się zgadzał używamy ciasteczek.
Szczegółowe informacje

hip-hop.pl »

Odżywianie

Odżywianie

Autor: bionic

Kontynuując temat odżywiania, drodzy bboys i bgirls, zajmiemy się suplementami dietetycznymi. Suplementy te wspomagają wzrost wytrzymałości i ogólnej tężyzny fizycznej organizmu, tak potrzebnej w naszym ukochanym tańcu. Tak więc do dzieła!

Kreatyna
Jest ona najpopularniejszym suplementem, wspomagającym przyrost masy mięśniowej i poprawę parametrów wytrzymałościowych. Jest dostępna pod postacią tabletek i proszku. Choć sama działa świetnie, możliwe jest dodatkowe wzmocnienie jej działania, p

Glutamina
Powstrzymuje rozpad białek i ułatwia ich odbudowę. Podczas wytężonej pracy, jaką jest niewątpliwie breakdance, dochodzi do znacznego rozpadu białek (katabolizm), który z jednej strony wzmaga budowę białka w mięśniach, a z drugiej przy nadmiernym wysiłku - hamuje rozwój masy. Dzieje się tak dlatego, że przy regeneracji wysiłku, większość potencjału budulcowego komórek mięśniowych kierowana jest do odbudowy strat, dopiero później zaś występuje nadbudowa białek prowadząca do rozwoju muskulatury. W praktyce oznacza to, że nawet po intensywnym treningu nie dostaniecie zakwasów, a mięśnie zregenerują się w 1-2 dni, a nie jak zazwyczaj w ok. 5 dni. Jest to bardzo istotne, szczególnie przy częstych treningach. Dawkowanie powinno być rozłożone na cały dzień. W tańcu i innych sportach wytrzymałościowych powinna wynieść do 40 gramów dziennie. Dawka ta powinna zostać podzielona na wiele mniejszych przyjmowanych w ciągu dnia, przy czym, podobnie jak w przypadku kreatyny, najważniejsze jest spożycie bezpośrednio po treningu. Glutamina dostępna jest w postaci proszku.

HMB
Suplement ten ma silne działanie antykataboliczne (regeneracja tkanki mięśniowej), oraz anaboliczne (wzrost masy mięśniowej). Jest substancją bioaktywną, o działaniu zbliżonym do witamin, występującą w niewielkich ilościach w niektórych produktach pokarmowych. Powstaje również naturalnie w organizmie człowieka, jako substancja ochronna, łagodząca skutki stresu związanego z wysiłkiem fizycznym oraz jakże częstymi w tej branży kontuzjami. Zapotrzebowanie na HMB wzrasta w warunkach wzmożonej aktywności fizycznej. Przyjmowanie preparatu prowadzi do znacznej poprawy ogólnej wytrzymałości, zwiększenia masy i siły, a także wydolności tlenowej. Dodatkowym działaniem HMB jest spalanie tłuszczu. Najlepsze rezultaty osiąga się przy długofalowym przyjmowaniu, gdyż jego działanie nie jest tak spektakularne w pierwszym miesiącu jak przyjmowanie kreatyny. Szerokie spektrum działania HMB ujawnia się stopniowo podczas całego procesu przyjmowania. Dobrym pomysłem jest przyjmowanie produktu zarówno przed, jak i po treningu. HMB dostępne jest w postaci kapsułek i proszku. Dzienna dawka wynosi 3 gramy.

Odżywki białkowe
Białka są głównym składnikiem budulcowym organizmu i stanowią 15% masy ciała, głownie masy mięśniowej. Substancjami, z których powstają białka są aminokwasy. Wzrost ilości energii czerpanej z aminokwasów następuje na skutek adaptacji organizmu do długotrwałego wysiłku fizycznego. Aby zatem utrzymać bardzo ważną równowagę azotową, należy dostarczyć organizmowi odpowiednią ilość białka. W przypadku breakdance, szczególnie przy intensywnych treningach, należy zwiększyć przyjmowaną ilość. Stąd koktajle proteinowe są tak istotne w diecie tancerzy. Można je pić o każdej porze, jednak najbardziej zalecaną praktyką jest pół godziny przed i pół godziny po treningu. Dostępne na rynku odżywki bazują na różnych źródłach białka, w zależności od przyswajalności. Najczęściej są to: białka z kurzych jajek, białka serwatkowe, oraz białka sojowe. Najbardziej przyswajalną formą jest białko na bazie serwatki. Magia protein leży w sposobie przyjmowania ich w diecie. Najbezpieczniejsze diety zawierają w 15-30% białka na jeden posiłek. Koktajle proteinowe powodują utratę wagi, przy jednoczesnym zachowaniu masy mięśniowej, a do tego dobrze smakują.

Odżywki węglowodanowe
Węglowodany są głównym źródłem kalorii, których organizm tak bardzo potrzebuje. Powinny one stanowić ok. połowy każdego posiłku. Na rynku są dostępne różnego rodzaju odżywki zawierające węglowodany od prostych aż po bardzo złożone. Im bardziej są one złożone, tym wolniej ulegają spalaniu, a uwalnianie się energii jest wydajniejsze i lepiej rozłożone w czasie. Jeżeli chodzi o dawkowanie, to generalną zasadą jest spożywanie 5-6 gramów na kilogram masy ciała, choć czasem jest to również zależne od indywidualnego metabolizmu. Jeżeli poziom Twojej energii jest na wysokim poziomie, a masa tkanki tłuszczowej jest stała, to pewnie spożywasz odpowiednią ilość węglowodanów. Jeżeli natomiast Twój poziom energii zmniejsza się i do tego tracisz na wadze, wówczas pobór węglowodanów jest zbyt mały. Analogicznie, jeżeli poziom energii jest wysoki i do tego przybierasz na wadze, to może warto byłoby zmniejszyć nieco dawki. Jeżeli chodzi o wytrzymałość na treningu, czy występie, to najlepiej działają węglowodanowe odżywki

Same odżywki i suplementy to jednak nie wszystko. Garść porad:
1. Jedz odpowiednio dużo. Tak, aby Twój organizm otrzymywał nieco więcej, niż jest mu potrzebne do zachowania masy mięśniowej na stałym poziomie.
2. Nie zastępuj posiłków odżywkami i suplementami. Najpierw wybierz odpowiedni pokarm, dopiero wówczas gdy czujesz, że Twój organizm nie otrzymał wystarczającej ilości substancji odżywczych, sięgnij po odżywki. Odżywki uzupełniają jedzenie, ale go nie zastępują.



Informacje o artykule
Data dodania:2005-06-08
Dział / Kategoria: taniec / felieton
Średnia ocena:1.00 (1)
Oceń artykuł: Aby ocenić artykuł musisz się zalogować
Autor:
bionic, 38 lat
mężczyzna, Koszalin

Ostatnie artykuły tego autora:
Stretching - rozciąganie mięśni
Dieta tancerza

Zobacz wszystkie artykuły tego autora
anonim
Autor: dressss   Link do posta
11:34:14, 09-06-05
tutaj sa tylko zdechlaki skejciule wiec artykuł do moderacji ;), brakuje kilku waznych zeczy ale ogolnie jest wszystko ok . aha jeszcze jedno cos . wzrost masy w breaku nie jest pozadany . pozadany jest wzrost siły !!! , 100 kg kolos tak łatwo sie nie rusza elo

anonim
Autor: mc sir prezes   Link do posta
17:10:22, 10-06-05
ile to hajsu trzeba żeby zakupiś to wszystko naraz

niggazz
Wyślij prywatną wiadomoś do użytkownika
21:56:41, 10-06-05
Zeby zakupić to wszystko należy wydać około 5000 dolarów amerykańskich ! pozdro leszcze

anonim
Autor: chgw   Link do posta
20:34:01, 15-06-05
Człowieku 5000$?! To chyba chcesz to beczkami kupować! Albo chcesz zrobić zapasy na 3 lata z góry! Chyba że żresz je garściami to wtedy szybciej zejdzie, ale efekt będzie hmm... brzuch ci sie TROCHĘ zaokrągli A wracając do tematu mej wypowiedzi to będzie tak: -Kreatyna (w proszku) 1500g - 65 zł -Glutamina, nie orientuje sie za bardzo, radziłem se bez niej, ale z tego co wiem droższe od kreatyny nie jest, więc przyjmijmy - 60zł -HMB bierze sie z innymi witaminami, jak dobrze pamietam to mniej wiecej 90 zł kosztuje -Białko (bez niego nie ma co) - podobno sperma zawiera białko, ale ja bym nie pił :D, a tak poważnie to 3500gram dobrego białka - 240 zł. Zamiast żreć je kupować możecie zawsze dobrze sie odżywiać (kotleciki itp.) Pamiętajcie żeby nie brać wszystkiego na raz i przede wszystkim ĆWICZYĆ! Jedząc białko bez ćwiczenia nabierzesz tylko zbędnego tłuszczu! A ten mit \'tłuszcz zamienia się w mięśnie\' jest mitem ;] Poczytajcie lepiej na sfd.pl Pozdro!

anonim
Autor: mig78@wp.pl   Link do posta
22:01:24, 18-06-06
Odzywianie ... odzywianiem - nic nie zastapi jednak solidnego treningu, na poczatek 3-5 razy w tygodniu przez pol roku, dopiero pozniej moznaby zastanowic sie nad odzywianiem (pod warunkiem ze wytrwasz w treningach) inaczej to nie ma sensu... styl kreatywnosc gibkosc szybkosc koordynacja, to podstawa...

KOKS!
Autor: KOKS!   Link do posta
Wyślij prywatną wiadomoś do użytkownika
16:25:18, 30-10-10
ale chujowe

Dodaj wypowiedź

Autor: Podaj wynik dodawania: 5 + 3 =

Pozostało znaków: 1250

Uwaga:
Twój host to ec2-54-163-210-170.compute-1.amazonaws.com (54.163.210.170). Informacja ta zostanie zapisana wraz z Twoją wypowiedzią. W przypadku naruszenia czyichkolwiek dóbr osobistych informacja ta zostanie ujawniona tak aby ułatwić ściganie autora.

Hip-Hop.pl © 2000-2017 • kontakt • redakcjareklamamateriały promocyjneFAQ, pomoc i zasadyPolityka Cookies