Aby zapewnić prawidłowe działanie strony oraz żeby hajs się zgadzał używamy ciasteczek.
Szczegółowe informacje

hip-hop.pl »

Pozytywna presja - wywiad z Grammatikiem

Pozytywna presja - wywiad z Grammatikiem

Autor: seba

Dowiedz się więcej o: Grammatik.

Na ostatniej płycie jest bardzo dużo o Was. Wiele mówicie o tym, co myślicie i czujecie. Czy taki "świadomy rap" ma szanse zaistnieć w dzisiejszych realiach?
Eldo:
Nie interesuje mnie jego "zaistnienie", w tym sensie, o którym myślisz. Dla mnie to samodzielny, żywy organizm, o którym będą różne opinie, a to mi zupełnie wystarczy. Miło będzie, jeśli płyta odniesie jakiś sukces również komercyjnie, ale nie to jest najważniejsze. A płyta o nas, bo tak zawsze pisaliśmy.
Jotuze: Zgadzam się całkowicie z Leszkiem. Jest to płyta o nas, o tym, co przeżyliśmy od wydania "Reaktywacji". Zapis pewnego okresu. Jesteśmy świadomi tego, co robimy, dlatego też płyta ma taki charakter, a nie inny.

Ta płyta jest bezkompromisowa, zupełnie inna, bez typowo singlowych kawałków, tworzonych pod hit. Nie mieliście ochoty nagrać jednego lekkiego, imprezowego utworu? Jakby brzmiał Grammatik w takiej konwencji?
Eldo:
Niezbyt wyobrażam sobie jak miałby taki kawałek wyglądać, poza tym nie jesteśmy raperami od szlagierów, robimy trochę inną muzykę. Staramy się działać wewnątrz formy, którą sami wypracowaliśmy, nie ma sensu napinać się na nagrywanie kawałków, które by nie odzwierciedlały tego jak myślimy.
Jotuze: Nie brzmiałby przede wszystkim prawdziwie i dlatego od takich "zagrywek" trzymamy się z dala. Grammatik nie jest zespołem od imprezowych kawałków i nigdy takim nie będzie. Innym pozostawiamy tworzenie kawałków lekkich i przyjemnych. My robimy po prostu swoje wbrew temu, co się teraz dzieje.

Czemu nie zaprosiliście żadnego rapera na płytę?
Eldo:
Nie ma jakiegoś konkretnego powodu poza tym, że chcieliśmy tę płytę nagrać we dwóch.

Na "3" czuć wiele zniechęcenia, goryczy. Jest wrażenie, że chcecie zdystansować się od rap-gry. Czy nie lepiej nabrać do tego trochę dystansu i luzu?
Eldo:
Zniechęcenie i gorycz pojawia się wtedy, kiedy ludziom na czymś zależy, to niech będzie najlepsza odpowiedź na to pytanie. A słuchając płyty można znaleźć sporo i luzu i dystansu przede wszystkim do samych siebie.

Na "Friko" twierdziliście, że "rap biznes to spełnienie marzeń". Dziś, gorzko się z nim rozprawiacie. Czemu rap biznes w Polsce nie realizuje Waszych marzeń?
Eldo:
Biznes zabija tę muzykę bardziej niż r&b. Tak serio to biznes zawsze przynosi nieporozumienia, niedopowiedzenia, żal i pretensje. Często nie z winy ludzi, ale mechanizmów, od których Ci ludzie są zależni.
Jotuze: Właśnie. Najgorsze są te mechanizmy, ale i ludzie, którzy coraz częściej się w tym "rap biznesie" pojawiają na zasadzie przypadku. To jest złe i nie wnosi nic pozytywnego, a co dopiero wartościowego do tej sceny. Kiedyś byłem idealistą, wszystko widziałem w jasnych barwach. Niestety na mojej muzycznej drodze spotkałem dwie kurwy, które strasznie narozrabiały w polskim rapowym światku i to właśnie sprawiło, że teraz jestem ostrożniejszy we wszystkim, co robię i inaczej patrzę na wiele rzeczy, wciąż zajmując się muzyka. Zresztą wszystko opisane jest w kawałku "Kondycja".

W wywiadach wiele razy mówiliście, że nie zrobicie płyty lepszej niż "Światła miasta". Czy nie boicie się, że to będzie samo-spełniająca się przepowiednia? Raper, który mówi, że najlepszą płytę już nagrał, nie ma już nic do osiągnięcia.
Eldo:
Takie mówienie to odpowiedź tym wszystkim, którzy ciągle chcieli by usłyszeć nie nową płytę Grammatika, ale sequel "Świateł miasta". Jeśli za to raper, któremu mówią, że już nagrał najlepszą płytę, to po co w ogóle ma jeszcze coś nagrywać? Myślę, że słowo "lepsza" w żaden sposób nie dotyczy tej płyty. Jest inna i nie ma żadnych możliwości porównywania tych płyt.

Eldo, twierdzisz, że "będą jaja", a "Twój głos trafia w próżnie" jednak fani Was słuchają, uwielbiają i przychodzą na koncerty. Czy to nie za surowa ocena?
Eldo:
"Jaja" odnoszą się do "autobusu", a zatem po prostu do sytuacji w Polsce, co zresztą jest dość czytelne w tekście, na który się powołujesz. A co do głosu, który trafia w próżnie, to mam takie poczucie, że trafia. Wielu z wykonawców pracuje po kilkanaście miesięcy, a w nagrodę dostają bootleg'i swoich płyt często jeszcze przed premierą. Taka sytuacja zabija muzykę i jest bez sensu dla wykonawców. Zresztą to jest poważny temat i nie da się tego opisać w kilku słowach. Chciałem zasygnalizować pewien problem, mam świadomość mojej bezsilności w tej sytuacji, jedyne co możemy zrobić to mówić o tym w ten sposób.

Dla wielu jesteście ikoną polskiego rapu. Czujecie się odpowiedzialni za swoje teksty? Czujecie presję tych ludzi?
Eldo:
To jest miłe, że są ludzie, którzy podziwiają i szanują to co robimy. Przynosi to ogromną satysfakcję, ale nie jest celem naszej pracy. Co do odpowiedzialności, to jesteśmy dorosłymi ludźmi i jesteśmy świadomi tego, że nasz przekaz dociera do ludzi. W takiej sytuacji musisz czuć pewną presję, ale nie ma ona wpływu na nagrania.
Jotuze: Z tą ikoną to lekka przesada, a co do presji to była jest i będzie, ale w takim pozytywnym znaczeniu, jest dla nas czymś w rodzaju dopingu.

Wśród fanów są też grouppies. Czy odganianie ich rzeczywiście jest takie straszne?
Eldo:
Nie jest i nie jest ich też aż tyle. Szkoda, że nie wyczułeś ironii w tym wersie, zresztą w całej tej zwrotce.
Jotuze: Grouppies? Nie znam (śmiech).

Na płycie pada stwierdzenie, że "krytyka spotyka Was stale". Jednak jesteście jedną z najmniej krytykowanych grup. Czytacie recenzje swoich płyt?
Jotuze:
Nie chodzi mi o recenzje w pismach, bo to dotyczy zespołu i wykonywanej przez nas muzyki. Chodzi mi o te głupoty, które pewna grupa ludzi wygaduje i pisze, a propos nas jako ludzi, nawet nas nie znając... Idiotyzm i tyle.

Jak doszło do współpracy z Haem'em i DJ Taśmy?
Jotuze:
Prosta sprawa. Znamy się z nimi od dawna, szanujemy to co robią, a są w tym dobrzy i postanowiliśmy, że mogliby mieć jakiś swój udział na tej płycie. Oni się zgodzili, a efekt to właśnie bit Haema i skrecze Daniela na "3".

Na przyszłych produkcjach, też będzie wielu producentów?
Jotuze:
Tego nie wie nikt. Czas pokaże.

"Wytwórnia się wkurwia, bo nie sprzedaje milionów" - fakt, ale Wasze płyty i tak sprzedają się świetnie jak na Polskę, choć to i tak śmiesznie mało. Jaka jest przyczyna słabej sprzedaży płyt?
Jotuze:
Od dawna szukam odpowiedzi na taki stan rzeczy.

Swego czasu mocno krytykowaliście 18L, na "3" pojawia się delikatny diss na nich. Jednak potem zagraliście na koncercie organizowanym przez UMC i tam już ich nie jechaliście. Gdzie tu konsekwencja?
Eldo:
Nie widzę w tym żadnej niekonsekwencji. Nie robiliśmy z "jechania" 18L żadnej misji. Spytani, co sądzimy o ich muzyce, odpowiadamy szczerze, również im wydawcom. Zagraliśmy na tym koncercie, bo był profesjonalnie zorganizowany i wszystko na nim odbyło się jak należy. Wytwórnia pisze czeki i robi ciężką robotę, za to należy się im szacunek, bo najwyraźniej mają umiejętności do tego, żeby promować swoich artystów. Nikt nikogo nie zmusza do wydawania w UMC, zespoły same chcą tam wydawać, mogą zawsze odmówić zamieszczania swoich utworów w pismach młodzieżowych. Mam nadzieję, że widzisz już różnice.
Jotuze: Nie grałem na tym koncercie, to tak w sprawach organizacyjnych. A co do dissu na "3" to chodzi o moją zwrotkę, która opisuje konkretną sytuację. Nie robię z tego wielkiej afery, jednak zawsze będę szczerze mówił o tym, co mnie wkurwia, jak również o tym, co mnie cieszy. A wkurwia mnie, jeśli tak się zagłębiamy, taka sytuacja, gdy wartościowy i dobry rap ginie wśród wszechobecnej i non stop granej tandety. Dziwi mnie to, że niektórzy dają się tak łatwo zakręcić i omamić. Tyle ode mnie.

Kto jest winny temu, że przyszła moda na infantylny rap?
Jotuze:
Taki jest teraz widocznie rynek i zapotrzebowanie na tak pojmowany i tworzony rap.

Eldo, jaka jest dla Ciebie różnica pomiędzy solówkami, a Grammatikiem?
Eldo:
Nagrywając solową płytę realizujesz tylko swoje pomysły i tylko z samym sobą spierasz się o tę płytę. Czasami to gorsze od pracy z pięcioma osobami. Tylko tyle, reszta wygląda tak samo, pomysł, kartka, s-33.

Na płycie dwukrotnie pojawił się Hrabal. Niby to nic dziwnego, ale skąd on się wziął?
Eldo:
Pierwszy raz w "2004", pisałem ten tekst akurat po fantastycznym meczu Czechy-Holandia, w którym wygrali Czesi. Hrabal, który był wielkim fanem piłki nożnej, na pewno przeżył wiele wzruszających chwil. Stąd ten tekst. Drugi raz pojawia się w "Hooker i Gondorff", kiedy opisuje pewną historię mogąca się wydarzyć w czeskiej stolicy. Hrabal to koty, wrażliwość, mądrość, miłość do człowieka, polecam jego książki, warto przeczytać. A pojawia się, bo po prostu jego twórczość towarzyszy mi w wielu momentach życia.

Dowiedz się więcej o: Grammatik.


Informacje o artykule
Data dodania:2005-07-16
Dział / Kategoria: muzyka hip-hop / wywiad
Średnia ocena:7.45 (11)
Oceń artykuł: Aby ocenić artykuł musisz się zalogować
Autor:
seba, 37 lat
mężczyzna, Szczecin

Ostatnie artykuły tego autora:
Kandydaci na szaleńców - przedpremierowy wywiad z Mesem
Nie szufladkowałbym tego albumu - Fokus - wywiad
Potrzeba flirtu i reakcja na kobiece piękno - 2cztery7 - wywiad
Ulica nadaje - wywiad z Sują
Konkurs na Demo Roku Magazynu WuDoo - wywiad z Aśką Tyszkiewicz

Zobacz wszystkie artykuły tego autora
anonim
Autor: P.I.M.P   Link do posta
12:31:01, 16-07-05
GRAMATIK ...PEACE

zieeew
Wyślij prywatną wiadomoś do użytkownika
12:36:09, 16-07-05
dobry skład, dobry wywiad. Nic więcej tylko klasyka sama w sobie. Pozdro!

anonim
Autor: Jotus   Link do posta
12:42:06, 16-07-05
Jeszcze raz to powiem Grammatik 3 trcoche sie zawiodłem a) mało kawałków (nie to zebym sie przyczepiał do ilosc bo najwazniejsza jest jakosc ale mogli jeszcze poczekac z wydaniem do uskładania wiekszej ilosci piosenek ) b) nieciekawe bity Jak na Grammatik słabo

50CENTOW
Wyślij prywatną wiadomoś do użytkownika
12:45:20, 16-07-05
Płytka jest przejebana tak jak cały Grammatik!! Mam oczywiscie orginała płytki tak jak wszystkich artystów ktorych szanuje!! Pozdro Grammatik oby tak dalej!!! P.S Do Piha!! Pihu wiesz co mi Reni Jusis powiedziała??? Że tak samo jak ty sie nie sprzedała!!!!

anonim
Autor: ziombel jak misja   Link do posta
12:45:36, 16-07-05
hujowy wywiad, seba lepiej wypada na współ z remikiem, i innymi gwiazdami z umc a no i z żuromem ;] PEACE GRAMMATIK

anonim
Autor: ema   Link do posta
12:51:36, 16-07-05
pierwsza liga rapu

anonim
Autor: P   Link do posta
12:52:36, 16-07-05
\"Wytwórnia się wkurwia, bo nie sprzedaje milionów\" nie powinno być czasem wkurza?

anonim
Autor: Ktoś w stylu koleszki   Link do posta
12:57:45, 16-07-05
Po tej płytce Grammatka przeczytałem kilka ksiązek min F.S Fitzgeralda o ktorym mowa w Hooker&Gondorff Płyta zajebista lepsza od Światła Miasta, chyba najlepsza jaka dotąd słyszałem. Oczywiście zależy kto czego szuka w muzyce.

wegorzzz
Wyślij prywatną wiadomoś do użytkownika
13:00:08, 16-07-05
Eldo czekam na solo...!

anonim
Autor: eloszek   Link do posta
13:12:42, 16-07-05
to samo pomyslalem, panie \'P\' (Pan Duże Pe?? :D)

majk-m
Wyślij prywatną wiadomoś do użytkownika
13:25:59, 16-07-05
Wlasnie-Eldo znacznie wiecej pokazuje w pojedynkę czyli solowo....tez czekam na plyte Eldo!!!!Grammatik 3 nie wniosl nic swiezego moim zdaniem.

Slu Cham ?
Wyślij prywatną wiadomoś do użytkownika
13:41:24, 16-07-05
... bo Grammatik brzmi dobrze TYLKO na bitach Noon\'a. Pozdrawiam

GieZetO
Wyślij prywatną wiadomoś do użytkownika
13:42:06, 16-07-05
Grammatik to całkiem inny sqad niz np.sidney polak który ma całkiem inne bity i teksty

TRUSKAWA
Wyślij prywatną wiadomoś do użytkownika
13:45:10, 16-07-05
2004 I DEDYKOWANO JEST DOBRYM PIOSENKAMI Z TEJ PŁYTY TAK SŁABA PŁYTA

niggazz
Wyślij prywatną wiadomoś do użytkownika
14:01:21, 16-07-05
ja pierdole.......... co za ludzie piszą te komentarze............. gówno w bańce macie czy kurwa co ? jebani.........

anonim
Autor: Komars   Link do posta
14:31:51, 16-07-05
Niggazz wypowiedz sie jak czlowiek a nie jak debil bo za bardzo nikt chyba nie wie o co ci chodzi ...Truskawa dedykowane jak juz cos a tak na marginesie to to sa przez wiekszosc ludzi 2 piosenki ktore sa uwazane za najgorsze na plycie Wywiad troche slaby ale wazne ze jest cokolwiek z Grammatikiem lol. Nie no od razu widac chocby po tym wywiadzie ze to jest zupelnie inny sklad ida przed siebie nie zwazaja na opnie innych . Tak dalej PEACe

anonim
Autor: Chuck Norris   Link do posta
15:02:54, 16-07-05
Nie wiecie jaki tytul ma kawalek pezeta ,ktory gral na reebok hip hop tour dla malolata? Pozdro

Slu Cham ?
Wyślij prywatną wiadomoś do użytkownika
15:25:50, 16-07-05
\'\'Oda do Malolata\'\'

anonim
Autor: Chuck Norris   Link do posta
15:51:38, 16-07-05
Dzieki bardzo Slu Cham ?

anDre
Autor: anDre   Link do posta
Wyślij prywatną wiadomoś do użytkownika
16:07:57, 16-07-05
szczerze to bardzo slaby ten wywiad, pytania malo przemyslane (przeciez jest wiele wiecej pytan, ktore by poszerzyly wiedze o tej plycie). co do samej plyty to ujdzie w tloku i nie wydaje mi sie zeby numery do ktorych noon zrobil bit byly lepsze od tych do ktorych produkowal kixnare (pozdro). osobiscie wole eternie, ha czekam na kolejne solo. five.

szpoik
Wyślij prywatną wiadomoś do użytkownika
16:28:55, 16-07-05
Grammatik zajebisty rapik robi !

anonim
Autor: eMSiDoN   Link do posta
16:44:41, 16-07-05
Jak nazywa sie ten kawalek w ktorym jest ten \"delikatny\" diss na 18l??

WiLQu
Autor: WiLQu   Link do posta
Wyślij prywatną wiadomoś do użytkownika
16:55:07, 16-07-05
3 nie jest zła, po kilku przesłuchaniach się podoba. Ale tej płytce daleko do ich wcześniejszych produkcji (z wyjatkiem niepotrzebnej zupełnie reaktywacji)

wladek_JAGielo
Wyślij prywatną wiadomoś do użytkownika
19:42:53, 16-07-05
GRAMATIK.......PEACE !

Hokus
Autor: Hokus   Link do posta
Wyślij prywatną wiadomoś do użytkownika
19:54:43, 16-07-05
Stary wywiad, kilka miesiecy temu byl tu

Pan_iXs
Wyślij prywatną wiadomoś do użytkownika
20:59:18, 16-07-05
a ja czekam na czlowieka ktory chce ukrasc alfabet....

anonim
Autor: DJ Sakiewka   Link do posta
21:17:50, 16-07-05
Dla mnie Gramatik 3 jest ekstra płytką . Wiadomo że nie brzmi tak jak na bitach noona ale dla mnie napewno nie gorzej tylko inaczej i dobrze....

hanulica
Wyślij prywatną wiadomoś do użytkownika
23:28:11, 16-07-05
Hrabal. Lubie go bardzo szczególnie \"Zbyt głośną samotność\". Czyta tez ktoś? Jedna miłość.

anonim
Autor: Krawczyk   Link do posta
23:39:26, 16-07-05
Siema nie zgadzam sie z wypowiedziami tych osob ktore uwazaja ze plytka Grammatik 3 jest chamska i muzyka na niej lipna Sorry ale muzyka jest na niej najlepsza tak samo jak slowa. Kupilem orginalna plyte i nie zaluje wydanych pieniedzy ta plyta sie nie nudzi ale mam pytanko mam juz wszystkie plyty Grammatika i Eldo oprócz Eterni nie wiecie czy mozna ja jeszcze kupic????????? Grammatik najlepszy zespol hip hopowy w Polsce.!!!!!!!!

anonim
Autor: 5zł   Link do posta
23:52:32, 16-07-05
Autor: GieZetO Dodany: 2005-07-16 13:42:06 Host: [ukryty - użytkownik zarejestrowany] Grammatik to całkiem inny sqad niz np.sidney polak który ma całkiem inne bity i teksty Buhahahahah piona dla autora tego komentarza, twoja wypowiedź wyprowadziła mnie zbłędu zawsze myślałem że Grammatik i S.Polak to to samo. dzięki ziombel

anonim
Autor: matrox   Link do posta
00:30:12, 17-07-05
Szanuje Grammatik za ich muzyke , dla mnie sa bardzo prawdziwi ... Swiatla Miasta , stawiam w 3jce najlepszych plyt polskich hh jakie do tej pory wyszly ... \"3\" tez jest dobraaaaa np. Od Ostatniego Spotkania czy Dedykowane ! pzdr Grammatik PEACE !

anonim
Autor: Hora   Link do posta
12:50:57, 17-07-05
Kurde możecie mnie wyśmiać itd ale ja uważam że ta płyta jest jeszcze bardziej rewolucyjna niż światła miasta pod względem lirycznym. Znaczy nie jest, tylko będzie bo teraz jest strasznie niedoceniana. Według mnie Grammatik i jeszcze Łona należą do tego typu artystów którzy wyprzedzają swoją epoke :D Jaasne że moge sie mylić, dróg prowadzących do przyszłosći jest miliardy. Ale np: kawałek Papierosy, może odczuwam go inaczej niż autor ale sam mam podobnie, też mam miliardy myśli przelatujących przez głowę w ciągu minuty. To jest normalnie liryczny majstersztyk. Po za tym wiele kawałków zachęca do przeczytania ksiażek a to już jest raczej w rapie niespotykane. hehehe kurde kończe bo pierdole fest.

anonim
Autor: bigraf   Link do posta
12:56:58, 17-07-05
na plycie sie nie zawiodlem, chodz mialem troche stracha po reaktywacji. Grammatik jak dla mnie najlepszy zespol w Polsce. ktos wspomnial o bitach, dla zajebiste !!! wszczegolnosci w \"od ostatniego razu\". ciesze sie ze co jakis czas wychodzi plyta ktora sie podoba od dechy do dechy i mozna jej sluchac non stop. Grammitk robcie swoja bo bez was PL HH upadnie !!! Moglibyscie jeszcze tylko jakis mc goscinnie zaprosic. pozdro

anonim
Autor: wiła   Link do posta
13:04:53, 17-07-05
dla mnie Grammatik to jeden z czołowych polskich składów. Płyta \"Światła mista\" wywarła we mnie ogromny podziw. niektóre teksty rozumiem nawet za dobrze. ciesze się, że ktoś robi tak dobra muzę, która trafia bezpośrednio do ludzi. dzięki Wam za to ;] pozdro dla Grammatika

anonim
Autor: kacz   Link do posta
14:13:18, 17-07-05
jestescei rowno popierdoleni gramatik jest najlepszy w polsce nie ma nikt takiego poziomu.... i nie podzmy pojebanii jak mozna sie znac na muzyce majac kilka oryginalnych płyt

anonim
Autor: qqqqqqqqqqqqq   Link do posta
15:16:01, 17-07-05
powiem tak <>tak samo jak i ty ...

anonim
Autor: Dawidof\'s   Link do posta
17:35:06, 17-07-05
dla mnie zaje plytka

STROBOL
Wyślij prywatną wiadomoś do użytkownika
17:37:21, 17-07-05
sa zajebisci...ale zas nie przesadzajcie ze najlepsi w Polsce.....zreszta...o gustach sie nie dyskutuje :)....pozdrrrrrrrrrrrrrrrrro

anonim
Autor: P   Link do posta
18:02:57, 17-07-05
to powiesz STROBOL

anonim
Autor: P   Link do posta
18:03:22, 17-07-05
to powiedz STROBOL kto jest dla Ciebie najlepszy w Polsce.

<<\____/>>
Wyślij prywatną wiadomoś do użytkownika
18:12:41, 17-07-05
E Ty autor wypowiedzi przeciwko mnie co ty qrwa jesteś z waty po 5zeta ze umiesz sie nawet normalnie podpisać.Pewnie jesteś jak ludzik z klocków lego taki cybuchowaty i pewnie tak samo obciętyI wez sie nie odzywaj na mój temat idz do lusterka i patrz się na siebie przez 1 minute zobaczysz zal ci sie siebie zrobi

anonim
Autor: ll   Link do posta
19:15:45, 17-07-05
jotuze i eldo odzywiaja sie swietnie o czym swiadczy ich wyglad bez koszulek w ostatnim teledysku,a zwlaszcza eldo. prawdziwi kulturysci!!!!!!!!!

anonim
Autor: playaz   Link do posta
19:27:33, 17-07-05
A tam gadajcie co chcecie, scisla krajowa czolowka . Pewnie wielu z was slucha niby hardcorowego gowna jak np....... Szacunek Grammatik

anonim
Autor: bekon   Link do posta
19:47:02, 17-07-05
o co chodzi w wałku Dedykowane jak eldo mówi \"nie jestem jak pezet\" sprzeczka?

anonim
Autor: Di.   Link do posta
21:16:51, 17-07-05
plyta sie nie nudzi i dobrze.teksty sa na serio nietuzinkowe szczegolnie eldoki, juz nie raz sie na nim nie zawiodlam. poza tym dalej maja cos ciekawego do powiedzenia w przeciwienstwie do ostera ktory juz troche sszedł z tonu. wywiad no sredni bym powiedziala. niczego nowego sie nie dowiedzialam.

Krzysiak
Wyślij prywatną wiadomoś do użytkownika
22:23:58, 17-07-05
Nareszcie coś prawdziwego w mieście :)

anonim
Autor: WWO & Zipera & VIP   Link do posta
22:29:32, 17-07-05
NIC DODAĆ NIC UJĄĆ GRAMMATIK TO ,,FORMUŁ 1\", DLA MNIE NA Półce z ZIP , I MOLESTĄ ... elo! elo! pozdrowienia dla całej Warszafki :)

anonim
Autor: kotlecik   Link do posta
22:32:09, 17-07-05
nie wkurwia Was jego \"klik-plik\"?? lama

anonim
Autor: Anitka :D   Link do posta
23:55:40, 17-07-05
o co chodzi w wałku Dedykowane jak eldo mówi \"nie jestem jak pezet\" sprzeczka?

anonim
Autor: kng   Link do posta
09:50:13, 18-07-05
Nie \"Nie jestem jak pezet\" , tylko \"\"Nie chce być tam nawet\", jak Pezet\".

anonim
Autor: Rendi   Link do posta
10:29:14, 18-07-05
Ludzie nie słychajcie hiphopu...bo go nie rozumiecie a rozumiecie pseudorap..mezo verba 18l asceci itd UWAGA to nie jest rap słuchajac mezo słuchasz co najwyżej popu, a jak juz sluchacie czegos dobrego to nie rozumiecie, brak wam identyfikacji z z tekstami wykonawcow / a co do płyty ; kurwa internetowi krytycy, jak nie wiesz co napisac to nie pisz nic.. bez pojecia // pozdrowienia dla \"prawdziwych\" sluchaczy

kah
Autor: kah   Link do posta
Wyślij prywatną wiadomoś do użytkownika
12:40:38, 18-07-05
Wywiad jest fatalny bo pytania na marnym poziomie, ale luz... Co do Grammatika to dla mnie to wciąż to samo, co było kiedyć jest i oby było jeszcze długo... Kawał dobrej roboty na scenie wykonany... Rendi - to nie ta sprawa;-)...

kvl
Autor: kvl   Link do posta
Wyślij prywatną wiadomoś do użytkownika
13:29:13, 18-07-05
Grammatik to nie jest mój ulubiony skład, nie kupowałem ich oryginalnych płyt poza \"3\", wcześniejsze płyty były dobre może na tamte czasy miałem inny gust może to była zbyt osobista muzyka jak dla mnie nie wiem ale w tym czasie kiedy zapuściłem zakużonego \"pirata\" \"światła miasta\" poczułem ten klimat i bez wachania zamówiłem \"3\" nie zawiodłem się jest to płyta moim zdanie znacznie lepsza od \"świateł miasta\" (może dlatego że wy macie do niej sentyment). Jestem zachwycony tekstami a bity mnie rozpierdalają (i o to w tym wszystkim chodzi). Zazwyczaj ten kto słucha GibGibOnów jedzie po Eldoce i Józku, ja jestem jednym z typów jarającym się wyluzowanym stylem Tedego i Numera ale trzeba potrafić docenić dobre zwłaszcza w tych chorych dla hiphopu czasach \"Kupujcie polskie rap płyty...\"

anonim
Autor: winyl   Link do posta
21:08:44, 18-07-05
\'\'Rap przesiąknięty uczuciami\'\' dobrze czy źle ? a)dobrze b)dobrze *niepotrzebne zkreśl

anonim
Autor: j c b   Link do posta
21:25:06, 18-07-05
złe bity ktoś mówi !?? 2004 to kozak jak na mój gust i jest sporo innych dobrych fazowych na nowej płycie...

anonim
Autor: ziomalqa _   Link do posta
22:58:48, 18-07-05
a co to za raper ten Hrabal?chyba niezle zapodaje jeszcze o nim nie slyszalam yoL

anonim
Autor: Black ZOne   Link do posta
01:50:41, 19-07-05
hmmm ktoś tu napisał że Grammatik dobrze brzmi tylko z Noonem..a wiec...Grammatik & Noon to po prostu klasyk w polskim hip hopie , wychowalem sie na ich kawalkach , plyta pelna roznych uczuc.Nidgy w zyciu nie slyszalem takiej plyty(płyt) jak te z Noonem. W tych kawalkach jest zawarty jakijs sens a nie \" 18L\" \"mezo mezo czas rozpoczac nowy sezon\" \"wypruje z was flaki jak laleczka czaki\" no powiedzcie co to ma byc ? czemu plyty mezo sie tak sprzedaja ? fanow do lat przypuscmy 13 rozumiem jak najbardziej. fajna muzyczka \"ziomal rapuje \" \"yoyoyo\". ale gdy ktos starszy slucha tego jako hip hopu to juz jest...bez komentarza. Hip Hop w tej chwili jest kojarzony z mezem , liberem , doniem , lerkiem bo ich kawalki sa w bravo i najczesciej na vivie. Cieszy mnie to rowniez ze Plyty grammatik jednak ktos kupuje ,a tych osob jest duzo jak podaja wyzej. sa jeszcze tacy ktowrzy wiedza co to klasyk. Mam wiekszosc albumow na Mp3 sciagnietych przez internet ze wzgledu na dziure finansowa a chcialbym posluchac wiele albumow, ale grammatika wsszystkie plyty mam orginalne ..serio jesli ktos to czyta i szanuje grammatik za to co robia..slucha ich od lat , oczekuje nowych plyt w zniecierpliwieniu...naprawde 30 zloty to zaden pieniadz jak na taki zzespol...wspomozmy naszych prawdziwych artystow....\"niech sie wybija ponad bagno\" .rozpisalem sie jesli komus to przeszkadza z gory sory !

anonim
Autor: JELI   Link do posta
16:23:22, 19-07-05
Black ZOne ... Lerek nie robi hip-hopu... poczytalbys wywiadu z nim,... on sie nie poddaje za MC

anonim
Autor: KlopoT   Link do posta
22:12:38, 19-07-05
Eldo.... to jest to Grammatik.... to jest to. to jest to co powinno isc w polski rynek- polski prawdziwy hip hop bez smiesznej tandety jaka graja wszyscy z UMC (oprucz Endefisu) Pozdro Grammatik

anonim
Autor: swp   Link do posta
14:38:33, 20-07-05
Wywiad do bani ale jak komus sie podoba to niech sie podoba tak samo z grammatikiem jednym sie podaba innym nie ja tam w gusta nie wnikam ale moim zdaniem muzyke Elda i Jotuze trzeba zrozumieć i do niej dojrzeć a co do bitów to trudno zeby były takie same jak w \"światłach miasta\" skoro to jest \"3\" zupełnie inna płyta i bitów nie robił Noon. Ale poziom i to ten najwyższy i tak został zachowany.

anonim
Autor: Jose   Link do posta
21:36:44, 20-07-05
Ja sie wychowalem na Grammatikach i ich kazda plyta podnosi poprzeczke i jest inna niz Światla miasta ... owszem uwazam ja za najleprza ale inne tez trzmaja poziom a solowka Eldoki \"Eternia\" to potega... Nikt nie przebije ich rapu!

CHIN@
Autor: CHIN@   Link do posta
Wyślij prywatną wiadomoś do użytkownika
17:36:12, 21-07-05
Grammatik jest bardzo dobrym zespołem, który zasłuje na duże brava. Najbardziej podoba mi się płytka Eldoki \"Eternia\". Płyta \"3\" nie jest najlepszą płytą jaką wydali, ale jest dobrą płytą, jest to lepsza płyta wydana w tym roku. Podoba mi się takze ten wywiad, bardzo trafne pytania zadali redaktorzy. Grammatik jest dla mnie klasyką w polskim hiphopie.

CHIN@
Autor: CHIN@   Link do posta
Wyślij prywatną wiadomoś do użytkownika
00:14:42, 22-07-05
Sorry miało być zasługuje a nie zasłuje.

anonim
Autor: blue girl   Link do posta
12:10:18, 22-07-05
no dobra to o co chodzilo ze nie chce byc tam nawet jak Pezet ?? odp ktots

anonim
Autor: ORIENTACJA STACJA WIDMO   Link do posta
15:53:24, 23-07-05
EREDFDSTGREWTDGFDTGRFYTRYTRTRWWP

anonim
Autor: czeszum   Link do posta
15:18:35, 24-07-05
poprostu peace

Ania18
Wyślij prywatną wiadomoś do użytkownika
19:42:02, 25-07-05
Bardzo podoba mi się to o czym rymuja chłopaki są naprawdę szczerzy nie wszyscy potrafią rymować o rzeczach które ich bolą lub drarznią nowa płyt gramatika bardzo mi się podoba.I jeszcze jedno chłopaki nie są marionetkami mediów i nie robią z siebie kogoś kim nie są.Pozdrawiam

anonim
Autor: cts tha crew   Link do posta
22:29:49, 26-07-05
GRAMMATIK jedna z wartosciowszych grup ktore sa mocna alternatywa w tym calym zasmieconym przesyconym tandeta \"rapie\"

anonim
Autor: Rodi   Link do posta
11:26:11, 27-07-05
Ta płyta, choć różni sie od \"świała miastą\" jest również zajebista. Wyróżnia się spośród innego \"popowego\" gówna. Jak to przystało na Grammatika nadal się na nich nie zawiodłem. I niech ktoś nie pisze, że coś się mu tu nie podoba, co prawda się nieco inna, lecz nie żadna tandeta. Niech najlepiej przerzuci się na na jakiegos meza, bo chyba nie wie czym jest prawdziwy rap. Nie znasz się to się nie odzywaj!!! Dla nmie jest to dowód, że faktycznie pomimo istniejacej mody na \"pophip-hop\" nie zbaczają z drogi i robią dalej prawdziwy Hip-Hop, którego już niestety nie mamy okazji często posłuchać. Peace.

anonim
Autor: rps   Link do posta
09:44:21, 28-07-05
Przyznam racje ze Grammatik to dobry sklad...ale sa leprze sklady w polskim Hip-Hopie jak dla mnie m.in PKHZ, PFK, czy K44. To jest dla mnie HH lecz dla \"NIEKTORYCH\" jest trudno pojac teksty. \"(...)To niesamowite zanim sam sie w tym polapie, to juz rozmaite slowa pozostana wbite w papier same w sobie sa nijakie ale z bitem sa juz trackiem(...)\" Grammatik na fajne ale proste teksty dla prostych sluchaczy!! Pozdro!

anonim
Autor: Tomek Kielce   Link do posta
16:22:10, 28-07-05
bardzo dobra plyta.moze plyta roku? tyle.

NoReSpEcT
Wyślij prywatną wiadomoś do użytkownika
18:45:18, 28-07-05
Grammatik jak zawsze na poziomie... peace

anonim
Autor: KRT   Link do posta
13:51:52, 29-07-05
Widze że wielu tu słucha jakiegoś gównianego rapu i nie docenia Grammatika oni są na scenie whuj czasu i ich styl pozostaje na poziomie od wielu lat GRAMMATIK 3 to kolejna świetna płytka i to wcale nie na nowych hujowych patentach frajerzy zastanóewcie sie co piszecie...wrrrrrrrr

anonim
Autor: leee   Link do posta
02:43:05, 31-07-05
nie wiem czy tak fajnie ale ok.

anonim
Autor: eldezet   Link do posta
22:37:22, 31-07-05
powiedzcie mi w koncu o co chodzi w tym ze nie chce byc tam nawet jak Pezet -- eldo rymuje ?? oni sie poklocili ??

anonim
Autor: Hora   Link do posta
22:37:48, 07-08-05
Nie !!! tu chodzi o to że w kawałku Pezeta i Polaka Pezet rymuje: \"Nie chce być tam nawet: (Nie wiem do końca gdzie bo nie wsłuchiwałem się w ten kawałek zbytnio). No i Eldo powołuje się na słowa Pezeta mówiąc że nie chce być tam nawet (tak samo jak Pezet). Podobniej Rymowała Molesta \"Jak Tede nie upadłem nisko\" Nie chodziło tutaj o to że TD upadł nisko (Choć tumożna polemizować) tylko wręcz przeciwnie. Nooo Yo

anonim
Autor: WWWWW   Link do posta
18:31:12, 17-08-05
GRAMMATIK MA NAJWIĘKSZY PRZEKAZ HIP-HOPU W POLSCE .POZDRO DLA ELDO SAMA KLASYKA

anonim
Autor: od dawna   Link do posta
16:45:24, 28-09-06
Grammatik to nie raperzy. Ani hip hopowcy. Grammatik to Artysci.
Kazdy na swoj sposob wprowadza podzialy - punkt widzenia zalezy od punktu siedzenia. Jesli sluchasz WWO, to Verba bedzie dla Ciebie szmira, nie rapem. Jesli sluchasz Verby, to WWO beda dla Ciebie malo ambitnymi blokowcami, ktorzy dorobili sie na wlasnej glupocie. Mi tez kiedys odpowiadal ten system. Ci byli komercyjni, tamci - szczerzy, Grammatik - inteligentny rap. Ale moje upodobania sie zmienily. Hip hop poszedl w odstawke (nie calkiem, oczywiscie). I ta przerwa dobrze mi zrobila, bo dopiero teraz, wracajac do dawnych przyzwyczajen, widze, ze wiele sie tu zmienilo. W wielu przypadkach niestety na gorsze.
Teraz jednak (nie patrzac juz na podzialy, bo z nich kazdy kiedys wyrosnie) moge ze spokojem i ulaga powiedziec, ze - jesli chodzi o Grammatika - chlopaki poszli dalej i zdecydowanie zmierzaja w dobra strone. Ja nie widze w ich utworach \'inteligentnego rapu\', ale po prostu inteligentnych ludzi, ktorzy ten rap robia.
Btw, to Grammatik jest jednym z nielicznych zespolow, do ktorych muzyki chetnie wracam. Plyty oryginalnej jeszcze nie mam (wiec slucham takiej, jaka mam...), ale to mi caly szanowny \'squad\' musi wybaczyc, bo z kasa bywa roznie. Postaram sie to naprawic ;-)

anonim
Autor: Dr.AJdontANDERSTENT:D   Link do posta
20:36:09, 30-09-07
Choć mówisz że Grammatik czyli Eldo i Yuze to artyści, to każda plyta którą wydali jest płytą Hip Hopem, a wiec wnoszą coś do tej kultury, co znaczy że można ich określić też jako hiphopowców, raperów. Hora - faktycznie źle rozumiesz przekaz - posłuchaj obu kawałkow, Pezeta i Elda to napewno zroumiesz.
Eldezet - napewno nie chodzi o żaden dis , w tych słowach nie chodzi o nic złego, przesłuchaj zwrotke do końca - ''pezet rymuje że chce być z nia gdzieś tam i ma pare stów (tak ogólnikami ;d), a Eldo że innych rzeczy oczekuje od życia'', poprostu że ma inny pogląd. A co do Gramm - 5+ czekam na nowe płyty 07-08.Pozdo

Dodaj wypowiedź

Autor: Podaj wynik dodawania: 2 + 3 =

Pozostało znaków: 1250

Uwaga:
Twój host to ec2-54-92-153-90.compute-1.amazonaws.com (54.92.153.90). Informacja ta zostanie zapisana wraz z Twoją wypowiedzią. W przypadku naruszenia czyichkolwiek dóbr osobistych informacja ta zostanie ujawniona tak aby ułatwić ściganie autora.

Hip-Hop.pl © 2000-2018 • kontakt • redakcjareklamamateriały promocyjneFAQ, pomoc i zasadyPolityka Cookies