Aby zapewnić prawidłowe działanie strony oraz żeby hajs się zgadzał używamy ciasteczek.
Szczegółowe informacje

hip-hop.pl »

Przegląd Polskich Teledysków odc. 14 seria:2

Przegląd Polskich Teledysków odc. 14 seria:2

Autor: flaco666

Dowiedz się więcej o: Tede, Ascetoholix, 2cztery7, Medi Top Glon, Born Juices, Mleko.

W czternastym odcinku "Przeglądu Polskich Teledysków" przeczytacie o: "Jestem stąd" MediTop'a, "To Tylko My" Ascetoholix, "Wspólna Scena" 10 osób i "dwaczterysiedem" 247.

Clip 1: MediTop feat. Gandzior - "Jestem Stąd"

"Jestem stąd", to kolejna produkcja z cyklu pokazania swoich ziomków. Na tym głównie opiera się teledysk MediTop'a i Gandziora. Oby dwóch raperów widzimy na tle blokowisk, dolneá

Jednym z pierwszych momentów nawijki MediTop'a jest wyjście chłopaka z klatki ( w domyśle swojego bloku ). Przemierza on chodnikiem wzdłuż budynku cały czas patrząc na kamerę, znajdującą się poniżej jego twarzy. "Jestem stąd" było kręcone w zimie, co widać po parze unoszącej się z ust zawodników. Jedno z ujęć pokazuje nieco dziurawe ogrodzenie, które można nazwać małym symbolem polskich osiedli. Zostaje ukazane okiem kamery skierowanym od dołu ku górze, gdzie oprócz siatki widać niebo i stojący nieopodal blok.

Podczas całego teledysku da się zauważyć małe amatorskie ruchy kamery. Sprawiają wrażenie, jakby realizatorom zabrakło funduszy na statyw, albo być może jest to zamierzony efekt. Zbliżenie jest również na zmoczoną rurkę od osiedlowego trzepaka. Zmiana scen w "Jestem stąd" następuje poprzez krótkie czarne mignięcie obrazu. Nie zabrakło śmiesznych momentów, jak ten, w którym ludzie na balkonie patrzą z lekkim zdziwieniem na pajaców przed kamerą. W jednej ze scen kamera została umieszczona pośrodku placyku, wokół którego chodzą raperzy i nawijają do niej.

"Jestem stąd" należy do obrazów, które szczerze mówiąc przejadły mi się już dawno. Od pierwszych tego typu clip'ów jak "Głucha Noc" Peji, nie siedzę spokojnie oglądając kolejne, podobne tworzywa. Nie polecam.

Clip 2: Ascetoholix - "To Tylko My"

Clip należy do tego samego gatunku, co "Klatka" Pc Parku. Ponownie mamy połączenie długometrażowego filmu z krótkometrażową produkcją. Realizatorzy "To Tylko My" nie postarali się jeśli chodzi o przedstawienie chłopaków.

Teledysk zaczyna się od wjazdu do jakiegoś hangaru, samochodu typu jeep. Pomieszczenie jest pokryte ciemnością, którą rozświetlają jedynie reflektory auta. Całe Ascetoholix rymują między dwoma wypasionymi furami, których nie powstydziliby się amerykańscy zawodnicy. Pomiędzy ujęciami z filmu pojawiają się sceny z Doniem i resztą, którzy raz chodzą w przód, a raz w tył. Nie jest to nic szczególnego, dlatego też nie ma czego zazdrościć w pomyśle realizacji. Gdzieniegdzie na ekranie zjawia się kręcąca się płyta winylowa Ascetów. "To tylko my" kończy się odjazdem samochodów sprzed hangaru.

Z technicznego punktu widzenia właściwie nic nie można powiedzieć o teledysku promującym film "Czas Surferów". Ponad 50% całego obrazu stanowią wycinki z długometrażowej produkcji. "To Tylko My" wypada podobnie jak "Klatka". Nie ma tutaj żadnego przesłania, przekazu, tylko i wyłącznie pokazanie się i reklama. Polecam jedynie dla fajnej nuty, którą można sobie puścić jadąc samochodem, bez zbędnego clip'u.

Clip 3: 10 osób - "Wspólna scena"

Tak dużo osób naraz nigdy jeszcze nie było w serii moich artykułów. 10 osób jest twórcami kawałka "Wspólna Scena". Jednak różnorodność stylu nie wpływa na teledysk w żadnym stopniu. Możemy usłyszeć i zobaczyć Zeke, Dzikiego, TDF-a, Radoskóra, Zajke, Rekina, Bittera, Malika, Wojtasa i Mleka.

Zaczyna się od pokazania blokowiska i gramofonu. Widzimy nawijających chłopaków. Każdego z osobna przedstawia biały napis pod ich sylwetkami. Tylko cztery sceny zwracają uwagę widza. Raperzy nawijają do mikrofonu popularnego w amerykańskich restauracjach w latach '50 XX wieku. Tło do tej sytuacji jest czarne. Podoba mi się scenografia, w kolejnej scenie. Panowie rapują na jakimś podeście z barierką i zniszczonym dachem, wśród liści i gałęzi. Wszystko wygląda to, jak duży dom na drzewie. W teledysku zostaje zachowany klimat z samego utworu. To, za sprawą nawijania przed kamienicami, obskurnymi ścianami i kratami w oknach. Ostatnią sceną jest miejscówka, gdzie swoje umiejętności liryczne prezentuje Dziki. Clip kończy się wariacją kamery, ukazującą najpierw całą kamienicę, niebo, a potem chłopaków.

Trzeba zauważyć, że "Wspólna Scena" jest videoclip'em czarno-białym. Coś z punktu widzenia technicznego. Wojtas nawija do kamery od góry. Umiejscowiona jest, by pokazać górną część kamienicy. Jednak nadal na tle otoczenia w kadrze znajduje się raper. Przez cały obraz ruchy kamery są niezdecydowane. Szybkie ujęcia i zbliżenia nie są plusem tego teledysku. Nie jest on dynamiczny i energiczny, dlatego nie potrzebuje takich efektów. Aby pokazać wszystkich zawodników podczas nawijki, wprowadzono poziome ruchy kamery. W celu przedstawienia i przypomnienia poszczególnych raperów, wykorzystano scenę schodzenia po schodach każdego z nich, osobno.

"Wspólna scena" jest clip'em zrobionym w 1997 roku, trwa niecałe sześć minut. Z tego powodu, że ma swoje lata i jest długi, poziom videoclip'u jest niski. W tak długim teledyskowym okresie nie można niczego szczególnego wymyśleć, a już na pewno nie w Polsce. Pomysł na organizację clip'u jest interesujący, jednak wykonanie i reżyseria pozostają wiele do życzenia.

Clip 4: 247 - "dwaczterysiedem"

"Dwaczterysiedem" zaczyna się od pokazania loga wytwórni chłopaków - "Embargo Nagrania". Dalej widzimy producentów, i w końcu zarysowuje się tytuł, a raczej nazwa zespołu, na tle szklanki z czerwonym drinkiem i mnóstwem butelek. Clip nie jest specjalnie dobry. Opowiada o chłopakach, czyli jest to, swego rodzaju wizytówka składu 247. Dużo markowego alkoholu i pięknych dziewczyn. Skoro jestem już przy pannach, to należy zauważyć, że jedna z tańczących lasek z chłopakami, w niebieskim staniku, brała udział w teledysku "Grrubas", gdzie baraszkowała na łóżku z Kołczem. Mes ściągnął swoję koleżankę o oryginalnej urodzie z "Szukam tego $".

Z początku ujęcia zmieniają się dosyć szybko, dalej prędkość zwiększa się, co nie jest pozytywne. Strasznie podczas oglądania bolą odbiorcę oczy, a to za sprawą niepotrzebnej dużej ilości blasków. Szczególnie wychodzą one ze sceny, gdy chłopaki rapują na szklanej podłodze z reflektorami pod nią. W tle mają wywieszone butelki z kolorowymi płynami. Ta sytuacja ma również jednego plusa, którym jest dym wydobywający się spod podłogi. Na mnie wrażenie zrobiło wykorzystanie slajdowego efektu zmiany scen. Podczas nawijki rzeczywisty obraz zostaje zamieniony na ułamek sekundy mignięciem w slajd. Jest to coś w rodzaju promieni Rentgena lub negatywu. Wrócę jeszcze do tych nazbyt szybkich ujęć. Wyglądają one jakby operator lub montażysta nie mógł się zdecydować, na którym obrazie dłużej się zatrzymać, więc zrobił formę migającej kiepskiej produkcji. Po oglądnięciu "Dwaczterysiedem" widać, że zawodnikiem górującym jest Mes. Swoim zachowaniem wywyższa się ponad swoimi kolegami. Podobnie, jak we "Wjaazd" zgrywa twardziela i macho man'a. Zdecydowanie cała trójka lepiej wygląda w otoczeniu kobiet ubarwiających teledysk. Kusząco patrzące w kamerę z dzikimi ruchami, wyglądają seksownie.

Moje wrażenie po obejrzeniu clip'u, jest negatywne. Zbyt mała liczba scen, nudne scenografie, słabe ujęcia i brak profesjonalizmu w oświetleniu, to wszystko składa się na nie najlepsze podejście do obrazu. Jeszcze nie mogłem przez jakiś czas przebywać w rozjaśnionych pomieszczeniach, gdyż dostałem chwilowego wstrętu do światła po tych fleszach w "Dwaczterysiedem". Nie polecam!!!

Dowiedz się więcej o: Tede, Ascetoholix, 2cztery7, Medi Top Glon, Born Juices, Mleko.


Informacje o artykule
Data dodania:2009-08-05
Dział / Kategoria: muzyka hip-hop / felieton
Średnia ocena:5.00 (1)
Oceń artykuł: Aby ocenić artykuł musisz się zalogować
Autor:
flaco666, 28 lat
mężczyzna, Kraków

Ostatnie artykuły tego autora:
Przegląd Zagranicznych Videoclipów odc. 09 seria:3
Przegląd Zagranicznych Videoclipów odc. 09 seria:3
Przegląd Zagranicznych Videoclipów odc. 10 seria:3
Przegląd Polskich Teledysków odc. 09 seria:3
Przegląd Polskich Teledysków odc. 10 seria:3

Zobacz wszystkie artykuły tego autora
Dodaj wypowiedź

Autor: Podaj wynik dodawania: 1 + 3 =

Pozostało znaków: 1250

Uwaga:
Twój host to ec2-54-221-29-4.compute-1.amazonaws.com (54.221.29.4). Informacja ta zostanie zapisana wraz z Twoją wypowiedzią. W przypadku naruszenia czyichkolwiek dóbr osobistych informacja ta zostanie ujawniona tak aby ułatwić ściganie autora.

Hip-Hop.pl © 2000-2018 • kontakt • redakcjareklamamateriały promocyjneFAQ, pomoc i zasadyPolityka Cookies