Aby zapewnić prawidłowe działanie strony oraz żeby hajs się zgadzał używamy ciasteczek.
Szczegółowe informacje

hip-hop.pl »

Siła Braci - wywiad z SingleDread

Siła Braci - wywiad z SingleDread

Autor: Klio

Jest ich dwóch, połączonych więzami krwi. Z urodzenia - chłopaki z Mazur, z wyboru - Warszawiacy. Obaj mają ogień w oczach, obaj na scenie dają z siebie wszystko. Jeden głosem, drugi selekcją. Jest też i ona, mała Warszawianka, gdzieś pomiędzy roślinami, a śpiewaniem. Ostatni element to Borman, nieobecny na wywiadzie, rezyduje w Wielkiej Brytanii, ale należy do rodziny i działa. We czwórkę stanowią jedną z wielkich nadziei polskiej sceny dancehall reggae.

SingleDread Sound powî

Skąd decyzja o utworzeniu sound systemu?
Malik:
Muzyką jamajską zacząłem się interesować o wiele wcześniej. Pokazali mi ją dużo starsi koledzy, przy których się wychowywałem w Węgorzewie. Ten właściwy zastrzyk muzyczny dostałem od Da Killa*. Zaprosił mnie do Niemiec, pokazał, co i jak, pozwolił pograć u siebie w domu, wytłumaczył, na czym to wszystko polega. Zabrał mnie na własną imprezę urodzinową, na której grał Ragganoia Sound System oraz on sam. Puszczali swoje dubplate'y i wtedy zakochałem się w tej muzyce i stwierdziłem, że muszę to robić. Kupiłem pierwsze single. Nie mieliśmy żadnego sprzętu, jedynie jakieś dwie stare kolumny. Zaczynaliśmy totalnie od zera. Było kilkanaście płyt i trochę kompaktów. Chodziliśmy non stop na imprezy Zjednoczenia Sound System* reggae Dj'a Leo. W 2001 nie było w Warszawie większych imprez, a puszczano głównie roots reggae. Dj Krzaku dopiero zaczynał grać pierwszy dancehall, Leo bazował głównie na roots'ach. Po roku wsłuchiwania się i zbierania muzyki zaprosiłam Dj'a Krzaka do prowadzenia audycji w nieistniejącym już Radiu Emisja. Krzaku puszczał raga dancehall, ja roots'y i dub'y. W 2002 Maciek zaczął śpiewać, to był czas, kiedy Pablopavo już ostro nawijał. Na początku 2003 wziąłem kredyt i kupiłem sobie sprzęt, byłem tak zajarany, że stwierdziłem, że muszę, i że go odpracuję, Kupiłem okazyjnie adapter Technicsa i odkupiłem od Kadubry mixer Vestaxa, skombinowałem wzmacniacz i pierwsze kolumny i właściwie w ciągu miesiąca miałem skompletowaną całość. Zaczęliśmy zbierać płyty, Da Killa zaproponował mi, żebym otworzył dystrybucję i wtedy padł pomysł by wraz z Bartkiem z Reggaenet.pl założyć distro. W listopadzie 2003 pojechałem do Niemiec na koncert TOK, przy okazji odwiedziliśmy Soundquake* i kupiliśmy pierwszych sto singli, które sprzedaliśmy potem przez nasz sklep internetowy.

Zanim powstał Singledread Sound System współtworzyliście internetowe distro płyt 7", które po zmianie nazwy (z "Singledread" na "Siódemki") działa nadal, ale bez Waszego udziału. Dlaczego odcięliście się od tamtego biznesu?
Malik:
Stwierdziliśmy, że Bartek będzie to prowadził sam, a my zajmiemy się sound systemem. Nazwę wzięliśmy dlatego, że wtedy graliśmy imprezy jako Singledread, promując tym samym na imprezach jako sound system nasze distro. Aktualnie Bartek prowadzi Siódemki.com sam, my poświęciliśmy się całkowicie imprezom.

To teraz kilka słów o tym, jak i co gracie.
Malik:
Bardziej pasjonujemy się stylem conscious ragga, czyli świadome, przytomne ragga, ale nie robimy tylko tego. Nowy dancehall gramy w bardzo niewielkim stopniu, głównie skupiamy się na starych riddimach i starych rzeczach w odświeżonym stylu. Moja ulubiona wytwórnia to Volcano, nie mówiąc o Volcano Sound System, który grał na Jamajce w latach 80, prowadzony przez Henry'ego Junjo Lawes'a oraz Jammys i Massive B.

Masz sprawdzone szlagiery do rozkręcania imprez?
Malik:
Jeśli czuję podkład, który mnie kręci, to go kupuję. Staram się wygrzebywać takie rzeczy, które dla mnie mają dobry dźwięk, masują, ale nie zabijają. Miękkie i z dużą ilością basu. Głębokie.

Macie wiele przyjacielskich kontaktów ze sporą liczbą składów w Polsce i poza nią. Współpracujecie z kimś na dłuższą metę?
Malik:
Bardzo dużą ilość polskich sound systemów poznaliśmy przez reggaenet.pl i imprezy Antibabilon Sound Clash*. Za granicą najlepszy kontakt mam z Da Killa. Poza tym nagrywałem bębny Konga, sample dla Makarona na płytę "Dubology", MadMike i Ola udzielają się w hiphop/ragga/nu-jazz'owym projekcie Norbulla-Bauagan Mistrzów i Maciek będzie nawijać na nowym mixtape'ie Dj Feel-X'a.
MadMike: Jesteśmy w dobrej komitywie z Love Sen-C Music, zrobiliśmy wspólne nagrania.

Co uważacie za Wasz największy sukces?
MadMike:
To, że jesteśmy sound systemem bez ciśnień i graliśmy przed Blood And Fire i Davidem Rodiganem.
Malik: Graliśmy z większością sound systemów w Polsce.
MadMike: W ciągu 1,5 roku udało nam się osiągnąć aktualny poziom. Co prawda daleko nam do najlepszych.

Kto przychodzi na wasze imprezy? Czy istnieje polska publika dancehall reggae?
Monola:
Mam poważną wadę wzroku i nie widzę publiki, więc nie potrafię jej ocenić.
MadMike: Czuję, jak publika reaguje na nasze granie i jeśli widzę, że docieramy do ludzi, to nie koniecznie musi znaczyć, że akurat są zorientowani na dancehall reggae. Często są tacy, którzy pojawiają się na imprezie po raz pierwszy, a czują rytm.
Malik: Ale jest też grono ludzi, którzy chodzą na imprezy stale, od dawna, interesują się tą muzyką głębiej, mają pojęcie o co w tym wszystkim chodzi.

Co robicie, kiedy nie gracie?
Monola:
Najczęściej się uczę i pracuję.
MadMike: Prowadzę socjologiczne badania na temat wpływu przemysłu wędliniarskiego w Polsce na dorożkarstwo w północno-wschodnich Włoszech. Poza tym ukochana dziewczyna, deskorolka i studia na budownictwie Politechniki Warszawskiej, specjalizacja: kopanie prostych rowów...
Malik: Pracuję po to, żeby przeżyć, kończę szkołę. I non stop przesłuchuję różne nagrania.

AKT I - MADMIKE

Skąd pomysł, żeby nawijać?
Pewnego pięknego dnia zdarzyła się u nas w domu spontaniczna impreza, na którą wpadło Zjednoczenie Sound System. Pablopavo i Reggaenerator nawijali, postanowiłem się przyłączyć i już za tydzień napisałem pierwszy tekst i nawinąłem go na imprezie.

Kto jest twoją inspiracją muzyczną?
Ogromna są nawijacze z lat 80: Yellowman, Josey Wallace, Burro Banton etc. Obecnie większość nawijaczy jamajskich i z innej bajki: Mc Det, SkiBadee, New Flash, Roots Manuva. Z kobiecych wokali jazz'owa Patricia Barber i rangowa Lady Saw. Z Polaków: Pablopavo, Suppa Magg aka Junior Stress, Frenchman, Reggaenerator, Monola, Gutek i oczywiście brat Borman.

Ulubiony riddim do nawijania?
Dub Murder i Mother's Tongue riddim. Powinno się zacząć od starych rzeczy, uczyć się melodii, choć ostatnio całkiem nieźle wchodzą mi nowe riddimy. Nie unikam innych form muzycznych. Kooperuję z Bauaganem, a więc nu-jazz/hip-hop/ragga.

Ulubiona płyta?
Sizzla "Ghetto Rewolution" i "Ever so nice", Cinematic Orchestra "Motion", Patricia Barber "Cafe Blue" i Yellowman "Nobody Move Nobody Get Hurt".

Jak powstają Twoje teksty?
Spontanicznie. To kwestia inspiracji. Czasem kończę coś po trzech miesiącach, innym razem robię w tydzień.

Ktoś ci pomaga szkolić głos?
Na razie uczę się wszystkiego słuchając płyt, śpiewając to samo, ale nie na imprezach rzecz jasna. Chciałbym się zapisać na lekcje śpiewu.

Jaka jest Twoim zdaniem polska scena dancehall reggae?
Powstaje dużo świeżych sound'ów i wielu nowych ludzi zaczyna coś z tą muzyką robić. Jednak polska scena jest mikroskopijna, dancehall to u nas muzyka niszowa. Brak tu dobrych producentów. W naszym kraju jest ich zaledwie garstka - Kadubra, Dj Feel-X, Gwoźdź Selekta. Przepraszam tych, o których nie wiem, a chciałbym poznać. Liczę na to, że coś ruszy.

Czy coś się według Ciebie zmieniło wraz z boom'em na dancehall?
Wielu dotychczas związanych z Hip-Hop'em zaczyna coś robić w tym kierunku. Ciągle gro osób ogranicza się wyłącznie do nowych rzeczy, pozostając w nieświadomości, że to nie od Sean Paula się zaczęło.

AKT II - MONOLA

Nie należałaś do Singledread od samego ich początku. W jaki sposób znalazłaś się w sound systemie?
Zakochałam się w Maćku i stwierdziłam, że muszę z nimi działać. Kilka tygodni później Reggaenerator dał mi mikrofon do ręki. To był ten pierwszy raz.

Od jak dawna śpiewasz?
Od dziecka.

Skąd więc pomysł, żeby nawijać?
Zależało mi na tym, żeby ludzie wiedzieli o czym śpiewam, żeby rozumieli słowa.

Jakie są twoje muzyczne inspiracje?
4Hero, Cinematic Orchestra, Dead Can Dance, Erykah Badu, Jill Scott, Stereolab, Herbalizer, Minnie Ripperton, Roberta Flack, Fela Kuti, Roy Ayers, Ursula Rucker, Jimmi Tenor, Jazzanova, Barbara Morgenstern, Bjork, Laika, Kraftwerk, DMX Crew, cały ten kicz. O inspiracjach mogłabym mówić godzinami. Jeszcze Roots Manuva, Lady Saw, elektro, easylistening, jazz.

Ulubiony riddim do nawijania?
Dobre są Java i Slang-Teng riddim. Ten ulubiony jeszcze nie powstał.

Ulubiona płyta?
Bjork "Vespertine".

Masz muzyczne doświadczenie, czy to czysta przygoda?
Muzyczne doświadczenie to zbyt łatwe do generalizowania. Nie mam wykształcenia muzycznego. Bardzo chciałabym się uczyć śpiewać jazz, ale niestety nie zarabiam na to jeszcze. Staram się robić, co mogę: słuchać, poznawać, smakować. Z Singledread zajmuję się reggae, ale moje marzenia są na razie rozbiegane. Muzyka mocno mnie wypełnia.

Jaka jest według Ciebie polska scena dancehall reggae?
Polska scena reggae to moi znajomi.

Muzyczne plany na najbliższą przyszłość?
Nowy twardy dysk z dużą pojemnością i dużo nośników CD, żeby słuchać nowej muzyki cały dzień i ten dzień jest w sumie blisko, ale odległość do niego zależy od tego, jak szybko zaliczę sesję. Studiuję na II roku Wydziału Ogrodnictwa na SGGW. Tak naprawdę mój świat się ogranicza do muzyki i roślin. Zamierzam zostać entomologiem.

AKT III - MALIK

Z jakiego sprzętu i nośników korzystasz?
Mixer Vestaxa, dwa razy Technics, efekty (echo deelay, syrena). Ulubiony nośnik to 7". CD tylko z utworami, które nie ukazały się na winylu.

Ulubiony riddim?
Slang Teng. A ulubione rytmy: Diseases, Tempo, Stalag, Money Money, Mother's Tongue, Vampire, Heavenless, Hot Milk, Clappas, Joy Ride, Jah Jah City, Mad Sick, Anthrax, Girl I Love You i wiele, wiele innych.

Ulubiona płyta?
Sizzla "Ever So Nice".

Kooperacja hip-hop'u z dancehall'em?
Wolę, gdy ludzie interesujący się mocno muzyką jamajską śpiewają do podkładów hip-hop'owych niż odwrotnie. Podoba mi się, że osoby takie, jak Gutek, Frenchman, Reggaenerator czy Pablopavo współpracują ze środowiskiem hip-hop'owym, to nadaje zupełnie inne brzmienie rapowi. Cenię sobie to środowisko, lubię, gdy didżeje hip-hop'owi grają dancehall czy ragga, ale wyłącznie wtedy, gdy dobrze znają się na selekcji, jak np. Dj Feel-X, czy Da Killa. Nie podoba mi się natomiast, gdy grają tylko Sean Paula, Beenie Man'a czy Elephant Man'a, ograniczając się do hitów i nie szukając czegoś bardziej wartościowego.

Twoja muzyczna inspiracja?
Stare jamajskie filmy, dokumenty z imprez. Widzisz i słyszysz. No i koncerty, czy imprezy, na które chodzę, mało tańczę, a bardziej obserwuje i słucham.

Najlepszy selektor?
To ten, który ciągle szuka i ma smak. Potrafi wprowadzić coś więcej w nagrania które prezentuje.

Czy po boomie na dancehall zauważyłeś jakieś zmiany?
Nie gram Sean Paula, mam jeden jego singiel na Thunder riddim, wolę jego stare nagrania. A boom na dancehall? To rozwija się cały czas i długo jeszcze będzie, dopóki ludzie słuchający hitów nie sięgną do starego stylu, nie zaczną wyłapywać i rozumieć tekstów.

A co ze starymi wyjadaczami, którzy kurczowo trzymają się sceny mimo, że ich czas dawno minął?
Są tacy, których czas mija i tacy, którzy wciąż mocno się rozwijają i pną coraz wyżej, jak Love Sen-C Music czy Joint Venture Sound System - respekt.

Twoje muzyczne plany na przyszłość?
Plany na przyszłość pozostawiam w tajemnicy, a info o wszelkich nowościach zawsze ukazuje się na naszej stronie (www.singledread.pl/ss).

*Da Killa - z urodzenia Polak, z wyboru Niemiec, jeden z lepszych selektorów tamtejszej sceny hip-hop ragga dancehall. Wielokrotnie gościł w Polsce.
*Zjednoczenie Sound System - Dj Krzaku, oraz nawijający Pablopavo i Reggaenerator tworzą jeden z najlepszych warszawskich składów dancehall reggae, działający nieprzerwanie od lat.
*Antibabilon Sound Clash - pierwsze w Polsce pojedynki sound systemów, ogromne imprezy, na których prezentowane są wszystkie rodzaje muzyki jamajskiej, publika zaś wedle własnego gustu wybiera najlepszy skład. Pierwszy Clash miał miejsce w 2001 roku, ostatni - szósty, wiosną 2004.



Informacje o artykule
Data dodania:2005-03-22
Dział / Kategoria: muzyka hip-hop / wywiad
Średnia ocena:nieoceniany
Oceń artykuł: Aby ocenić artykuł musisz się zalogować
Autor:
Klio   rap graffiti breakdanceKlio

Ostatnie artykuły tego autora:
Wielkie Ragga Joł
Letnie festiwale dancehall/reggae/Hip-Hop w Niemczech
Słodkie i niegrzeczne - pierwsze damy dancehall
Dancehall - na początku był taniec

Zobacz wszystkie artykuły tego autora
anonim
Autor: volume   Link do posta
16:12:07, 22-03-05
Cześć, pozdrawiam i popieram:)

anonim
Autor: d:)KOS@ - beat-box(:b   Link do posta
16:13:38, 22-03-05
P i e r w s z y!! [}{] [] []D = [}{] [[]] []D!!

anonim
Autor: dAnIo zIoM   Link do posta
17:13:40, 22-03-05
zobaczymy oblukamy haahahahah zobaczymy co za raggga

anonim
Autor: dAnIo zIoM   Link do posta
17:13:50, 22-03-05
zobaczymy oblukamy haahahahah zobaczymy co za raggga

anonim
Autor: madaf   Link do posta
18:16:08, 22-03-05
no i huj

anonim
Autor: pius   Link do posta
18:32:28, 22-03-05
Mam panne na drugim roku ogrodnictwa SGGW.

anonim
Autor: piooro mazurian man   Link do posta
20:33:22, 22-03-05
BIG UPy I MAX RISPEKTA DLA OLA,MAD MIKE I MALIK SELEKTA!!! KIEDY DO BOOMTOWN ZNÓW ZAWITACIE? MIEJSCE NA PODŁODZE Z PEWNOŚCIĄ SIĘ ZNAJDZIE:) MEK YA IRIE VYBZ IN DA TOWN I SAY... PS. A KTÓRZY TO STARZY WYJADACZE?HEHE

anonim
Autor: katakumbaman   Link do posta
00:03:28, 23-03-05
może jak nie LSM to BMT albo NDK itp heh

anonim
Autor: jcb   Link do posta
07:38:00, 23-03-05
hehe madmike i borman to moje ziomki - razem na desce jeździmy :D... to miasto na mazurach to Węgorzewo i stąd właśnie piszę :)

anonim
Autor: gsdfgsdfgdfgsdfgsdfgdfgdfgdfgsdf   Link do posta
07:48:42, 23-03-05
kurwa przejebalem w stsy!!!!

koniu_records
Wyślij prywatną wiadomoś do użytkownika
11:20:53, 23-03-05
raggga raggga, raggga ktora mi pomaga :D

anonim
Autor: luksss   Link do posta
11:32:01, 23-03-05
kiedys myslalem ze jak \'wyjdzie\' kiedys ragga w Polsce to bedzie po polsku a nie ku--a po angielsku to jest przypal i lippa czemu oni wszyscy nawija kawalki w ang a przynajmniej wiekszosc z nich i wiekszosc z ich kawalkow ehhhhh:///////7777

anonim
Autor: man   Link do posta
12:49:18, 23-03-05
nawijki po angielsku to moze 15% procent wszystkich kawalkow. stary za plytko jestes zeby to skumac,ale jak widac moda nadciaga to wszystko wam na vivie podadza.

anonim
Autor: luksss   Link do posta
12:54:11, 23-03-05
no oby oby to bylo tylko 15% bo mam ochote uslyszec dobre ragga w polskim wydaniu a co do mody to pewnie masz racje zeby wielkiejol nie zainteresowalo sie promowaniem i wydawaniem polskich raggowcow to by pewnie nie bylo mnie na tym forum pozdro

anonim
Autor: man   Link do posta
13:13:17, 23-03-05
na miesiacach beda wydane przynajmniej cztery plytki z polska ragga: w wiekszosci kawalki po polsku:):) Dreadsquad-plyta producencka(z tego co wiem a napewno nie wiem wszystkiego beda sie na niej udzielac:Tede ,Numer Raz,Mista Pita ,Grande P,R!codeh,Fu,Pablopavo,Reggaenerator,DeeR,Smokin Mc i inni ) Mixtape Youngblood Massiv Sound-info tu http://www.youngbloodmassivesound.tk/ Mixtape dj.feel-x\'a z czolowka polskich nawijaczy Płyta NDK(Natural Dread Kilaz) zespol z wroclawia konkretna moc warte sprawdzenia apropo ma tez wyjsc One riddim Album Na rytmie NDKow Biba riddim!! mozna posluchac promomixu www.mcb.tcz.pl/ras_ziut/biba!.mp3 a i zapomnialem co najwazniejsze Plytka Vavamaffin juz w kwietniu najlepsi nawijacze Pablo,Reggenerator,Gorg i zespoł szykuje sie konkretna bomba. i jeszcze wiele pomniejszych projektow o ktorych slyszalem i powoli sie rozkrecaja naprawde duzo sie dzieje , niebawem uslyszycie, w hip hopie popelina moze polskie rege cos ruszy:):

anonim
Autor: man   Link do posta
13:24:14, 23-03-05
a jeszcze co do promomixu Biba Riddim. to warto posluchac naprawde fajnie zrobiony pzdr

anonim
Autor: lukss   Link do posta
13:29:43, 23-03-05
elegancko a kto ze tak zapytam sie \'plasuje\' na polskiego sean paul\'a ?? bo kogos takie nam trzeba i jeszcze nate dog w polskim wydaniu (bo lerek napewno nim nie jest - pala) by sie sie przydal ale to inna bajka (tylko nie popelina tylko nie popelina - no nie wszystko)

anonim
Autor: luksss   Link do posta
13:33:41, 23-03-05
promix elegancki, oby to byla wielkia jol biba wielkie jol dla wielkiej stajni Wielkiejol Jol !!!!!!!!!!!!!!

anonim
Autor: man   Link do posta
13:38:02, 23-03-05
biba i NDK nie sa zwiazani z WJ. a co do Sp to niedlugo sie okarze jak powychodza legalne zeczy ja juz chyba wiem ale nie powiem:P:P zreszta ten sie wyplasuje kogo viva wypromuje:): a bedzie to pewnie TeDe pzdro

anonim
Autor: lukss   Link do posta
13:53:56, 23-03-05
hehe tedunio chyba by sie nie nadawal na sean paula chociaz jakby sie postaral..zdolny koleszka w sumie...

anonim
Autor: madmike   Link do posta
16:31:28, 23-03-05
jako ze omnie i zalodze ten wywiad, to dopowiem ze polske ragga istnieje i nawijene w jezyku, polskim niewiem co slyszales lukss ale jest tego coraz wiecej i coraz wiecej dobrych rzeczy!!! wlasnie przedchwila nagralem z jr.stressem(LSM) kawalek, po polaku, na polskim riddimie!! a co do duzych produkcji to kolega man dal Ci krotkie info.. pozdrawiam

anonim
Autor: madmike   Link do posta
16:32:53, 23-03-05
sorki za gramatyke, na predkosci pisane!!!

anonim
Autor: mojhujdluzszyniztwojezwojemozgowe   Link do posta
18:41:02, 23-03-05
BASS NEDIUM TRINITY jarac sie!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! LADY MARIKA FRANCHMAN ABSELEKTOR stop da babilon train!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! >>>>>>>>>>MOWISZ I MASZ<<<<<<<<<<<<<<

anonim
Autor: heh. thurze!   Link do posta
22:53:31, 23-03-05
spoko grali ostatnio na bibie, ale moim zdaniem prawdziwe dobre sandsystemowe biby polegaja na tym, ze publicznosc sie wlacza tez w to nie tylko ruszaniem dupom. ni jak nie dalo sie wbic na mikrofon. spiewajonca pani stchórzyła poprostu! pozdro

spidy.GON.zales
Wyślij prywatną wiadomoś do użytkownika
00:25:20, 24-03-05
DObre z nich ziomale,wczuwkowe maja jazdy i ogolnie pojechani po maksie,dupeczka tez wporzo wiec cool luzno stary,podklepujcie na balety bedzie za luja yo yo yo

anonim
Autor: geto.youth   Link do posta
02:07:53, 29-03-05
Moc dobrego Polskiego Ragga jest ! a naszym rodzimym szonem polem to Frencz jest z BMT ! Bylem na Mad Majkiego imprezie i on tez niezgorsza to zapodaje z tym Juniorem Stresssem , mek da fyah bun bun dem ina di punkt every czwartek mon !

anonim
Autor: Archon   Link do posta
18:15:15, 05-04-05
Po polaku zapodaje naprawde masa ludzi... Wyemienieni juz Pablopavo, Reggaenerator (vavamuffin,zjednoczenie soundsystem) gorg (vavamuffin) , Marika, Frenchman (bass medium trinity) ... dochodzi do tego jeszcze Cinq G z Duzym P (grande P ) i Mista Pita ... O.S.T.R. ostro dawal z dreadsquadem (nie bedzie go na albumie nowym ;( ) ... Kurde mozna wymieniac i wymieniac ... scena jest narpawde na poziomie ... A ja osobiscie polecic moge : vavamuffin / zjednoczenie soundsytem / bass medium trinity / cinq g / wszystkie wschody slonca / axe soundsytem ... To tak z polskiej sceny ... A jak chcesz naprawde glebiej wejsc w ragga,reggae i dancehall to poskacz po stronkach z wywiadu... dla przykladu reggaenet.pl Bless.

anonim
Autor: pani Cz   Link do posta
11:59:06, 23-07-05
ja bym jeszcze poleciła takich państwa jak Druga Strona Lustra, może komuś przypadnie do gustu to co owi państwo prezentują =] A i jeszcze Mewe, to nie jest czyste reggae, lecz \"sajko siup dup\" tak, to co tworzy pani Mewa, sie nazywa =] ale naprawde warto warto warto posłuchać =] www.sektaskuat.klamstwo.org

anonim
Autor: papiez toaletowy   Link do posta
15:43:57, 27-12-05
dlaczego teraz jest moda na ragga kurwa ludzie co sluchaliscie 10lat temu.powstaje w polsce masa sound systemow to juz chyba moda na loda :)ale powoli ta scena staje sie monotematyczna.respekta selekta

anonim
Autor: papiez toaletowy   Link do posta
15:44:04, 27-12-05
dlaczego teraz jest moda na ragga kurwa ludzie co sluchaliscie 10lat temu.powstaje w polsce masa sound systemow to juz chyba moda na loda :)ale powoli ta scena staje sie monotematyczna.respekta selekta

anonim
Autor: malik_   Link do posta
15:39:36, 09-05-06
Ty nie unoś sie tak bo ja slucham tej muzy dobre 11 lat i wczesniej zrobilem projekty z Makaronem na bębnach - poszukaj płyty Maka Ron Dubology . A ze moda na reggae jest to inna sprawa media nakręcają my nakrecamy. Zoobacz co sie w Japonii dzieje w tym temacie. Pozdrawiam MAlik

Dodaj wypowiedź

Autor: Podaj wynik dodawania: 1 + 4 =

Pozostało znaków: 1250

Uwaga:
Twój host to ec2-18-207-252-123.compute-1.amazonaws.com (18.207.252.123). Informacja ta zostanie zapisana wraz z Twoją wypowiedzią. W przypadku naruszenia czyichkolwiek dóbr osobistych informacja ta zostanie ujawniona tak aby ułatwić ściganie autora.

Hip-Hop.pl © 2000-2019 • kontakt • redakcjareklamamateriały promocyjneFAQ, pomoc i zasadyPolityka Cookies