Aby zapewnić prawidłowe działanie strony oraz żeby hajs się zgadzał używamy ciasteczek.
Szczegółowe informacje

hip-hop.pl »

Wielkie Ragga Joł

Wielkie Ragga Joł

Autor: Klio

O tym, kto będzie polską Erykhą Badu, czy dancehall zawładnie naszym rodzimym rynkiem, kiedy raggowców będzie stać na szybkie fury i co ma do tego Wielkie Joł, z Ostaszem na skórzanych kanapach Dominikańskiej 9 rozmawiała Klio. W studiu znanym dotąd z wypuszczania samych hitów, narodził się pomysł kooperacji z muzykami tworzącymi dancehall i ragga. Obecnie powstają trzy projekty, realizacja trwa, część materiałów jest już nagrana, a wszystko wisi w powietrzu jak wielka bomba i tylko Ci, którzy znają nagrywających wiedzą, z jaką siłą wybuchnie, jeśli przybierze postać rewelacyjnej jakości płyt.

Skąd idea zajęcia się dancehallem?
Ostasz:
To wyszło naturalnie, nie było tak, że nagle pojawił się jakiś pomysł. Zaczęło się tak, że nasi artyści, Numer Raz i Dj Zero, razem z częścią muzyków z Vavamuffin stworzyli James Ashen Cru, który jest zespołem koncertowym Numer Raza. Stwierdziliśmy, że to fajnie współgra, daje w efekcie coś ambitnego i ciekawego, a ludziom się podoba. Utwierdziłem się w przekonaniu, że łączenie Hip-Hop'u z reggae (ale nie takie komercyjne jak gdzie indziej, że się nagrywa jeden kawałek i nara), doprowadzanie do wydawania pełnych płyt tych artystów ma sens. Żeby oni istnieli, mieli swoją markę i możliwości rozwoju. Rozszedł się sygnał wśród ludzi z tej sceny, że jesteśmy otwarci i można do nas podbić, bo chcemy współpracować. Od tego momentu zaczęły przychodzić demówki. Zgłosił się do nas Dreadsquad, potem Kameral z Mariką na czele. Obydwoma byliśmy zainteresowani, pracujemy nad wydaniem ich płyt, są już w realizacji.

Czy są konkretne osoby/składy, z którymi chcecie podjąć współpracę?
Ostasz:
Panuje taka zasada, że każdy, kto się do nas zgłosi ze swoim materiałem i kto będzie dobry, ma szansę. Stawiamy na potencjał. Nie wymagam jakości nagrań przy demówce, ale szukam tego czegoś, siły, naturalności i przede wszystkim, żeby to było prawdziwe. Jak najbardziej chcemy wydawać ludzi, którzy w muzykę wkładają serce, a przede wszystkim robią ją dobrze.

Do kogo chcecie trafić z projektem Wielkie Ragga Joł?
Ostasz:
Jeśli chodzi o Kameral, to do wszystkich. Dreadsquad ma pokazać, że dancehall jest muzyką równie silną, jak Hip-Hop, ma swoje potężne hity. To jest podobna sytuacja jak u naszych sąsiadów, gdzie Gentleman pokazuje, że nawet w Europie można zrobić kawał dobrej roboty. A sama muzyka reggae poza Jamajką jest o tyle fajniejsza, że o wiele bardziej łączy ludzi niż Hip-Hop. Generalnie widzę w tym wszystkim potencjał i siłę. Nie nastawiamy się od razu na najwyższą sprzedaż, ale liczymy, że Kameral może zaskoczyć i stać się ogromnym wydarzeniem na rynku muzycznym w Polsce i to rynku przed duże "R", więc nie stricte hip-hop'owym czy soul'owym, może to zagrać nawet Radio Zet czy RMF, o co walczyć nie będziemy, ale jak zagrają, to świetnie.

Co na początek będzie obejmowała promocja?
Ostasz:
Na pewno telewizja i radio. Poza tym przyjmujemy strategię organizowania raz do roku wielkiej trasy koncertowej Wielkiego Joł i Wielkiego Ragga Joł. Dreadsquad, i Kameral mają być poza znaczkiem Wielkiego Joł, mają mieć swoją osobną sygnaturę, to jest odrębny projekt, ze swoją własną identyfikacją, odrębną nazwą. Zależy nam, żeby nie było to kojarzone z Tede czy Sistars, ale żeby wiadomo było, że w Wielkim Joł dzieje się coś innego, że nie jest to typowa dla tej wytwórni muzyka, ale na tym samym poziomie. Dla mnie Wielkie Joł ma być synonimem jakości muzycznej i do tego dążę. Ma oznaczać profesjonalnie nagrany i zmasteringowany materiał, teledyski promujące na poziomie, płyty wydane w sposób co najmniej przyzwoity. Niezależnie od gatunku. Poza tym to, co jest ewenementem na naszym rynku w Polsce, to że jesteśmy jedyną małą wytwórnią, która wszystkich swoich artystów od samego początku zgłasza do ZAIKS'u, od razu dajemy im ochronę najbardziej znanej organizacji w Polsce.

To teraz teledyski. Będą?
Ostasz:
Dreadsquad na pewno będzie miał dwa-trzy klipy, z utworami, które najbardziej charakteryzują tę płytę. Będziemy chcieli w ten sposób pokazać przekrój materiału i zainteresować słuchacza tą płytą.

Marika (Kameral) może zrobić furorę. Nie dość, że głosem blisko jej do Badu, to jeszcze jest piękna, sympatyczna, otwarta.
Ostasz:
Tak. Będziemy nad tym pracować i jeśli się zgodzą to użyjemy tak zwanych narzędzi product placement'ów, po to żeby te teledyski jeszcze były za odpowiedni budżet, nieprzeciętne. Z samego zysku z płyt nie da się kręcić porządnych klipów, ale na szczęście są sponsorzy, którzy pomagają uzyskać jakość. Co do Mariki, mamy w planach dwa teledyski.

Na czym polega kooperacja hip-hop'owców z dancehall'owcami i kto tu co ma do powiedzenia? Jakie są zasady współpracy?
Ostasz:
Wielkie Joł charakteryzuje się tym, że nie narzuca swoim artystom, co ma być na płycie. Jestem producentem wykonawczym i staram się poprawić jakość techniczną nagrań. Po drugie, będę namawiał zespoły żeby coś dodawały, celowały w przebojowość. Niestety nasz rynek jest taki, że nie da się zauważyć kogoś nowego, bez hitu, który podłapie radio. W tym momencie jesteśmy już na tyle zakorzenieni w rynku, że wiemy, co zrobić, by wypromować dobry zespół; który poza tym, że musi mieć dobry materiał (w sensie ideologicznym i muzycznym) to jeszcze do tego w tym materiale musi mieć przynajmniej jeden hit, bardziej popowy. Nie boję się użyć tego słowa. Chodzi o coś najbardziej popowego w danym gatunku. Coś, co nadal w nim tkwi, ale jest dostępne dla ludzi spoza tego nurtu, melodyczne i wpadające w ucho. Niestety nasza publiczność jest, jaka jest, nie szuka porządnej muzyki, a wszystko ściąga z Internetu. Natomiast jeżeli dotrzesz do dzieciaków i przekonasz je, że to jest fajne, to one to kupią, bo jest ciągle jeszcze grupa, która wierzy w muzykę i płaci za płyty.

Zarówno Kameral, jak i Dreadsquad bardzo się teraz udzielają na swoich lokalnych scenach. Planujecie sami przejąć organizację ich imprez?
Ostasz:
Nie pozwolimy na to, żeby przestali grać tam, gdzie grają teraz, u własnych znajomych. To są ich korzenie i o to trzeba dbać, to jest coś, co może Cię wynieść na szczyty i nie może być tak, że wydają płytę i nagle przewraca im się w głowach i się odcinają. W Polsce ten rynek dancehallowo-raggowy jest słaby, więc będziemy dążyć do tego, żeby nasi artyści czuli się lepiej i mogli z grania czerpać zyski. Są im potrzebni managerowie, lepsze próby z profesjonalnym sprzętem, sponsorzy i tak dalej.

To nie jest przypadkiem ambitniejsza wersja tego boom'u, który ma teraz miejsce?
Ostasz:
Mamy z Tede właśnie taką wizję, że to jest ambitniejszy fragment wielkiej zajawki na dancehall. Bardziej odcięty, bez napięcia, który skupia się na spełnianiu swoich pasji, robieniu muzyki, ale bez wykorzystywania kogokolwiek. Po to żeśmy sami to wszystko zbudowali i stworzyli, żeby nie stał nad nami nikt trzeci i mówił, co mamy robić, a po wydaniu jednego hitu, kazał spadać, a sam zgarniał hajs.

Komercyjność dancehallu?
Ostasz:
Nie ma się co jej bać. Jeśli chcemy wydawać płyty, musimy się liczyć z komercyjnością, bo na tym polega to wszystko, że chcemy sprzedać naszą muzykę i chcemy, żeby dotarła do ludzi. To, że coś jest komercyjne nie zawsze musi oznaczać, złe. Dlaczego niby Sean Paul czy Method Man mieliby nie zaistnieć, na taką skalę, na jaką to zrobili? To byłoby przykre, bo nie moglibyśmy ich słuchać i tyle. Oni nie mogliby z tego żyć, a więc i nagrywać dalej. To logiczny proces i nie ma się co przed nim bronić lub go bać.

Ludzie, którzy dotychczas tkwili w środowisku, jakby nie było, hermetycznym i niszowym, odnajdą się w tym?
Ostasz:
Cieszę się, że wreszcie wyszli z tych podziemi, że doszło do nich, że pora przestać wydawać na nielegalu mixtape'y, a zabrać się za płyty i co najważniejsze, że mogą to zrobić bez ciśnień u nas, że nie są skazani na jakieś wytwórnie popowe, które same im powiedzą, co mają nagrać, wyprodukują i zgarną zyski. Do nas przyszli sami, z materiałem, który chcą wydać, my im ewentualnie możemy w czymś doradzić, na pewno nie kazać cokolwiek. Nawet w przypadku sponsorów nie ma mowy o tym, żeby to był ktoś, kogo nasi artyści nie chcą z jakichś swoich powodów. Jesteśmy takimi samymi muzykami, jak oni i to jest największa zaleta tego układu.

Wydanie czegoś tak świeżego spowoduje lawinę quasi-podobnych wannabies. Nie boisz się tego zalewu nijakości?
Ostasz:
Wiadomo. Wydaliśmy Sistars i teraz jest już chyba z dziesięć projektów, które są od nich dużo gorsze, ale bazują na tym samym pomyśle, więc ludzie na siłę chcą je wydać. Kiedy Tede nagrał swoje płyty, to inni raperzy zaczęli być w plecy jeśli chodzi o jakość, podejście czy dystans, o nasze patenty jak "szjeee" i wyluzowanie. Tak samo będzie z tym. Mam nadzieję, że przyciągniemy do siebie ludzi z potencjałem, z którymi będziemy chcieli zrobić dobry kawał muzyki i to będzie żywe i naturalne. Nie mówimy, że reprezentujemy biedę, bo tak nie jest i tego też wymagamy od naszych artystów - szczerości i prawdziwości. Jednym ze skutków sukcesu będzie zalew kiepskich klonów, ale z drugiej strony, ludzie którzy dalej kiszą się w podziemiu, być może otworzą oczy i przyjdą do nas coś zrobić, bo na przykład dotychczas nie wiedzieli, że ktoś w ogóle może chcieć ich wydać.

W czym widzisz sukces Wielkiego Ragga Joł?
Ostasz:
Mamy szczęście do ludzi, przyciągamy naprawdę zdolne osoby, z czego jestem bardzo zadowolony. Mają w sobie hitowy dryg, a dodatkowo są tak zakorzenieni w tym, co robią, że nikt nie może im powiedzieć, że są nieprawdziwi. Dodatkowo, w swoich kategoriach muzycznych po prostu nie mają konkurencji. A z tego, że to, co robią, wyprzedza ich hermetyczne środowisko, możemy się tylko cieszyć.

Cel Wielkiego Joł?
Ostasz:
Całkiem zaszczytny - uniezależnienie siebie i muzyki, która jest robiona na poziomie, od wpływów osób zewnętrznych. Danie możliwości artystom niekoniecznie z naszego bliskiego kręgu, ale takim, którzy są ambitni, chcą, potrafią i myślą szerzej niż pozostali. Chcemy być otwarci nie tylko na dancehall czy ragga, ale na większość gatunków, no może poza jakimś rockiem czy metalem. Sami techno wydawać nie będziemy, ale użyczając producentom nasz dobrej jakości sprzęt, dokładamy się do podniesienia jakości ich nagrań. Mają w tym momencie znaczek Wielkiego Joł, jako znak jakości.

A Ty, jeżeli uważasz, że robisz coś, co mogłoby zaciekawić ludzi w Wielkim Joł, zgłoś się z demówką na Dominikańską 9 lub skontaktuj mailowo: ostasz@wielkiejol.com; jakuza@wielkiejol.com.



Informacje o artykule
Data dodania:2005-07-30
Dział / Kategoria: muzyka hip-hop / wywiad
Średnia ocena:9.00 (4)
Oceń artykuł: Aby ocenić artykuł musisz się zalogować
Autor:
Klio   rap graffiti breakdanceKlio

Ostatnie artykuły tego autora:
Siła Braci - wywiad z SingleDread
Letnie festiwale dancehall/reggae/Hip-Hop w Niemczech
Słodkie i niegrzeczne - pierwsze damy dancehall
Dancehall - na początku był taniec

Zobacz wszystkie artykuły tego autora
anonim
Autor: queens street   Link do posta
15:24:38, 30-07-05
Nowa cd tedeusza to bedzie miazga. Nie chodzi mi dokonca o rymy, ktore beda pewnie 3 mac poziom, ale muzyke, ktora rozwali wam mozgi. Produkcja Mateo ( ZT CREW NAJEMNICY)... Dziekuje. Queens bi**** are to hot baby.

XMBSF
Autor: XMBSF   Link do posta
Wyślij prywatną wiadomoś do użytkownika
15:32:53, 30-07-05
Kurwa jakby vavamuffin u nich wyszedł to cała polka by sie jarała bo plyta zajebista

anonim
Autor: da   Link do posta
15:36:26, 30-07-05
Mówią że mam to co Irena Santor...

Oczolog
Wyślij prywatną wiadomoś do użytkownika
15:42:53, 30-07-05
Widzą że hip hop schodzi już z mediów i coraz ciszej o nim to szukają innych sposobów na zbicie kasy, ehhh wszystko zamieni się wkrótce w komercyjne gówno, i nie ma sie z czego cieszyć jak usłyszycie niedługo takie hity jak \"jak zapomnieć\" w stylu ragga i dancehall, zobaczycie.

mutilator
Wyślij prywatną wiadomoś do użytkownika
15:52:23, 30-07-05
Zajebisty wywiad! Życze wytwórni Wielkie Joł żeby wszystkie plany im się powiodły! Mają zajebistych artystów, którzy robią muzyke na naprawde wysokim poziomie. Wytwórnia ciągle się rozwija, nie tylko w kierunku Hip-Hopowym, to dobry patent na sukces tej wytwórni! Pamiętam jeszcze jak w WJ byli aby Tede, Numer i Sistars. A teraz jest ich coraz więcej! Pewnego dnia będzie do wytwórnia na skale światową! :]

Shewa
Autor: Shewa   Link do posta
Wyślij prywatną wiadomoś do użytkownika
16:02:13, 30-07-05
NO wielkiejoł liczyli kiedyś ile studio kosztowało nie ? 56 tys. zł ? coś kolo tego :) potrafia robić dobra muzyke to niech robią. peace.

anonim
Autor: ziąB   Link do posta
17:46:58, 30-07-05
sieaaaaaaaah

anonim
Autor: beat2therhyme   Link do posta
17:48:02, 30-07-05
\"o nasze patenty jak \"szjeee\" i wyluzowanie.\" wasze patenty jak szjee ? przeciez to zwykle amerykanskie dobrze znane i uzywane \"sheeah\"

anonim
Autor: eloszek   Link do posta
18:03:34, 30-07-05
\"o nasze patenty jak \"szjeee\" i wyluzowanie.\" wasze patenty jak szjee ? przeciez to zwykle amerykanskie dobrze znane i uzywane \"sheeah\" A CZY W POLSCE KTOS KIEDYS TEGO UZYWAL? TEDE NA MASOWA SKALE ZACZAL I DYSTANS DO WSZYSTKIEGO

Włościbor
Wyślij prywatną wiadomoś do użytkownika
18:37:29, 30-07-05
o nasze patenty jak \"szjeee\" i wyluzowanie I wrodzona skromnosc.

anonim
Autor: ziąą   Link do posta
18:42:35, 30-07-05
wiem o co ci chodzi i pisze, piss

dareks85
Wyślij prywatną wiadomoś do użytkownika
19:48:36, 30-07-05
\"...łączenie Hip-Hop\'u z reggae (ale nie takie komercyjne jak gdzie indziej, że się nagrywa jeden kawałek i nara)...\" hehehe tu chyba chodzi o raptowne realia Fusznika co? a Fusz ma byc na plycie dreadsuad podobno i wogole niedlugo klip do PESPEKTYWY i znowu wielki boom na DANCEHALL :D:D:D czekam bardziej na plyte DreadSquad niz MARIKI!!! dla wytworni WJ wielki respekt bo robia kawal dobrego gowna!!! tylko tak dalej, peace

DancehallQueen
Wyślij prywatną wiadomoś do użytkownika
19:57:18, 30-07-05
YEEAAAHHHHHH !!!!!!!!! WIECEJ DANCEHALLU LUDZIE!!!!!!!!!!!!! JUŻ SIE NIE MOGĘ DOCZEKAĆ DREADSQUADU A JESCZE BARDZIEJ NIE MOGĘ SIĘ DOCZEKAĆ KAMERALU BO BEDZIE TAM LADY MARIKA A ONA JEST WIELKA!!!!!! A JA \"LUBIE JAK ŚPIEWA, LUBIE JAK GADA\" :D :):):):):):)

LUCZADOR
Wyślij prywatną wiadomoś do użytkownika
22:49:28, 30-07-05
kurwa zamknijcie dupy z ta komercja bo juz sie czytac nie da kurwa to komercyjne bo xzibit wypuszcza kolekcje butow, to z nowu komercyjne bo dal pisenke na soundtrack do gry... a teraz wielka tragedia bo robia ragga i (UWAGA!!!) maja czelnosc sie promowac !!!toz to skandal ze oni w ogole potrzebuja pieniedzy !! jezu ratuj przeciez pieniadze to zlo wcielone, co niewystarcza im skorka chleba na sniadanie na dzien ?!a dco babci nie maja zeby jej podjebac kase z portfela albo niedoastaja kieszonkowego ? pff kto to slyszal alez to jest komera .. xD a i tak regge nie lubie ani dance hallu :P moze nmiektore kawalki

anonim
Autor: Don Amigo   Link do posta
23:50:18, 30-07-05
Ja to widze tak ze hh robi sie coraz mniej popularny i ludzie chca sluchac teraz muzyki stworzonej na imprezy a takim gatunkiem muzyki jest dancehall wiec ta muzyka napewno w niedlugim czasie bedize bardzooo popularna w polsce malolaci sie beda jarac bo to przecezi dancehall ma korzenie jamajskie a tam przeciez bakaja no to super juz mi sie podoba..lubie dancehall i ragga ale w polsce jamajki nigdy nie bedzie.nigdy nie beda nagrywane lepsze kawalki ragga niz na jamajce bo tam scena jest juz od dawna a w polsce to narazie wszystko raczkuje.chcialbym zebymy mieli chociaz kilku wykonawcow ktorzy oprocz bitow umieli by nawijac w swoim stylu a nazrazie to widze tylko jednego zawodnika ktory umie cos wykreowac w zajebistym jak dla mnie stylu i jest nim Mercedresu.

anonim
Autor: profit   Link do posta
00:00:33, 31-07-05
ei Ostasz pierwszy raz o Tobie slysze, ale z tego co tu wyczytalem wynika ze jestes ziomek i dobrze gadasz Wielkie Elo dla Ciebie!

anonim
Autor: trąbiwiurek   Link do posta
00:29:45, 31-07-05
e ty profit to zes kurwa wiedza błysnął jak pierwszy raz o Ostaszu słyszysz, przeciez on jest od poczatku polskiego hiphopu

anonim
Autor: C Walk   Link do posta
01:49:48, 31-07-05
Tp tylko Dj Ostasz a ty tu sprzątasz profit

anonim
Autor: chuj nie rasta   Link do posta
01:57:46, 31-07-05
polskie ragga ? dancehall ? o kant dupy to rozbić, znowu braknie pomysłów, to trzeba coś podpierdolić od czarnych.. wezmą jakąś piszczącą babeczkę w dredach, chustce rasta i chuj.. Erykah Badu made in Poland.. DRAMAT..

panSeba
Wyślij prywatną wiadomoś do użytkownika
02:25:56, 31-07-05
\"Denshol\" i raga sa trendi teraz i dobrze sie sprzedaja wiec wilkie gowno rec zainteresowalo sie zarobkiem i zyskiem jaki moze ztego posiasc. fakt faktem ze sa ekipy trzaskajace raga itp. juz dlugo ale teraz co chuj wychodzą swiezaki ragowe z dupy, przykladowo nowator (camey studio), co to jest ? dal fajna zwrote na wolcie i dalej sie zesral moja panienka i inne tego typu nieporozumienia. z swiezakow jamal czy jakos tak cos dobrego to bylo jak mi sie obilo o uszy, w lkazdym abdz razie gdyby nie szana pal to by niebylo dalej zadnego dens holu tylko wielkie jol cyt. \"znanym dotąd z wypuszczania samych hitów\" robilo by dalej tandetne podroby baunsu ktore niemialy wczesnij miejsca w polskim rapie. NO z wyjatkiem numeru groobas gtw ale to jzu magiera muzyka itp. i inna bajka. Wielkie joł dlamnie to Analogia ktora jest najlepsza ekipa z tego gowna bo robi rap, ktory jest naprawde dobry. Popieram przedmówce ze brakło pomysłow, i zeszmaca ten rap, ktory keidys byl taki piekny, Polska Eryka Badu, niebedzie nikogo takiego, ludzie kurwa eryka badu jest jedyna i niepowtarzalna a to co da polska to bedzie znowu psizczace gowno spiewajace o milosci i zdradzonych mezczycznach czy kobietach jeden chuj. Wiec podsumowjac moja wypowiedz ktorej pewnie polowa forumowiczow nieprzeczyta bo jest za dluga moze stwierdzic iz wilkie jol niewpuszcza hitow a hity podrabia a dens hol w polsce, mozna powiedzec ze dobrze ze sie rozwija cos ale ja jakos niejestem specjalnie na tak, zoabncze co wyjdzie w praniu, moze naprawde kozaki jak \"dred skład\" czy jak to tam sie zwie ktorzy daj naprawde si. tyle.

anonim
Autor: whut whut whut!?   Link do posta
04:15:27, 31-07-05
dj ostasz, w tym biznesie to bardzo wazna postac....

anonim
Autor: JEBAKA   Link do posta
08:28:52, 31-07-05
EHEHHEHEHEHHE 3H TEDE KIEDY NOWY ALBUM ZAPODAJ COS BO NUMER SIE MARNUJE JEBAC BOBA PA

anonim
Autor: Co jest   Link do posta
09:37:33, 31-07-05
czekam na zaprezentowanie sie mariki ona na pewnoe wiele potrafi w tym klimacie tak samo jak czekam na plyte nowatora chociaz wiem ze nie bedzie do konca jak prawdziwe raga tylko widac ze tak jak wczesniej wspomnialem marika jak i ten chlopak nowator maja pojecie w tym co robia bo maja swoj styl i maja flow to bedzie wlasnie polski dance hall

DancehallQueen
Wyślij prywatną wiadomoś do użytkownika
11:01:15, 31-07-05
JEBAĆ NOWATORA! POKAZAŁ CO POTRAFI NA \"MOJEJ PANIENCE\" BLEEEHH TO NIE JEST PRAWDZIWY DANCEHALL TYLKO HIT POD PUBLIKE

asp(przema)
Wyślij prywatną wiadomoś do użytkownika
11:06:29, 31-07-05
polskie ragga i dancehall to pośmiewisko!! jedynie wmiare radę daje jamal przy najmniej pd strony muzycznej bo wokale niezachwycają. Zostawcie tą muze jamajczykom nie pajacujcie

anonim
Autor: Robin   Link do posta
12:51:43, 31-07-05
Przekozak sprawa!!!!!!!!!!!!! ragga rulzzzzz...Zycze powodzenia

anonim
Autor: Gud Jab John   Link do posta
14:14:13, 31-07-05
Ragga, dancehall to jest ostatnio strasznie trendy, wszyscy się tak tym jarają że dramat :-/ a mnie to do szału doprowadza jak słysze te pseudo jamajkie brzdękanie :-/ przecież to k.... brzmi jak \"beat z tych seriali na Polsacie\".... Ja chcę normalny hip hop zrobiony na 8 góra 10 trackach, z trzaskami winyli, szorstkim głosem MC bez żadnych słodkich refrenów itd wypier.... z tym ragga, dancehallem, hawajskimi koszulami itd

anonim
Autor: dr. Wilczur   Link do posta
14:34:02, 31-07-05
Rege było już dawno modne Gud tylko r n b jest nowe

anonim
Autor: Mazin   Link do posta
17:44:52, 31-07-05
Kurde, fajnie ze sie muza rozewija, roots, reggae, ragga sa zajebiste ale miewam obawy, ze pikna muzyka regje pojdzie w kierunku hiphopu i, jak ktos wczesniej rzekl, powstana ragga\'owe szlagjery w stajlu \"jak zapomniec\". Z jednej strony dope by bylo, gdyby poziom popularnosci reggae w naszym pieknym kraju zostal najdalej na dzisiejszym poziomie, a z drugiej strony rozwoj jest konieczny, potrzebny i raczej dobry... Mimo komercji hh na swiecie, wciaz sa dobzi artysci, ktorzy wydaja wciaz swietne plyty (np. O.S.t.r., Łona, Hg)... Kurwa, wyobrazta sobie, ze polowa naszego spoleczenstwa, ktora dzis nosi obwisle ciuchy, za kilka rokow zacznie wierzyc w Jah, nosic dready, a najnowszym haslem kropp tałn bedzie \"kill da babillon, bwoy!\". Moze to i w tym kierunku pojsc...

anonim
Autor: pius   Link do posta
18:42:22, 31-07-05
Nie wiem co o tym myślec. Kolejna komercja, nic więcej.

anonim
Autor: zen   Link do posta
20:29:03, 31-07-05
przecież kameral nie ma nic wspólnego z danchallem ani ragga??? ocb??

ygrek
Autor: ygrek   Link do posta
Wyślij prywatną wiadomoś do użytkownika
20:43:38, 31-07-05
mi sie to podoba

anonim
Autor: dża   Link do posta
09:41:38, 01-08-05
jak się rynek będzie rozwijał, to i poziom artystyczny będzie rósł. i oto chodzi źąąąą.

anonim
Autor: AprOpO   Link do posta
11:04:15, 01-08-05
Wielkie Jol to wiecej niz wytwornia to antidotum na to co mnie wkurwia;)!!!chlopcy wiedza co robia i robia to dobrze respekt i wiecej woluminow!!!!!!!!

anonim
Autor: Take it Easy Man!   Link do posta
11:08:34, 01-08-05
Vavamuffin RULEEEEZZZZZZ!!!!!

anonim
Autor: Mazin   Link do posta
12:15:53, 01-08-05
ajt, Vavamuffin RULEEEEEEEEEEZZZZZZz!!!!! ś.p. Bob Marley rulezzzzzzzzzzzz!!!!!!! Gentleman ruleeeeeeeeezzzzzzzzzz!!!!!!! NDK RRRuuuuuulLLLLLLeeeeezzzzzzz!!!

anonim
Autor: Jerzol   Link do posta
15:00:20, 01-08-05
Jedna rzecz... od kiedy Erykah Badu jest piosenkarką dh? Bo jakoś dla mnie zawsze była znakomitą wokalistką, lecz... neosoulową, a nie dancehallową bynajmniej... Nie mylcie Eryki z Sister Nancy na przykład.

anonim
Autor: marquezs   Link do posta
18:03:03, 01-08-05
pięć gie! Masal! vavamuffin!

anonim
Autor: queens St.   Link do posta
06:01:13, 02-08-05
y0 ! Kiedy bedzie jakas CD producencka Mateo ? holla at ya boy M /pozdro z nyc

anonim
Autor: nikson   Link do posta
08:20:14, 02-08-05
dla mnie wywiad ostasza, to jakis bełkot, źle się to czyta! a już wypowiedzi o tym, \"jakimś\" rocku czy metalu dyskredytują go, jako profesjonalnego wydawcę. apropos mariki: szkoda, że taka fotka, bo nijak się to ma do opisu ostasza, elo

anonim
Autor: SAHE71   Link do posta
12:07:13, 02-08-05
NO ONE CJAN TEST RUDE GAIL MARIKA!!!!!!!!!!! ONA NIE JEST WIELKA-JEST OLBRZYMIA!!!!!!!!! NISZCZY WSZYSTKIE INNE LASKI I WIEKSZOSC KOLESZKOW z \"NIBY\" POLSKIEJ SCENY!!!!!!!!!!!! LEREK NA RYBY z tym swoim kawałkiem moja panienka!!!!! KARZDY JA WIDZI I NIKT NIE WYMIEKA a jak niewymieka to znaczy ze jest BRZYDKA!!!!!!! HAHAHHAHHA

anonim
Autor: malik@singledread.pl   Link do posta
16:03:36, 02-08-05
Dużo osób tu gada ale konkretnych informacji jest mało. Jak słucham wypowiedzi niektorych dj hip hopowych którzy biorą się za \"Dancehall\" to nie mam siły nawet im odpowiedzieć bo gadają bzdury zamiast usiąść troszkę i poczytać. Sory ale wy nawet nie rozumiecie 1/10 tekstów które spiewaja Jamajczycy a jaracie się tym na potęge. Nie znacie dobrze historii tej muzyki. Aż tak mocno kręcą was utwory Dancehallowe ? Przecież to istna gangsterka z którą nawet się nie potraficie dobrze utożsamić ... hehehe mali gangstazzz dla rozluznienia na obiadek \"No guns inna dance - Anthony Cruz\": http://www.muzikmedia.com/videotop.aspx Co do Wielkiego Joł - gratulacje. Czekam niecierpliwie na Kameral. Co do nagrań wokalu to popracował bym na waszym miejscu trochę nad tym bo wokale nagrywane w studiu WJ nie brzmią jak Jamajskie nie chodzi mi tu o cechy techniczne wokalistów a o patenty brzmieniowe. No ale macie swoich specjalistów. Mimo wszystko szacunek. A propo Polskiej sceny posłuchajcie tego: www.eastwestrockers.com/grizzlee_pon_curefix.mp3 Pozdrawiam Malik

anonim
Autor: yarethh   Link do posta
23:21:52, 02-08-05
taaa a za 2 lata te same ziomy w szerokich nachach co najebane się po nocach do ludiz przypierdalają wracajacych z Punktu beda \"kochAc\" ragga i dancehall a nawet i moze reggae i nosic koszulki ze św.marleyem ???? qrwa zenada jakas :// to taka moda jak na dresiarstwo ... tez qrwa jka polowe zapytasz to sie okaze ze jka byli mlodiz i glupi to byli punkami a blo jka byli glupsi to uwazali sie za skinow buahahahah qrwa POLSKIE \"hip hopy\" ( poza nielicznymi wyjatkami (OSTR LOna itp. ) to qrwa zwykle zeszmacone dresiarstwo co nawet korzeni tej muzyki nie zna ;(((( a za gangsterke cjhe sie lapac .... boze przeca na jamajce to by tych wielkich polskich madafakerow lokalni rudebwoys zjedli na sniadanie ... ehhh slow brak .... tak niestety z komercja nadchodiz tez przykry fakt ze za sztuke biora sie debile i robia ja dla jeszcze wiekszych ... bo to jest dla mnei w sumie smutne ze na imprezie w Punkcie ja musze tlumaczyc korzenie hip hopu kolesiowi ktory slucha go od 8 lat ;(( bo dla niego sa wazniejseze bity i napinka niz slowa plynace z glosnika ( ot taki cytat z wypowiediz jakiegos debial a propo Vavamuffin ) ..... smutne .... jakso jka reggae i ragga i wogole jamajszczyzna popularna nie jest - to jka z kims gadasz to sie na niej zazwyczaj zna ...a jka hip hop jest popularny i uda ci sie z kims pogadac ( a nie zarwac w ryj ) to zazwyczaj chuj o nim wie ale jest gangstazz :( o i tyle faktow co robi komercja ze sztuka ... no bo zeby 90 procent \"hip hopowcow \" nie znala body counta cypress hill public enemy i calej reszty ..to qrwa dla mnei niewybaczalne :(

anonim
Autor: ~katarinka   Link do posta
23:45:36, 02-08-05
I to mi sie podoba wkoncu ktos zrobi cos porzadnego z dancehall`em... A Marika jest najlepsza i czekam az wyjdzie cos na czym bedzie i bedzie mozna tego posłuchac... A najbardziej denerwuje mnie to ze we wszytkich kawałkach z jej udziałem jakie słyszałam jest ta sama zwrota :/ No ale luuzz :) ... jesli czujesz ze sObie rade dasz to daWaj to daWaj to daWaj tu...

anonim
Autor: dziunia   Link do posta
17:05:30, 03-08-05
I to mi sie podoba ze wrescie wybije sie muzyka jak RRR i inne jej powiazania przynajmnie dyskoteki beda lepsze niz przy tym technie Mam nadzeje ze NDK Vavamuffin Jamal IB i inni wybija sie i beda puszczanie ich teledyski w telewizorni

anonim
Autor: ja :)   Link do posta
22:36:39, 03-08-05
całkiem pozytywnie :) pomysł mi sie podoba... to co ze \"raptowne realia\" były nagrane \"raz i nara\" ale za to jaki sycioszny kawałek...

CHIN@
Autor: CHIN@   Link do posta
Wyślij prywatną wiadomoś do użytkownika
21:34:39, 06-08-05
Wywiad w porządku, ale za bardzo ten rodzaj muzyki mnie nie interesuje.

anonim
Autor: Jerzol   Link do posta
11:32:01, 07-08-05
yarethh: Powiedziałbym, że masz rację - gdyby tak naprawdę Twój post o czymś traktował - a nie był tylko zbitką (bardzo) luźno powiązanych ze sobą myśli. Z pewnymi rzeczami się mogę zgodzić, ale z tym, że jeśli \"uda ci sie z kims pogadac ( a nie zarwac w ryj ) to zazwyczaj chuj o nim wie\", to nie stety nie mogę. Nie wiem, gdzie szukasz tych ludzi; nie wiem z kim Ty rozmawiasz, że Cię od razu na pytania o muzykę leją po gębie, ale jakoś nie chce mi się w to wierzyć. Chyba, że rzeczywiście mówisz ludziom że Cypress Hill to korzenie hio-hopu - to nie dziwię się, że nie zawsze chce im się wyprowadzać Cię z błedu. A jest znaczny. Przykro mi.

anonim
Autor: Archoneiro   Link do posta
12:49:05, 07-08-05
Nie chce mi sie pisac zbyt dlugiego posta, ale jedynie napisze wszystkim krzykaczom, ze nie maja racji mowiaz ze polska scena reggae/dancehall/raggamuffin jest chujowa i nie ma dobrych korzeni... A Izrael, Daab, RAP to co niby ? Ok system nawet , magara czy transmisja (ktora z reggae tez mocno czerpala) to nie sa niby korzenie polskiego dancehallu ? Przeciez z czlonkow tych zespolow powstalo vavamuffin, zjednoczenie ss, czy Cinq g ... I kto mi powie, ze jak na nasze realia to jest kiepska muzyka...ze Pablo i Reggaenerator nie sa dobrymi nawijaczami, a Gutek jest slabym wokalista ? :/ A nawet ,zeby blizej te \"korzenie\" byly hip hopu, to bierzem pierwsze z poleczki \"Ja to Ja\" Paktofoniki z Gutkiem wlasnie...ten kawalek przez wielu jest uwazany za pierwsze polskie raggamuffin ! A jak dla mnie dobrym przykladem fuzji hh z dancehallem, jest DJ Feel-X ,czy Duze Pe ktory w\"jamajskiej\" stylistyce sprawdza sie o niebo lepiej -IMHO- niz w hh....sprawdzcie sobie Banda Tre czy Cinq G ... Zaraz sie pewnikiem \"huje i kurwy\" posypia, ale co tam... przy muzyce tych dwoch ostatnich, trzeba pomyslec o tym ,zeby wlasnie myslec jak najmniej i jedynie lapac pozytyw z glupich nawijek i przejaskrawionego rudeboyowego szczekania ;) (http://afterbeat.org - stad mozna sciagnac epk\'e banda tre ) Czekam niecierpliwie na dreadsquad...a Marike juz i tak mam na \"mowisz i masz\" bass medium trinity (tez polecam- swietna plytka) pozdro 600 i bless :] ps. ktos tam pisal o\"wierzeniu w Jah\" ... tak po prawdzie to kazdy zyd i chrzescijanin wiezy w Jah, bo to przeca Jahwe ... a co do Hayle Selassie to watpie aby wielu mu wyznawcow przybylo w Polsce ;)

anonim
Autor: mojhujwiekszyniztwojezwojwmozgowe   Link do posta
15:51:06, 07-08-05
Lady Marika na bass medium trinity WYMIATA SPRAWDZCIE PANOWIE;)

SKOWRON
Wyślij prywatną wiadomoś do użytkownika
18:25:12, 07-08-05
ARCHONEIRO ma racje kolo, prawda ze nie ma wielkiej tradycji czy historii ragga, dancehall w PL ale jednak kilka osób zasługuje na szacuneczek GUTEK - według mnie kolo ma zaje2bisty głos i potrafi to wykorzystac CINq G - ziomy potrafia to co robia i przede wszystkim robia to dobrze - wiecie kojarze pewna sytuacje miałem akurat płyte z kawałkiem ONANANA własnie tego zespołu i jakos tak znajomej porzyczyłem to mnie zklneła ze jakiegos discopolo słucham jakie onananananajejejeje leci heh a pozniej sie stało ze dancehall zaczał jarac nastki to sie zaczeła tej płyty pozyczac ale mniejsza z tym chodzi o to ze nie kazdy kto zajmuje sie tym gatunkiem/gatunkami muzyki jest lebioda i robi to dla kasy, wiele osob robi to dlatego że lubi, i potrafi no i zapomniałbym o osobie ktora daze najwiekszym szacuneczkiem - MERCEDRESUUUUUUUU - i wszystko jasne

anonim
Autor: badman   Link do posta
10:40:45, 08-08-05
a wiecie co to greensleeves wszyscy kurwa zajebani znawcy? mysle ze mozna sluchac roznej muzyki jednoczesnie a gadki o dresach to dla mnie pierdolenie jakiegos zgnebionego malolata , wypierdalaj!

nemo9293
Wyślij prywatną wiadomoś do użytkownika
00:11:30, 09-08-05
nie chce mi sie czytac wszytkich posow czekam na tedeusza nowego...

anonim
Autor: ogier!!!!!!   Link do posta
23:32:20, 12-08-05
marika jest zajebista laska i fajnie spiewa!!!!!!!!!! elooooo

jam_lasica
Wyślij prywatną wiadomoś do użytkownika
03:27:06, 14-08-05
a prawda jest taka ze wiekszosc z was zna Marike tylko z 12 ławek i to glowie dzieki telewizji bo sie teledysku promujacego naogladalo wiec powodzenia wam zycze a Mercedresu kozak kozak 3ma fason

kingifaraj
Wyślij prywatną wiadomoś do użytkownika
13:18:05, 14-08-05
Bardzo mi sie podoba projekt Wielkie Ragga Joł - na taki wlasnie czekalem juuz bardzo dlugo!Wiedzalem ze w koncu nadejdzie czas na taka kolektywe!I dobrze ze robia to ludzie z przystosowaniem technicznym i dobrym nastawieniem! W ten sposob zaczna wychodzi na powierzchnie naprawde dobre skaldy ,jak powiedzal Ostasz: \"Żeby oni istnieli, mieli swoją markę i możliwości rozwoju.\" Zarabiasz - rozwiasz sie ,istniejesz na scenie i nie chodzi tu wcale o komercyjnosc! Pozdrawiam serdecznie cala ekipe pracujaca nad projektem! Wielke Jahbless - SowWa -

anonim
Autor: Patrze i zalamuje rece   Link do posta
10:41:50, 15-08-05
Siema. Jest takie powiedzenie ze pies ktory duzo szczeka malo gryzie!!! A ile my tu mamy takich psow. szczekaja i to jeszcze na krotkim lancuchu, na ktorym sami sie uwiazuja!!! Komercja?! I coz z tego ze artysta zarabia na swojej ciezkiej pracy. Przeciez zeby robic cos dobrze, a nawet zajebiscie (czego oczekujemy od artystow jako sluchacze), trzeba poswiecic jak najwiecej czasu na swoj rozwoj. Nieda sie tego osiagnac pracujac na pelnym etacie w znienawidzonej pracy zeby zarobic na chleb. Inaczej sie sprawa przedstawia jak zarabiamy na zajawce. Mozna wtedy sie poswiecic temu co sie lubi i robic to najlepiej. Problem tylko pojawia sie w chwili, gdy taki zajawkowicz zacznie wlasnie zarabiac (np. Tedunio i Przyjaciele). Powstaje opinia ze ON to robi juz dla hajsu. Jest ZLY. Ze chlonie go biznes, stracil zajawke i wogole trzeba takiego obszczekac. \"BO MA WIECEJ NIZ TY?!\" Niech WJ wydaje, zajawia, bawi, zarabia!!! POZDRAWIAM ROZUMNYCH REALISTOW friko

anonim
Autor: nie dla Wielkie Ragga Joł   Link do posta
16:39:31, 23-08-05
wrrr... wszystko potrafią skopać dla kasy niedlugo zostaniemy zasypani mezami i doniami polskiego ragga wg nie ma zadnego powodu do radosci... nie dulgo uslyszymy \"hej bejbe, ogol cipke phinishavem\" podbite jamajskim bitem i zaczną nam wpier**lacc do glowy ze to ragga lub nie daj Boze reggae pzdr

anonim
Autor: antyfan wielkiego   Link do posta
10:44:36, 26-08-05
to smutne ze niedlugo np. zamiast meza, tedego czy manieczek, uslyszymy pseudo ragga z okna kolegi ktory pusci je na caly regulator przy otwartym oknie druga sprawa... tylko czekać jak na nastepnym festiwalu w opolu czy sopocie zaroi sie od wykonawcow reggae\'owych (tudziez ragga\'owych) zalewajacych nas zwykla (tanią i ordynarną) tandetą trzecia sprawa wg mnie ta marika oprocz tego ze jest ladna- nic wiecej soba nie reprezenuje i porownywanie ją E.Badu jest przykrym nieporozumieniem... ja bym ja porownal do wyzej wymienionych \"mandaryny&dody\"- no moze teraz troche przesadzilem :P

anonim
Autor: \'\'   Link do posta
02:19:30, 30-08-05
A ju tu po prostu jeszcze wróce :P

anonim
Autor: ewelinka_15m   Link do posta
00:58:25, 30-07-06
zajebiscie ;) cieszze sie gdyz jestem od lat fanka reggae, a teraz sie przezuciąłam na ragga ..i inne klimaty to jest muza , a połaczenie jej z hip hopem , super np sydney polak i paplopavo  zjedoczeni i inne super , wiec wreszcie oddycham pozadna muza rzadzi swiatem ;0 zajebiscie ragga Joł wszystkim ,

anonim
Autor: Bartek 11111112121   Link do posta
00:33:58, 28-08-07
oco chodzi kurwa z tom raggom???? hip hop to hip hop a wy  jeszcze wymyslacie

anonim
Autor: ErKA86   Link do posta
14:32:08, 07-01-08
Smieszą mnie porównania typu Marika- polska erykah badu, z tego względu, że ona jest jedna. Marika jest fakt faktem znakomitą wokalistką i naprawdę warto ją sprawdzić chociażby we wspólnym projekcie z frenchman'em. Odnośnie nowatora, wg mnie to jest kopia seana paula i na jego temat więcej nie powiem bo szkoda słów. Jamal- płyta Tubaka bardzo dobra, czekam na kolejny projekt. Najlepszą ekipą ragga w polsce jest Vavamuffin (wyłącznie moje zdanie), a pablopavo to już wogóle (mistrz mikrofonu) żeby ich usłyszeć wystarczy przyjść w czwartek do punktu przy lu. koszykowej (Zjednoczenie Sound System). Dobre składy i trzymające poziom to oczywiście też dreadsquad i natural dread killaz. To chyba tyle na ten temat. Czekam oczywiście na nowe projekty,
                                         PEACE

anonim
Autor: ErKA86   Link do posta
14:32:18, 07-01-08
Smieszą mnie porównania typu Marika- polska erykah badu, z tego względu, że ona jest jedna. Marika jest fakt faktem znakomitą wokalistką i naprawdę warto ją sprawdzić chociażby we wspólnym projekcie z frenchman'em. Odnośnie nowatora, wg mnie to jest kopia seana paula i na jego temat więcej nie powiem bo szkoda słów. Jamal- płyta Tubaka bardzo dobra, czekam na kolejny projekt. Najlepszą ekipą ragga w polsce jest Vavamuffin (wyłącznie moje zdanie), a pablopavo to już wogóle (mistrz mikrofonu) żeby ich usłyszeć wystarczy przyjść w czwartek do punktu przy lu. koszykowej (Zjednoczenie Sound System). Dobre składy i trzymające poziom to oczywiście też dreadsquad i natural dread killaz. To chyba tyle na ten temat. Czekam oczywiście na nowe projekty,
                                         PEACE

anonim
Autor: luta man   Link do posta
13:40:06, 19-10-08
ras luta jest najlepszy king

Dodaj wypowiedź

Autor: Podaj wynik dodawania: 2 + 3 =

Pozostało znaków: 1250

Uwaga:
Twój host to ec2-18-206-16-123.compute-1.amazonaws.com (18.206.16.123). Informacja ta zostanie zapisana wraz z Twoją wypowiedzią. W przypadku naruszenia czyichkolwiek dóbr osobistych informacja ta zostanie ujawniona tak aby ułatwić ściganie autora.

Hip-Hop.pl © 2000-2019 • kontakt • redakcjareklamamateriały promocyjneFAQ, pomoc i zasadyPolityka Cookies