Aby zapewnić prawidłowe działanie strony oraz żeby hajs się zgadzał używamy ciasteczek.
Szczegółowe informacje

hip-hop.pl ť

"Poglądy mam wciąż te same..." - wywiad z dAb'em

"Poglądy mam wciąż te same..." - wywiad z dAb'em

Autor: Andrzej Mikołajewski

Dowiedz się więcej o: Abradab.
W którymś momencie, nazywając się Triangle Of Truth mieliśmy nagrane (domowym sposobem oczywiście, na podkładach zrobionych na Commodore 64, co brzmiało gorzej niż dzisiejsze dzwonki w telefonach) ponad 60 minut własnego materiału.

W polskim rapie Abra dAb jest niewątpliwie postacią pierwszoplanową. Weteran bądź klasyk, ze znakomitym warsztatem oraz oryginalnym flow. Sprawdźcie sami co Zielona Eminencja powiedział m.in. o początkach kariery, stylu bragga, rodzinie, papieżu i ganji oczywiście.

W tym roku minęło 10 lat od wydania debiutu K44. Jak dzisiaj wspominasz nagrane wspólnie ze ś.p. Magikiem dwa przełomowe dla polskiego rapu albumy?
Abra dAb:
Wspomař

Kończąc temat Maga możesz powiedzieć jaki był właściwie powód jego odejścia z kapeli?
Abra dAb:
Nie chcę publicznie o tym rozmawiać. Są to sprawy między nami, a mi jest wszystko jedno co sobie ludzie pomyślą.

Czy interpretacje tekstów z Waszej pierwszej płyty w kontekście nawiązania do symboliki "Dziadów" Mickiewicza traktowaliście poważnie czy raczej z przymrużeniem oka?
Abra dAb:
Heh, trudno żebyśmy traktowali je poważnie! Spodobało nam się, że pojawia się liczba 44 oraz odniesienie do "męża o trzech obliczach", jako że nas było trzech rapujących. Szukaliśmy swojego stylu i swojego image'u, uważaliśmy, że każdy artysta powinien jakiś posiadać. Cieszyło nas, że znaleźliśmy coś w polskiej literaturze i w polskich korzeniach a nie musieliśmy na siłę ściągać nic z USA. Graliśmy co prawda "ich" muzykę, ale przeniesioną na nasze realia, z polskimi odnośnikami i to nam bardzo odpowiadało.

W kawałku Rapowe ziarno 2 (Szyderap) ironizowałeś: "Święty jak papież to nie zajdziesz dzisiaj nigdzie, poluzuj tam gdzie Cię ciśnie he". Na drugiej płycie w numerze "Pętla" wyznajesz: "Widziałem sam jak niejeden z was płakał/ gdy Bóg brał Polaka co stał jak barbakan/ Po tym co daje życie ile daje też śmierć/ Na to patrzyłem jakże mógłbym tego nie chcieć?" Czy postać Karola Wojtyły stanowiła dla Ciebie autorytet moralny lub religijny?
Abra dAb:
Nie, nie stanowiła. Był bardzo ważną i inspirującą postacią, lecz mój wzrok skierowany był gdzie indziej. Może właśnie dlatego tak bardzo zdziwiła mnie moja własna reakcja na jego śmierć. Podobało mi się, że tak wiele osób mogło się wtedy zjednoczyć i jednocześnie bardzo mnie rozczarowało, jak szybko mogli o tym zapomnieć oraz jak błyskawicznie zacząć robić na tym pieniądze sprzedając całe tony badziewia i reklamując go w przerwach tandetnych filmów.

Czy identyfikujesz się z próbami określenia naszej generacji jako np. pokolenie NIC czy 1.200 albo JP II?
Abra dAb:
Absolutnie nie. Nazywać generację, epokę czy rzeczpospolitą mogą historycy na wiele lat po jej upadku czy zakończeniu, a nie w trakcie jej trwania. To są pierdolenia domorosłych filozofów.

Przede wszystkim zdanie fanów polskiego rapu nie ma znaczenia przy doborze moich przyjaciół i współpracowników. Nad gustem się nie dyskutuje.

W singlu z ostatniej płyty rymujesz "Rap to nie zabawa już, to nauka, uczą o nim w szkole plus dają słuchać". Jeden z Twoich tekstów przedrukowany został w podręczniku szkolnym, ale z błędami. Jak oceniasz wiedzę polskich nauczycieli o kulturze, którą reprezentujesz?
Abra dAb:
Nie jestem w stanie jej ocenić, gdyż od wielu lat nie mam kontaktu z polskimi nauczycielami. Podejrzewam, że jeśli chodzi o tych starszej daty, to ich wiedza jest powierzchowna i oparta na domysłach oraz artykułach kolorowej prasy. Ci, którzy są nauczycielami od kilku lat, powinni znać temat z własnych doświadczeń.

We wspomnianym kawałku trzeźwo podsumowujesz wielu polskich raperów "A Ty nie bądź taki sztywny baunsik!/ Kiedyś byłeś piwny teraz jesteś balauntaunsik./Tylu słabych MC słabych jakby pili ocet". Możesz szczerze powiedzieć kogo szczególnie miałeś na myśli pisząc te wersy?
Abra dAb:
Tych, którzy są słabi.

He, he... W subtelnym braggadacio jesteś w Polsce niezastąpionym "Panem, który podwaja dystansik". Jak postrzegasz modę na ten styl rapowania tylko w wersji bardziej dosłownej?
Abra dAb:
Po pierwsze, trzeba mieć pokrycie własnych słów. Po drugie, jak ktoś tylko gada jaki jest zajebisty, to niewiele osób będzie chciało go słuchać. A po trzecie, nie sadzę aby to była moda, a pewien rodzaj rapu. Takie są jego zasady i jeśli ktoś potrafi zrobić to z przymrużeniem oka i dystansem, to ok.

Od początku swojej artystycznej drogi propagowałeś "Zakon Marii" i "dobre jointy ale bez tyteksu". Czy ojcowska refleksja w osobistym utworze Augustus (Dla Mojej Córki Kawałek): "Te parę słów to nie ojcowski popis, pęknie długopis kiedy wspomnę o konopii" zapowiada zmianę poglądów w tym temacie?
Abra dAb:
Poglądy mam wciąż te same - to bzdura sadzać do więzienia za jointy. Ja osobiście nie potrzebuję już ich w takich ilościach jak kiedyś, co nie oznacza, że zacznę być przeciwko. Problem w tym, jak wytłumaczyć to dziecku, jeśli spyta kilka lat zanim będzie na tyle duże, aby to zrozumieć.

Czy swojej córce pozwolić bakać w domu jeśli odziedziczy zamiłowanie do zioła po ojcu?
Abra dAb:
Nie ma co dywagować na ten temat teraz, kiedy ona ma dwa i pół roku. To zależy od jej wieku i zrozumienia tematu.

Dla artysty fakt założenia rodziny może być kreatywną inspiracją, słychać to na Twojej płycie czy Włodiego. Może też przynosić korzyści materialne i promocyjne. Czy zgodziłbyś się wziąć udział w sesji zdjęciowej ze swoim dzieckiem i żoną dla kolorowej prasy a jeśli tak to za jaką sumę?
Abra dAb:
To takie pytanie w stylu: "za ile jesteś gotów się sprzedać?". Mam nadzieję, że nigdy nie będę postawiony przed taką koniecznością. Moja rodzina nie jest na sprzedaż. Chcę utrzymywać się z własnej pracy, a nie aparycji, umiejętności, a nie popularności. Niestety w życiu nie jest tak kolorowo, ogrom moich słuchaczy nie płaci za moją muzykę i różne ewentualności mogą być brane pod uwagę. Na szczęcie na dzień dzisiejszy nie ma na to popytu, więc nikt mnie hajsem nie kusi.

Moja wytwórnia milczy od roku, znowu nie ma winyla, jak się ich nie zmusza, to sami od siebie nic nie zrobią - a może dAb zapomni, nie trzeba będzie wydawać kasy?

Dlaczego do Baku Składu przyjęliście WSZ i CNE skoro są zdaniem wielu fanów polskiego rapu w porównaniu do Was bardzo słabymi MC?
Abra dAb:
Przede wszystkim zdanie fanów polskiego rapu nie ma znaczenia przy doborze moich przyjaciół i współpracowników. Nad gustem się nie dyskutuje. Chłopaki są szalenie kreatywni, mają inne spojrzenie na muzykę i sporo się od siebie wzajemnie nauczyliśmy. A zresztą to nie my ich przyjęliśmy, a założyliśmy wspólnie Baku Baku To Jest Skład, jako ekipę koncertową, która rozpierdala kluby w drobny mak.

WSZ i CNE w jednym z wywiadów wyznali, że miał powstać klip do kawałka "Baku Baku Potęga" z Twoim, Joki i Gutka udziałem. Czy ten projekt mimo zmian w Wielkim Joł zostanie zrealizowany?
Abra dAb:
Nie wiem, ja jestem chętny w nim wystąpić, ale to utwór z ich płyty i to oni ogarniają takie sprawy.

Jesteś jednym z pierwszych MC, którzy od samego początku cieszyli się uznaniem zarówno krytyki jak i publiki. Jaką reakcję publiki bądź pismaków wspominasz najczęściej?
Abra dAb:
Najpierw wszyscy pytali o Magika, a potem o Kaliber. Naprawdę trudno wyrobić sobie markę.

Polskie media hip-hop'owe obserwujesz od samego początku ich istnienia. Który magazyn oraz autor jest według Ciebie najbardziej rzetelny w propagowaniu tej kultury?
Abra dAb:
To wszystko zmienia się z czasem, nie chciałbym nikogo faworyzować. Sporo osób wkłada w to wiele swojej pracy i serca, myślę, że wszystkim należy się aplauz.

W tym roku Kobi znowu zrealizował błyskotliwy klip do kawałka z Twojej płyty. Czy będzie jeszcze jakiś teledysk promujący Twój ostatni album?
Abra dAb:
Obawiam się, że nic już nie będzie. Moja wytwórnia milczy od roku, znowu nie ma winyla, jak się ich nie zmusza, to sami od siebie nic nie zrobią - a może dAb zapomni, nie trzeba będzie wydawać kasy? Jestem mocno rozczarowany, chociaż chyba właśnie tego można się było spodziewać. Wiele z ich obowiązków przejmuje teraz mój manager i jego firma, więc może damy w ten sposób radę.

Trasa promująca "Emisję spalin" to były praktycznie koncerty składu K44 z Gutkiem. Czy wspólna płyta to realny projekt czy bardziej medialne spekulacje?
Abra dAb:
To "praktycznie" ma oznaczać skład personalny, tak? W sumie to jeszcze DJ Bart. A w rzeczywistości to były moje koncerty, na które zaprosiłem też chłopaków. A wspólna płyta to jak najbardziej realna sprawa - trzeci Abradab, na którym bardzo chciałbym usłyszeć i Jokę i Gutka, bo zajebiście ich szanuję i lubię z nimi pracować.

Szukaliśmy swojego stylu i swojego image'u, uważaliśmy, że każdy artysta powinien jakiś posiadać.

Muniek żartował ostatnio, że gra więcej koncertów w Londynie niż w Warszawie. Ty również często grasz na Wyspach. Jaka jest polonijna publika?
Abra dAb:
W zasadzie nie myślę o nich jako o polonii. Są to ludzie, którzy mogą wrócić w każdej chwili do kraju, ba, nawet obrócić w obie strony w ten sam dzień. Często są w Polsce raz w miesiącu, zdecydowana większość twierdzi, że zarobi kasę i wraca. Oni nas dobrze znają z koncertów w kraju, teraz spotykają się wszyscy za granicą i naprawdę dobrze się bawią. Taka "prawdziwa" polonia to ludzie będący daleko (np. USA), którzy wyjechali osiem-dziesięć lat temu, nie mają możliwości lub pieniędzy na powrót i rzeczywiście tworzą tam pewne społeczności. Oni w większości są bardzo spragnieni informacji i plotek z Polski, tęsknią za krajem i na koncertach są wyjątkowo żywiołowi.

Co czujesz wiedząc, że należysz do nielicznych pionierów rapu w Polsce, którzy mają nadal sporo słuchaczy wśród swoich rówieśników?
Abra dAb:
Żal, że nie przekłada się to na sprzedaż płyt.

Dziękuję za wywiad i życzę aby w nadchodzącym Nowym Roku obecny bądź nowy wydawca właściwie docenił potencjał tkwiący w Twojej muzyce.

Foto: Kobas Laksa (kbx.blog.pl)

Dowiedz się więcej o: Abradab.


Informacje o artykule
Data dodania:2006-12-30
Dział / Kategoria: muzyka hip-hop / wywiad
Średnia ocena:9.80 (5)
Oceń artykuł: Aby ocenić artykuł musisz się zalogować
Autor:
Andrzej Miko..., 39 lat
mężczyzna

Ostatnie artykuły tego autora:
Nigdy nie wystarczało mi słuchanie muzyki-Mikser
Kochamy tę muzykę i nie przestaniemy jej robić
Szkic o marihuanie w Hip-Hop'ie
Najważniejsze jest wyczucie rytmu - DJ HEN
Hip-Hop zawsze był moim życiem - Kaczor

Zobacz wszystkie artykuły tego autora
anonim
Autor: psik   Link do posta
22:20:36, 27-12-06
ok

KatMc91
Wyślij prywatną wiadomoś do użytkownika
15:32:50, 30-12-06
2 drugi  !!!!!!!


snav
Autor: snav   Link do posta
Wyślij prywatną wiadomoś do użytkownika
15:47:54, 30-12-06


S L U  xD   shieeea


Twoje komentarze są tak płytkie ze pić i jarać nie musze   bo mam z ciebie faze xD ha ha ha



Ooglnie spoko wywiad,tylko szkoda ze dab sie ukrywa w domu i nie wychodzi na osiedle.....


vinillka
Wyślij prywatną wiadomoś do użytkownika
15:49:32, 30-12-06
nielzy wywiad

macko11
Wyślij prywatną wiadomoś do użytkownika
15:49:37, 30-12-06
nio cio ty ja go widziałem w żabce

anonim
Autor: LySyziom   Link do posta
15:52:03, 30-12-06
RESPEKT dAb !!!! Szkoda że Twoja muzyka nie jest odpowiednio doceniana i nie przeklada sie na dobrą sprzedaż płyt.  

anonim
Autor: xzc   Link do posta
15:53:58, 30-12-06
3


anonim
Autor: Abra dAb   Link do posta
15:56:30, 30-12-06
...więc, pamiętajcie, żeby kupować oryginalne płyty, moje jak i wykonawców  których szanujecie. Z Pozdrowieniami dAb

kalerowy!
Wyślij prywatną wiadomoś do użytkownika
16:01:58, 30-12-06
spoko :D

Andrzej Ruchacz Odbytów ;*
Wyślij prywatną wiadomoś do użytkownika
16:15:53, 30-12-06
heheh

anonim
Autor: RPM   Link do posta
16:45:39, 30-12-06
zajebisty kolo z Daba jest, sadzac z wywiadu, zbakalbym sie z nim chetnie :D

Prismatic
Wyślij prywatną wiadomoś do użytkownika
16:50:06, 30-12-06
\"Kończąc temat Maga możesz powiedzieć jaki był właściwie powód jego odejścia z kapeli?
Abra dAb:
Nie chcę publicznie o tym rozmawiać. Są to sprawy między nami, a mi jest wszystko jedno co sobie ludzie pomyślą. \"

Wszyscy i tak wiedzą, ta kurwa Dab i Joka robili rap pod publikę później, a Magik nie chciał tego robić, więc odszedł, a powody dlaczego odszedl podał w \"Nowinach\" gdzie zjechał obu frajerów z K44. MAGIK >> JOKA + DAB

mojaperspektywa
Wyślij prywatną wiadomoś do użytkownika
16:53:08, 30-12-06
dycha za wywiad i dobre słowo,bo tyle moge dac ;) Bardzo dobre pytania i to własnie sprawia,ze niektore wywiady czyta sie z przyjemnoscia. Na pewno go zapamietam tak jak rozmowe z Mesem \"Nie warto tracic jaj\" ktora zrobil seba.

M_A_S_T_A
Wyślij prywatną wiadomoś do użytkownika
17:16:32, 30-12-06
szanuje Daba, dobry wywiad
piątka

anonim
Autor: Po&Umbro:)- K44 Fans   Link do posta
17:25:00, 30-12-06
Dupny wywiad;] Co do tego ze dAb i JokA robili rap pod publike wg mnie to bzdety bo jakby naprawde chcieli robic rap pod publike, to by mieli z tego kupe szmalu, a tak miele prawie nic!!  stworzyli fajny sposob na hh czyli zabawa slowek w 2 plycie co bardzo mi sie osobiscie podobalo i wielu innym. A co do wywiadu bardzo fajnie przeprowadzony.Ogolnie przychylam sie do zdania RPM-a hehe bardzo chcialbym zabakac z dAbem czy JokĄ lub se cos z nimi wypic bo tak naprawde sa jednymi z moich ulubionych Mc\'s w historii poskiego rapu. PZdr dla
  dAba,Joki,Gutka calego BB Sqlad, - P.E.A.C.E!!!

klinton13
Wyślij prywatną wiadomoś do użytkownika
17:25:27, 30-12-06
ciekawe kiedy bedize wywiad z deszczem :)

anonim
Autor: denzel45   Link do posta
17:26:28, 30-12-06
wywiad w porzadku, chociaz muzyka daba dalsza mi juz niz blizsza

anonim
Autor: bgdngzdng   Link do posta
17:28:07, 30-12-06
dab jest chujowy

Prismatic
Wyślij prywatną wiadomoś do użytkownika
17:38:47, 30-12-06
\"Już wyrok wydali
Wyrok wykonali
Żywcem pogrzebali
Mnie to wali
Na fali, skurwysyny
Co? Kpiny? To nowiny!
Czyżby zrzedły wam miny?
Dźwięki maszyny
Z powrotem na szyny
eM A Gie I Ka
Powoli na wyżyny
I przypomnę wam styl
W którym jestem jedyny
Raz, dwa, trzy, no i wy
Skurwysyny
(...)
Dlaczego znowu ufam memu superego?
Nie pytaj, tego nie wie nikt
Bo nikt nie wie tego
Że mam coś czego nie masz ty
A to coś wspaniałego
I szukaj tego czegoś
W moich tekstach zawartego
To kwestia szczerości nie żaden wybór \"

Tyle na temat dwóch frajerów - Daba i Joki.

anonim
Autor: dab > magik x 1000   Link do posta
17:43:09, 30-12-06
nie wiem ale według mnie to kaliber bez magika jest tysiąc razy lepszy :)

SLU
Autor: SLU   Link do posta
Wyślij prywatną wiadomoś do użytkownika
18:03:37, 30-12-06
SZKODA ŻE WYTWÓRNIA ZAWALIŁA JEGO PROMOCJE PŁYTY

WOYTAH
Wyślij prywatną wiadomoś do użytkownika
18:06:41, 30-12-06
Bardzo dobry wywiad!Dab jest dla mnie jednym z lepszych mc na polskiej scenie wprawdzie sa lepsi ale to już kwestia gustu.Inteligentny człowiek pozdro

krk_wisla
Wyślij prywatną wiadomoś do użytkownika
19:13:16, 30-12-06
ile poszlo sztuk jego dwoch plyt? osobiscie mam obie z hologramem, ale jestem ciekaw statystyk sprzedazy

anonim
Autor: or   Link do posta
19:22:22, 30-12-06
jak podszedlem do niego po koncercie to byl jakis taki zesrany.slucham ludzi ktorych szanuje i uwazam za dobrych chlopakow.dab jest lamusem

anonim
Autor: mhm!   Link do posta
20:02:05, 30-12-06
Autor: Abra dAb
Dodany: 2006-12-30 15:56:30 Host: ---.cable-modem.tkk.net.pl...więc, pamiętajcie, żeby kupować oryginalne płyty, moje jak i wykonawców  których szanujecie. Z Pozdrowieniami dAb


z tego co pamietam to zaden z raperow tak znanych nie pisal otwarcie na forum, zajebiscie ze to zrobil , szkoda tylko ze napisal zebysmy wsadzali mu kasiurke do kieszeni , nie mowie ze mu sie nie nalerzy bo to ikona polskiego rapu ale jakos tak niesmacznie to wyszlo

anonim
Autor: zabolekk   Link do posta
20:04:42, 30-12-06
Uważam że DaB jest jednym z lepszych MC w polsce :)
Jest jeszcze O.S.T.R i Peja :)
Ale trzeba przyznać że dobrze że Magik odszedł :) PFK było lepsze ;)
Pozdro :)

anonim
Autor: Embi   Link do posta
20:09:27, 30-12-06
A ja dopisuje siędo końcówki ... Kupujcie Oryginał jeśli gfo szanujecie ...

anonim
Autor: nwwa   Link do posta
20:19:04, 30-12-06
Prismatkic - ale z ciebie jan. W ktory z tych wersow jest cos na daba/joke ?
Chyba masz klopoty z nadinterpretacja :P

anonim
Autor: nbvcbnfcbj   Link do posta
20:23:33, 30-12-06
Czy swojej córce pozwolić bakać w domu jeśli odziedziczy zamiłowanie do zioła po ojcu?
Abra dAb:
Nie ma co dywagować na ten temat teraz, kiedy ona ma dwa i pół roku. To zależy od jej wieku i zrozumienia tematu.



buhahahahahehhehahhahahahahahahhaha

Prismatic
Wyślij prywatną wiadomoś do użytkownika
20:55:53, 30-12-06
nwwa - poczytaj stare wywiady z Magikiem i PFK, a nie głupoty pierdolisz -.- CAŁE Nowiny są na K44 -.-

RAFUS
Autor: RAFUS   Link do posta
Wyślij prywatną wiadomoś do użytkownika
21:09:02, 30-12-06
dobra ta jego plyta
dobre i madre teksty

slaba promocja plyty i wytwornia w huja wali



stek bzdur
Wyślij prywatną wiadomoś do użytkownika
21:15:02, 30-12-06
czyli dużej czarnej płyty nie będzie w ogóle? :|



muhaha prismatic, weź wypierdalaj psycho a zarazem pseudo fanie

Prismatic
Wyślij prywatną wiadomoś do użytkownika
21:24:15, 30-12-06
stek bzdur - pseudo fanie ? nie używaj słów, których nie znasz kk ? nie jestem ŻADNYM fanem Daba
A co do Magika to taka jest prawda - zjadał Joke i Daba umiejętnościami, blaaaaado przy nim wypadali.

anonim
Autor: yoyoyoyyoyoyo   Link do posta
21:27:08, 30-12-06
tak czy srak Mag był jest i bedzie najlepszy choć już nie żyje.Abradab daleko z tyłu niestety...

SP.Bacha
Wyślij prywatną wiadomoś do użytkownika
21:46:25, 30-12-06
SPOKO wywiad :)
Tego dlaczego S.P. Magik odszedł sie niestety nigdy nie dowiemy :( szacunek dla niego
czekam na plyte Abradaba z gutkiem :)
swoja drogo to zawsze ciekawilo mnie co powia ci co pala jointy swoim dzieciom gdy one zaczna..hmm
hehe :)
pozdroo

Tak jakby ja
Wyślij prywatną wiadomoś do użytkownika
22:02:34, 30-12-06
Na mikołajki klasowe poprosiłem kolege o Księge tajemniczą-płyta zajebvista,choć trudna w interpretacji (szczególnie ,,moja obawa\")

Raf7
Autor: Raf7   Link do posta
Wyślij prywatną wiadomoś do użytkownika
22:13:13, 30-12-06
dAb to wiadomo, ze czolowka polskiej sceny, ale jak dla mnie wybor kawalka \"Rap to nie zabawa juz\" na teledysk nie byl najlepszy, bo ten kawalek nie odzwierciedla klimatu calej plyty... teledysk mi sie nie podobal, ale cala plytka jest bardzo dobra...

AluMin G
Wyślij prywatną wiadomoś do użytkownika
22:17:39, 30-12-06
Wywiad dobry Pozdrowienia!.

anonim
Autor: 87   Link do posta
23:21:12, 30-12-06
Autor: Abra dAb
Dodany:
2006-12-30 15:56:30 Host: ---.cable-modem.tkk.net.pl...więc, pamiętajcie, żeby kupować oryginalne płyty, moje jak i wykonawców  których szanujecie. Z Pozdrowieniami dAb


z tego co pamietam to zaden z raperow tak znanych nie pisal otwarcie na forum, zajebiscie ze to zrobil , szkoda tylko ze napisal zebysmy wsadzali mu kasiurke do kieszeni , nie mowie ze mu sie nie nalerzy bo to ikona polskiego rapu ale jakos tak niesmacznie to wyszlo

Kur*a smieszni jestescie po jakiego chuja DAB mialby to pisac? Gosc ktory to napisal jest z koszalina zobaczcie na host... jest taki sam jak moj...cable modem.telewizja kablowa koszalin...
Dzieci uwierzycie we wszystko co napisza?

anonim
Autor: j$   Link do posta
01:20:31, 31-12-06
pjona za wywiad! a pointa niestety smutna...jak to całe gówno co sie nazywa Polska. z całym szacunkiem i patriotyzmem.

jurassic5
Wyślij prywatną wiadomoś do użytkownika
01:39:21, 31-12-06
kaliber ma najdrozsze plyty na polce i sie dziwi ze nikt nie kupuje, a druga rzecz widac ze ulozony jest ten kolega i nie pierdoli bzdur jak brudas ktory nie ma zebow jak polowa brudnnych raperow z warszawy za top szacunek yo

anonim
Autor: NUMERAZ   Link do posta
10:56:36, 31-12-06
do primastiica-sam jestes lamusem i leszczem  znawcu  r.a.p.u z gimnazjum ,huja wiesz o odejsciu maga z kalibra wiec nie pierdol 3 po 3 bo nowiny kazdy zna ale nikt nie wie jak bylo naprawde wiec milcz leszczu...

Veron/HSd
Wyślij prywatną wiadomoś do użytkownika
11:00:17, 31-12-06
\"... Ja M A G i K ExKalibur\"...
Faktycznie zła interpretacja... Dobry kawał, te \"Nowiny\".

Skali
Autor: Skali   Link do posta
Wyślij prywatną wiadomoś do użytkownika
11:06:05, 31-12-06
Abra De a Be Respekt!

anonim
Autor: KMSKMSKSMKSMSKMK   Link do posta
11:14:47, 31-12-06
czterdziesty piąty

anonim
Autor: #   Link do posta
11:30:41, 31-12-06
Kupujcie polskie rap płyty

anonim
Autor: potwierdzam   Link do posta
12:22:02, 31-12-06
kupujcie polskie rap plyty!

anonim
Autor: d0s   Link do posta
12:45:59, 31-12-06
\"Wszystkim kurwom dedykuje podłoge\" - dla frajerów daba i joki

karola.hh
Wyślij prywatną wiadomoś do użytkownika
13:22:58, 31-12-06
48

anonim
Autor: .apropo   Link do posta
13:27:54, 31-12-06
przeczytal i spoko

Prismatic
Wyślij prywatną wiadomoś do użytkownika
14:23:49, 31-12-06
Do tych kurwa pseudo znawców wyżej Magik zawarł powody w Nowinach dlaczego z Kalibra odszedł, i Rah i Smok nie raz to wspominali w wywiadach, więc morda jak nie wiecie. A tu powody, wyraźnie widać, że te strofy są do K44 a jak tego nie slyszycie w nich to proponuje laryngologa:
\"Skurwysyny
Brak tematów czy podziały ponad porozumieniem
Tak czy tak, miło było
Dla was wszystkich być natchnieniem
Bo za te wszystkie lata
Tu jest rekompensata
Znów jestem skory
Zbijać scory jak na automatach\"

A Joka i Dab nie raz mówili, że Magik był dla nich natchnieniem i był z nich najlepszy, wieć morda jebani pseudo znawcy -.-

Prismatic
Wyślij prywatną wiadomoś do użytkownika
14:36:37, 31-12-06
I jeszcze na dodatek zacytuję fragment recenzji, którą przed chwilą przeczytałem -.-
\"\"Nowiny\" - czyli jeden z najbardziej wyrafinowanych disów w historii polskiego rapu. Magik w dobrym stylu rozprawia się z Dabem i Joką.\"

shino K2
Wyślij prywatną wiadomoś do użytkownika
15:06:57, 31-12-06
ciekawi mnie jak ktos moze przypuszczac ze \"nowiny\" nie sa disem na joke i daba, dla wielu jak sie imion/xywek nie poda to nic nie wyczaja, ciekawe ile osob do tego zalapalo kawalek daba \"konfrontacje\" (dla wielu znany jako garbaty anioł), i kto zorientowal sie ze to dis na maga? no malo kto. ...

Kresh
Autor: Kresh   Link do posta
Wyślij prywatną wiadomoś do użytkownika
15:10:47, 31-12-06
Prismatic ma chyba lekkie nadciśnienie ;P Szanuje dab\'a ale zdecydowanie wole Pfk... kwestia gustu, lecz nic nie przebije Ksiegi Tajemniczej ^^ PeAcE

aRt_
Autor: aRt_   Link do posta
Wyślij prywatną wiadomoś do użytkownika
15:19:56, 31-12-06
ja tam wolalem K44 , ale bez MAgika wkurwia mnie to, ze po smierci robi sie czesto legende z ludzi , ktorzy wcale nie byli tacy wspaniali ,choc szacunek dla niego , bo byl dobry

anonim
Autor: y0   Link do posta
15:39:52, 31-12-06
Prismatic wez chapaj, tak wspomianli , ze daba i joke rozjechał , ale w texcie, nie ze ten text byl o nich , daba pzdr! Szanuje MAgika, Daba, Fokusa, Rahima , Gutka i wielu mistrzowskich MC . Gbydy nie K44, nie bylo by PFK , gdyby nie PFK nie bylo by Pokahontaz ,

qba_pn
Wyślij prywatną wiadomoś do użytkownika
15:47:02, 31-12-06
Moim zdaniem piątka najlepszych mc w Polsce to:
- Peja
- O.S.T.R.
- Focus
- Włodi
- donGURALesko

anonim
Autor: NUMERAZ   Link do posta
15:51:43, 31-12-06
na pewno w tej 5tce nie misci sie peja,ja bym raczej go wymienil na vienia bo nie dosc zema styl zajebisty to jeszzce zajebista barwe glosu

anonim
Autor: mhm!   Link do posta
16:18:40, 31-12-06
no dokladnie , ja tez peje bym wymienil chciazby na Łone ktory jest leprzy technicznie i wokal ma leprzy a peja stoi w miejscu od \"na legalu?\" a wlodka bym wymienil na Tedego

Prismatic
Wyślij prywatną wiadomoś do użytkownika
16:20:12, 31-12-06
Gdzie w tej piatce Pezet ? -.-

anonim
Autor: ziam   Link do posta
16:22:51, 31-12-06
shino_K2, ty jesteś taki głupi sam z siebie, czy ktoś ci za to płaci? Jaki, kurwa, diss? Może zamiast czytać debilne posty i przyjmować je za pewniaki, zacznij sam myśleć, co? Trzeba być pojebanym, żeby w \"Konfrontacjach\" doszukać się dissu. A swoją drogą, synku, coś w rodzaju ciągu dalszego tego kawałka masz na pierwszej solówce daba... Zresztą dab sam o tym mówił w jakimś tam wywiadzie.

A tu kapnęło mi coś w oknie nad uchem
Obudziłem się mokry jakbym spał pod kożuchem(...)
Więc ubrałem się, co koń wyskoczy
Opierdolę tych gówniarzy, miałem sen proroczy


anonim
Autor: diss nie diss jeden chuj   Link do posta
16:54:51, 31-12-06
HEHEH  faktycznie  moglby teoretycznie byc diss na magika ... poczawszy od nazwy konfrontacje

poprzez kilka wersow  np.garbaty aniol na to skoncz pierolic tato , to ty jestes matol jak nie to udowodnij

nie od dzis wiadomo ze jedna z ksywek magika byl psyho tata


anonim
Autor: d0s   Link do posta
17:06:59, 31-12-06
Autor: shino K2
Dodany: 2006-12-31 15:06:57 Host: [ukryty - użytkownik zarejestrowany]ciekawi mnie jak ktos moze przypuszczac ze \"nowiny\" nie sa disem na joke i daba, dla wielu jak sie imion/xywek nie poda to nic nie wyczaja, ciekawe ile osob do tego zalapalo kawalek daba \"konfrontacje\" (dla wielu znany jako garbaty anioł), i kto zorientowal sie ze to dis na maga? no malo kto. ...




Garbaty aniol jest nawiązaniem do \"To czyni mnie innym od was wszystkich\", gdzie dab opowiada o spotkaniu z aniołem. Jedynym nawiązaniem do Magika jest klimat metafizyki, ale dissu sie tam nie doszukuj. Spinajcie sie dalej.

anonim
Autor: rgrgr   Link do posta
17:07:17, 31-12-06
albo jesteś tu potrzebny jak kotu buty ,  gruby czarny kot ?   

albo odglosy jakie wydaje dab przed wersem  , tak , tak to jest ta chwila .... nie przypomina wam to  stylu maga?

cos kurwa jest w tej teori... bynajmniej nie spiskowej..

SLU
Autor: SLU   Link do posta
Wyślij prywatną wiadomoś do użytkownika
17:36:37, 31-12-06
ŻEBY TRZECIA SOLÓWKA MIAŁA LEPSZĄ PROMOCJE

anonim
Autor: PRAWILNY ZIOMAL 1410   Link do posta
18:00:05, 31-12-06
HG NA ZAWSZE! JEBAĆ PSY JARAĆ ZIOŁO!

anonim
Autor: sluuuuuu   Link do posta
18:20:28, 31-12-06
Najlepsi polscy raperzy:
1.Peja
2.Sokół
3.Włodi
4.Tede
5.Jędker
i tak jest nic tego nie zmieni



Real DKN
Wyślij prywatną wiadomoś do użytkownika
18:37:51, 31-12-06
\"z tego co pamietam to zaden z raperow tak znanych nie pisal otwarcie na forum, zajebiscie ze to zrobil , szkoda tylko ze napisal zebysmy wsadzali mu kasiurke do kieszeni , nie mowie ze mu sie nie nalerzy bo to ikona polskiego rapu ale jakos tak niesmacznie to wyszlo\"

Ale pierdolisz. Napisał, żeby kupić jego płytę jeśli chcesz jej słuchać. Nie stać Cię? Nie słuchaj. Ja nie mam na samochód. To mam iść i ukraść? Chyba nie. A dAb wysmażył u IGSa dobry album więc propsy powinny odbywać się poprzez kupno płyty a nie kilka słów na forum.

ziomek17
Wyślij prywatną wiadomoś do użytkownika
18:40:31, 31-12-06
Lista 15 najlepszych Mc ( wg kolejności):
1, Włodi (Molesta Ewenement)
2, Wilku (Molesta Ewenement, Hemp Gru)
3, Sokół (Zip Skład, WWO)
4, Pono (Zip Skład, Zipera)
5, Peja (Slums Atack)
6, Ero (JWP, BC)
7, Eldo (Gramatik)
8, Koro (Zip Skład, Zipera)
9, Chada (Proceder)
10, Kaczy (Proceder)
11, Bilon (Hemp Gru)
12, Fokus (PFK, Pijani Powietrzem)
13, O.S.T.R
14, Gural
15, Małolat

ziomek17
Wyślij prywatną wiadomoś do użytkownika
18:45:47, 31-12-06
Lista 15 najlepszych Mc ( wg kolejności):
1, Włodi (Molesta Ewenement)
2, Wilku (Molesta Ewenement, Hemp Gru)
3, Sokół (Zip Skład, WWO)
4, Pono (Zip Skład, Zipera)
5, Peja (Slums Atack)
6, Ero (JWP, BC)
7, Eldo (Gramatik)
8, Koro (Zip Skład, Zipera)
9, Chada (Proceder)
10, Kaczy (Proceder)
11, Bilon (Hemp Gru)
12, Fokus (PFK, Pijani Powietrzem)
13, O.S.T.R
14, Gural
15, Pelson (Molesta Ewenement, Vienio&Pele)

Prismatic
Wyślij prywatną wiadomoś do użytkownika
18:56:12, 31-12-06
Lista 5 najlepszych:
1.Pezet
2.Wilku (Hemp Gru)
3.Fokus (PFK, PokahontaZ)
4.Cool-Dee (Ciemna Strona Miasta)
5.OSTRy

Gruszku
Wyślij prywatną wiadomoś do użytkownika
23:08:41, 31-12-06
Za co wy lubicie Wilka? Głos ma troche nędzny, mało raperski :D No, czasem nawija nawet dobrze. Jak dla mnie na tą chwilę (ale pewnie za miesiac to sie zmieni) najlepsi polscy MC to:
1. Ero (Bez Cenzury) - nawijka, hardcore
2. Eldo - fajny, spokojny klimat
3. Sokół (WWO) - fajna neutralnosc, spoko ziomek, dobrze sie wczuc w tą muze
4. Szad (Trzeci Wymiar) - dobre teksty, głos
5. O.S.T.R - świetny MC, fajne, ale czasem trudne teksty, no i ten free...
6. Pyskaty (Skazani Na Sukcezz) - jak posluchasz, to nie uwierzysz, ze to totalny debiut...

anonim
Autor: wojakkoo   Link do posta
05:41:04, 01-01-07
1. Pono
2. Lona
3. Tede
4 .Sokol
5. Gress

Kolejnosc dowolna

jurassic5
Wyślij prywatną wiadomoś do użytkownika
06:07:53, 01-01-07
Peja OSTR TEDE reszta niech spierdala do buszu reszta sie nadaje, taka prawda, pozdrawiam was wsyztskich,wszytskich nade mna papapapap kocham was papapa

anonim
Autor: wojakkoo   Link do posta
09:41:18, 01-01-07
jurassic5: gdyby jeszcze peja umial rymowac a ostry wiedzial o czym rymuje i gdybys dodal do swej listy: pona, sokola, Lone i Gressa to bym sie z toba cipko zgodzil;]

anonim
Autor: Berbec   Link do posta
13:33:13, 01-01-07
Magik[*] Fokus OSTR Ero Sokół Pezet Peja to tyle ^^

anonim
Autor: znawca o rok starszy   Link do posta
16:40:43, 01-01-07
WLODI
JURAS
WIGOR
SOKOL
ERO
ROMEO

bez kolejnosci

anonim
Autor: znawca o rok starszy   Link do posta
17:04:11, 01-01-07
WLODI
JURAS
WIGOR
SOKOL
ERO
ROMEO

bez kolejnosci

anonim
Autor: ...Brak Słów....   Link do posta
17:19:40, 01-01-07
wy jesteście pojebani? po huj wypisujecie listę swoich najlepszych raperów? kogo to do huja obchodzi? Wywiad jest kurwa z dabem a nie kurwa, z ziomalami z piaskownicy, którzy podają swoich ulubionych MC\'s. Ogarnijcie się, bo gdyby jakikolwiek przez was wymienionych artystów tu zajrzał i zobaczył co tu się dzieje to by się załamał chyba że ma wśród słuchaczy takie cioty.....


Co do interpretacji utworów. \"Nowiny\" z pewnością są skierowane do Daba i Joki. I tu wystarczy trochę przeanalizować text i poczytać w wywiadach. Co do konfrontacji to nie wiem, ale warto to sprawdzić....


Powinni zrobić tu jakieś ograniczenia, żeby wpisywali się ludzie na poziomie, bo jak patrzę na posty typu:

\"Prismatic wez chapaj, tak wspomianli , ze daba i joke rozjechał , ale w texcie, nie ze ten text byl o nich , daba pzdr! Szanuje MAgika, Daba, Fokusa, Rahima , Gutka i wielu mistrzowskich MC . Gbydy nie K44, nie bylo by PFK , gdyby nie PFK nie bylo by Pokahontaz ,\"

a to jest mistrz:

\"
HG NA ZAWSZE! JEBAĆ PSY JARAĆ ZIOŁO!\"



anonim
Autor: e\'jou   Link do posta
20:48:00, 01-01-07
\"tymczasowi\"wyspiarzeUK zawsze z Toba dAb!ZDROWIE TWOJE!

anonim
Autor: qwertyu321   Link do posta
22:22:00, 01-01-07
HUJ WAM W DUPE!!!!!!! PRZEZ SAMO H I JEBIE WAS!

shino K2
Wyślij prywatną wiadomoś do użytkownika
22:22:16, 01-01-07
heh kurwa rozjebaliscie mnie \"nie doszukuj sie disu w konfrontacjach\", ja sie go nie doszukuje tylko to jest czysty dis, kurwa moze nie dis tylko zwrota kierowana do maga i kropka. ja wywiadow nie czytam ale gdybym ja byl na miejscu daba to np. w wywiadach nie mowiulbym specjalnie do kogo to kieruje, magik czlowiekiem inteligentnym byl i on wiedzial oco chodzilo i to on byl adresatem tekstu - i on mial tego wysluchac, a reszta sluchaczy moze sie tam doszukiwac czegokolwiek - obojga ich to sra. a ty ziam: \"zdupcaj\" jarzysz? heheh

anonim
Autor: MatMateusz   Link do posta
22:57:57, 01-01-07
Myśle, ze konfrontacje to kawałek skierowany do całego hip hopowego środowiska z Katowic z Jajonaszem i DJ Aniołem (który wiecznie chodził zgarbiony) na czele z którymi Magik trzymał po odejściu z K44. Magik chciał być undergrand jak Jajo, który podziękował K44 już przed wydaniem pierwszej płyty a nie po wydaniu drugiej jak Magik

anonim
Autor: MatMateusz   Link do posta
23:31:15, 01-01-07
A dlaczego w tamtych czasach dab kłócił się z resztą raperów z K-ce? -  Bo gdy oni zapraszali K44 na organizowane przez siebie imprezy dab mówił spoko przyjdziemy, zagramy z wami, ale to będzie kosztować.
   A to od TEDE \"skurwysyn (o redaktorze) sraczką dziadka (o dabie) się zachwyca a ja sie go pytam gdzie tam jest ulica pokój dla prawdziwych składów w Katowicach\" Dla ironii pamiętam jak Magik po odejściu z K44 nie miał 5zł na wejście na imprezę organizowanej przez te składy i go nie wpuścili.    Dobrze, że już teraz grają i zarabiają wszyscy razem szkoda, że bez Maga. Szacunek dla Daba za konsekwentne dążenie do celu!!! Myślę też, że TEDE zaraz po Magiku jest drugą znaną ikoną Hip - Hopu w PL.

anonim
Autor: exe   Link do posta
01:11:49, 02-01-07
chciałbym tu tylko zaznaczyć ze war\"szafka\" płonie ...cała POLSKA W CIENIU ŚLąSKa!  Bezmózga płytka masa podpiera peję hg i innych uliczników heh




anonim
Autor: MatMateusz   Link do posta
09:58:07, 02-01-07
Na Emisji Spalin w kawałku, Kiedy zaczynasz odnoszę wrażenie, że chłopaki rymują do siebie! Wiedząc delikatnie pisząc jak bardzo się nie lubili.  Jestem pewien, że te konfrontacje na Śląsku wyszły nam wszystkim na dobre. Przecież wróg jest potrzebny, bo pomaga się rozwijać, mobilizować do działania, no i była Paktofonika.

anonim
Autor: NUMERAZ   Link do posta
11:31:49, 02-01-07
1 norbi
2 kasa
3yaro
i huj wam w dupe lamusy

anonim
Autor: tobie też pedale   Link do posta
12:33:10, 02-01-07
asdafd

anonim
Autor: psiikmen   Link do posta
16:16:16, 02-01-07
MatMateusz : dobrze prawisz człowieku, szufla, a teraz mozesz mi powiedziec o tym gdzie TEDE mowil to co zacytowałes, czy to w jakies mp3 czy w wywiadzie? z gory dzieki :)

anonim
Autor: Qu3st   Link do posta
19:50:21, 02-01-07
Wy się dziwicie że Dab chce mieć za to jakiś chajs przecież to jest kurwa dla niego praca hobby pasja.wiele w to starań wkłada . W tej sztuce siedzi od bardzo dawna ma do tego łeb flow rozpierdala i ma wielu wiernych słuchaczy ,...Pełen szacunek dla niego jak dlamnie On jest w elicie poprotu rapuje konkretnie i wie oczym

Respect

Murdelio
Wyślij prywatną wiadomoś do użytkownika
21:16:14, 02-01-07
5 najlepszych mc w polsce to:
Fokus
Fikus
Fks
Fo
Fokusmok :D:P
A jeżeli chodzi o te dissy z k44 i pfk to raczej nic nie wnioskujcie nikt nie chce nic powiedziewć zajebiście szanuje wszystkich członków pfk i k44 ale w końcu ktoś mugłby powiedzieć jak było naprawde czy konfrontacje i noviny to diss skierowany na jakiegoś konkretnego mc domysły raczej satysfakcji nie dają bo każdy na swój sposub interpretuje każdy kawałek RESPECT all mimo wszystko

anonim
Autor: KRAKOW   Link do posta
21:28:20, 02-01-07
no 1 fks,potem jak kto woli: jajonasz,rah,mag,dab,siv,sliwka,fisz,joka,no1,gural,ostr,moze pezet,a tam w ogole co my tu sie bawimy w klasyfikowanie,kazdy ma swoje flow,kazdy jest dobry,jesli jest prawdziwy,ale fks składa bosko

anonim
Autor: KRAKOW   Link do posta
21:30:58, 02-01-07
Forma Konstrukcja Struktura

anonim
Autor: Jarosław   Link do posta
21:32:16, 02-01-07
A możecie powiedzieć któey kawalek Daba był wydrukowany w podręczniku? Ewentualnie jaki to był podręcznik (tytuł, autor, wydawca)?

anonim
Autor: KRAKOW   Link do posta
23:31:05, 02-01-07
\"dzieci z bulerbyn\"

anonim
Autor: Eseno   Link do posta
00:11:49, 03-01-07
MaGieIKa-zniszczyl Cie drag slaba psychika! Kaliber 44 to dla Mnie KLASYKA POLSKIEGO RAPU! Byl bym bardzo zadowolony gdyby powstal wspolny projekt elity ze SLASKA.Zjednoczyc sily ipokazac calej POLSCE jaki jest GORNY SLASK itd.Lecz moim zdaniem jest to malo prawdopodobne...Cenie i szanuje polski RAP a szczegolnie SLASKICH wykonawcow...Tyle.

anonim
Autor: jajojoja   Link do posta
03:18:36, 03-01-07
jakos nie było k44 na silesi na kradzionych bitach tiru riru ?????????????????????/ ;P

anonim
Autor: MatMateusz   Link do posta
11:46:01, 03-01-07
psiikmen: to kawałek Trzycha - Kilkaset Slow Prawdy

anonim
Autor: MatMateusz   Link do posta
11:52:40, 03-01-07
A na Czerwonym Albumie dab do TEDE: \"Po latach wiele sie zmieniło\"

anonim
Autor: Rosicky   Link do posta
15:36:06, 03-01-07
A ja wam powiem ze Peja i Tede tak przez was wymieniani to po prostu lamusy, mimo czasu jaki siedza w hip hopie. A jesli o rap chodzi to najlepszy robi SLĄSK i WIELKOPOLSKA!

anonim
Autor: Rosicky to pojeb   Link do posta
16:43:57, 03-01-07
czyt: Autor

anonim
Autor: NUMERAZ   Link do posta
23:12:16, 03-01-07
SAm jestes lamusem ,tede to krol polskiego hh i te twoje slabe raperki z wlkp typu doniu i reszta pedalow moga tedemu i peji dupe podetrzec  heh lamus to cie zrobil TRZYMAJ sie i orientuj w tym co dobre!!!!

anonim
Autor: kamilGRaSs   Link do posta
23:31:32, 03-01-07
Mag respekt na zawsze !!! O co chodzi w konflikcie Maga a K44 ??!! Sprawa prosta MAgik powiedzial w swoim tekscie ze robi Co kocha  we wlasnym stylu. A ze Dab i Joka zmienili styl na taki ktory im bardziej odpowaida i który łatwiej łapie sie ludzi ich sprawa. Zreszta jak by nie bylo w tym nic złego ze strony Daba to by powiedzial OCB !! peace

anonim
Autor: kamilGRaSs   Link do posta
23:31:32, 03-01-07
Mag respekt na zawsze !!! O co chodzi w konflikcie Maga a K44 ??!! Sprawa prosta MAgik powiedzial w swoim tekscie ze robi Co kocha  we wlasnym stylu. A ze Dab i Joka zmienili styl na taki ktory im bardziej odpowaida i który łatwiej łapie sie ludzi ich sprawa. Zreszta jak by nie bylo w tym nic złego ze strony Daba to by powiedzial OCB !! peace

anonim
Autor: brokuene   Link do posta
01:04:29, 04-01-07
do ostatniej wypowiedzi : shino K2

Nie chce cie obrazac ale wez sie koles zastanow nim bedziesz gadal brednie typu \"konforntacje\" to diss na magika... stary ty chyba nie rozumiesz sensu tej piosenki, na sile doszukujesz sie po pojedynczym wersie jakiegos zwiazku z magikiem.... myslisz ze dab by sie tak kryl by zrobic cala piosenke o niczym tylko po to by dac jeden wers na maga? lol....
a jesli nadal nie znasz odpowiedzi to ci powiem ze nawet ten wers \"skoncz pierdolic tato\" nie jest nawiazaniem do magika mimo ze mial on ksywke \"psyho tata\" poniewaz ta ksywka zostala wymyslona dopiero jakis po wydaniu tej piosenki...

Pozdro dla wszystkich kumatych sluchaczy rapu... szkoda ze jest was tak malo i nie mowie tu o gustach bo sa rozne...

anonim
Autor: MatMateusz   Link do posta
09:14:25, 04-01-07
Mam pytanie. Na swojej nowej płycie TEDE rymuje: \"... ciszej przyszedł ten, co pisze tekstury głowa do góry wypięta pierś Ty zapamiętasz 2006 i będzie rzeź i czarno to widzę ...\" No to chyba do Fokusa, ale OCB?!   

anonim
Autor: psiikmen   Link do posta
13:35:37, 04-01-07
MatMateusz : czemu myslisz ze to do Fokusa?

anonim
Autor: MatMateusz   Link do posta
14:34:47, 04-01-07
Tekstura kojarzy mi się z Recepturą i \"...słowną miksturą...\" A \"...głowa do góry i wypięta pierś...\" Ze stylem Fokusa. Do tego widoczny /nazwę to szacunek ;) / jaki TEDE okazuje. No i ten węgiel w znaczeniu złota na początku utworu / i to jakby w gwarze pieron godoł/ . Fokus to bezapelacyjnie super liga, ale zdaje się jak by był Roninem i nie wiedział, czego chce.

anonim
Autor: RAPTIME   Link do posta
22:19:58, 04-01-07
Prismatic masz rację popieram jebać pseudo raperów jebanych w dupe frajerów znawców rapu w dupe jebanych nie doczytają nie do słyszą i pierdolą farmazon w polske puszczając a pozatym jak ktoś pisze źle o K:44 to dla mnie jeste zwykłym skurwysynem bo szacunek zawsze dla pierwszych chociaż nawwet gdyby mi się nie podobał K:44 to bym szanował oni zaczeli dzięki im ja teraz mogę nagrywać i kochać rap jeszcze raz SZACUN DLA K:44 na zawsze prawdziwy rap z duszy i serca!!! Pooooooooooooooooooooooooooooooooo

anonim
Autor: antystreet   Link do posta
22:30:38, 04-01-07
Ales se to chopie wykminił ja pierdole..... palnij sie w łeb!! ( co do tego FOKUSA)Tak samo jak ten co tak napierdala na K 44 jakby sam Magik mu w 4 oczy przy piwku sie zwierzał ...pierdolnijcie sie ludzie w głowe!! Chuj wie jak było naprawde .. Nie znosze gówniarzy co sie tak wczuwają..

iqwarc
Wyślij prywatną wiadomoś do użytkownika
18:17:20, 05-01-07
Ile lat matoły z hip-hop.pl maja zamiar zyc odejsciem Magika z Kalibra?

anonim
Autor: 12313123   Link do posta
01:26:34, 07-01-07
ABradab co za idiota, to co on robi to nie Polski Hip Hop WSTYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYDDDDDDDDDDDDDDD

anonim
Autor: Swear80   Link do posta
02:36:24, 07-01-07
Napewno nie powie nic sowjej corce ze kiedykolwiek jaral ziolo a nawet sie wyprze lamus pierdolony i bedzie pierdolil jakie to ziolo zle.jebac lamusow.MAGIK R.I.P.

Murdelio
Wyślij prywatną wiadomoś do użytkownika
11:42:52, 07-01-07
Swear80
co ty wiesz o jaraniu ziola teraz masz pewnie z 17 lat i jest spoko ale kiedys ty tez dorosniesz jak bedziesz mial tyle lat co on to  zrozumiesz o co w tym wszystkim chodzi a narazie mysl sobie co hcesz pizdo . dab to nie lama habeto!

anonim
Autor: aria   Link do posta
10:20:17, 17-03-07
szacunek dla kaliberka pierwsza moja kaseta to wlasnie kaliberek i byla wtedy jazda nigdy tego niezapomne jak dawaliscie koncert w lublinie na starowie bylo sztos dobre lata byly pozdro DAB szacunek elo

anonim
Autor: SsSiij   Link do posta
14:06:03, 19-06-07
Wy interesujecie sie muzyka czy życiem tych co ja nagrali ? : o

anonim
Autor: Dębe   Link do posta
14:47:16, 28-07-07
Sssiij masz całkowitą racje.

Moja lista najlpeszych MC w Polsce:

1. Abradab (K44)
2. Łona (Wiele C.T.)
3. Magik (K44, PFK)
4. Fisz (Tworzywo Sztuczne)
5. Joka (K44)
6. Afrojax (Afro Kolektyw)
7. Numer Raz (Warszafski Deszcz)
8. Aśka (SNUZ)
9. TenTypMes (Flexxip, 2cztery7)
10. Pezet (P81)
11. Deep (5-2)
12. Eldo (Grammatik)
13. L.U.C. (Kanał Audytywny)
14. Fokus (PKF, Pijani Powietrzem, Pokahontaz) 
15. Rahim (PKF, Pokahontaz)

I nic jej nie zmieni!

anonim
Autor: kaball0   Link do posta
12:17:51, 06-08-08
Magik, Fokus i Rahim rlz ! reszta sux !!!

Dodaj wypowiedź

Autor: Podaj wynik dodawania: 5 + 3 =

Pozostało znaków: 1250

Uwaga:
Twój host to ec2-3-214-184-124.compute-1.amazonaws.com (3.214.184.124). Informacja ta zostanie zapisana wraz z Twoją wypowiedzią. W przypadku naruszenia czyichkolwiek dóbr osobistych informacja ta zostanie ujawniona tak aby ułatwić ściganie autora.

Hip-Hop.pl © 2000-2019 ? kontakt ? redakcja ? reklama ? materiały promocyjne ? FAQ, pomoc i zasady ? Polityka Cookies ?