Aby zapewnić prawidłowe działanie strony oraz żeby hajs się zgadzał używamy ciasteczek.
Szczegółowe informacje

hip-hop.pl ť

Przegląd Zagranicznych Videoclipów odc. 4 seria 2

Przegląd Zagranicznych Videoclipów odc. 4 seria 2

Autor: flaco666

Dowiedz się więcej o: Chamillionaire, Ciara.

Wiosna w pełni, a ja muszę opisywać kolejne videoclipy czarnych wykonawców. Tym razem obie produkcje będzie łączyła jedna osoba. W czwartej części "Przeglądu Zagranicznych Videoclipów" zrecenzuje "Get Up" oraz "Ridin' Dirty". Zarówno w pierwszym, jak i drugim jedną z głównych ról odegrał raper Chamillionaire, jednak w "Get Up" wystąpił on w gościnnej roli u Ciary.

Video 1: "Get Up"

Clip wyprodukowała wytwórnia "HSI Productions", a wyreżyserował go twórca "Gravel Pit" Wu-Tang Clan'u - Joseph Kahn. Teledysk jest nadzwyczaj dziwny. Nie ma w nim określonego scenariusza, co jest pierwszym poważnym mankamentem. Jednak można wziąć pod uwagę to, czym kierowali się twórcy obrazu. Z pewnością chodziło im bardziej o taneczny wizerunek, bez zbędnej fabuły. Dużo w nim układów tanecznych, a to za sprawą filmu, na jakim się wzorowano przy tworzeniu "Get Up". Mowa o kinowej produkcji "Step Up", która będzie opisana w "Wideotece Czarnego Człowieka". To, że byle jaki taniec nie przyciągnie widza do telewizora chyba wiadomo, dlatego musi być on wykonany perfekcyjnie. Ciara sprostała temu zadaniu w 100 procentach. A co robi w clip'ie Chamillionaire? On występuje w roli krótkiego przerywnika, a żeby dziewczyny też miały coś dla siebie.

Rozpoczyna się od ujęcia skierowanego na leżącą Ciarę. Tytuł mówi o wstawaniu, więc bez wahania gwiazda podnosi się z łóżka i przebiera w oka mgnieniu. Kolejna scena następuje dosyć szybko. Piosenkarka znajduje się w skórzanym fotelu, całkiem inaczej ubrana. Wstaje i wychodzi na balkon. Długo jej tam nie widzimy, gdyż następuje scena na ulicy. Swój początek ma namiętny taniec i uwodzicielskie ruchy dziewczyny. Zupełnie niepotrzebnie wklejono zbliżenia twarzy Ciary między tańcem. Mogłoby być ich kilka, jednak zdecydowanie jest ich zbyt dużo. Ciekawostką jest, że w jednej scenie tańczy ona w grupie z chłopakami, a już w innej z laskami. Seksownie wygląda z pożyczoną czapką z daszkiem od jednego z ziomków. Należy zauważyć, że w obcowaniu z męską częścią aktorów, Ciara emanuje erotyzmem i jej ruchy wydają się bardziej naturalne. Przy kobietach widać, że bardziej się krępuje i ogranicza. Najbardziej rozkręca się wijąc wokół słupa od latarni.

Chamillionaire nie przypomina rapera ze swoich solowych produkcji. Jest bardziej spokojny i opanowany, co wychodzi mu na plus. Na tle tańczących maniur wygląda znakomicie. Można powiedzieć, że wkomponowuje się w tło. Współtworzy z nimi obraz miły dla oka. Podczas jego kwestii następuje nowa forma zabawy. W utworzonym kółku osób, swoje umiejętności prezentuje jedna wybrana postać. Przypomina to imprezy breakdance'owe. A już po nawijce rapera, obraz zostaje przekierowany na dach jednego z pobliskich budynków, gdzie ponownie mamy okazję zobaczyć układ w wykonaniu Ciary i spółki. Teledysk przybiera ostrzejszego wymiaru, by po chwili zejść o kilka poziomów w dół, do delikatniejszych rytmów. W tym momencie pojawiają się "wklejeni" główni bohaterowie "Step Up". Flirtują ze sobą podczas wspólnego tańca. Pod koniec zaczyna padać deszcz. Oczywiście clip zyskuje w oczach widza, gdy kamera najeżdża na mokrą od opadów Ciarę wywijającą swoim ponętnym ciałem w rytm muzyki. Teledysk kończy się zwrotem na łóżko z początku i kładącą się piosenkarkę.

Teraz trochę techniki. "Get Up" jest zbyt ciemny tzn. całkiem oświetlone są tylko twarze, a sylwetki pozostają w lekkim półmroku. Dość dobrze wypada scenografia i efekty specjalne. Czarny pokój Ciary z łóżkiem i lustrem na środku wygląda komfortowo i oddaje klimat utworu. Współtwórcy musieli nieźle wypolerować podłogę w pomieszczeniu, gdyż odbija otoczenie. Wieżowce i budynki między, którymi odbywa się taniec, przypominają scenografię z kolekcjonerskich komiksów o "Batmanie". Całe czarne ze świecącymi światłami w kilku oknach, wyglądają mrocznie. Zwróćmy uwagę, że to oświetlenie zmienia się ruchem synchronicznym połączonym z tańcem i muzyką. Ujęcia kamery są profesjonalne, jednak nie współgrają z tempem piosenki. Są zbyt szybkie i często niezdecydowane. Zbyt duża ilość zbliżeń nie pomaga w pozytywnym odbiorze. Oko kamery obserwuje piosenkarkę pod różnymi kątami. Raz z dołu, innym razem z góry, a jeszcze innym na wprost. Ujęciem, które mi przypadło do gustu, pojawia się w scenie z tańcem przy nocnej latarni. Ciara układa się na ziemi trzymając nogi wzdłuż słupa. Kamera umiejscowiona jest na samej górze lampy, a skierowana w dół na dziewczynę. Jeszcze jednym ciekawym momentem jest zwrotka Chamillionaire'a. Rapuje on jakby w wąskiej uliczce. Wokół niego same ciemności, tylko przed i za nim znajduje się wiązka mocnego światła. Plusem jest również ruch kamery wokół rapera. Okrąża kilka razy, by pokazać go w całej okazałości. Jeszcze jedno, tańcząc na dachu, aby widz poznał do jakiego filmu jest ten clip, umieszczono na sąsiednim budynku świecący neon z podkreślonym napisem "Step Up". Scena, która jest najmniej przyciągająca zajmuje tylko kilka sekund i znajduje się pod koniec videoclip'u. W blasku biało-niebieskiego światła, na czarnym tle pojawia się ruszająca postać ślicznej Ciary.

Na koniec można dodać, że występ Ciary z Chamillionair'em był uznany przez krytyków jako udany. Połączenie dwóch młodych talentów pokazało nam nowe oblicze muzyki. Oby więcej duetów tego typu.

Video 2: "Ridin' Dirty"

A na deser zostawiłem "Ridin' Dirty". Chamillionaire to człowiek z nowego pokolenia niezbyt dobrych raperów (pomijając występ z Ciarą). Jego cwaniackie zachowanie w videoclip'ach bywa niesmaczne. Zgrywa kozaka, który nie boi się nikogo.

W jednym z pierwszych teledysków pt. "Ridin' Dirty" wyrzuca swoją nienawiść do stróżów prawa. Policja próbuje go złapać na gorącym uczynku, jednak za każdym razem próby kończą się fiaskiem. W clip'ie Chamillionaire'a wspomaga Krayzie Bone, który wypada trochę lepiej od swego kolegi. Oprócz charakterystycznych raperów w obrazie występuje dwóch gliniarzy. Jeden to ładny, przystojny i młody facet. Drugi jest ciemnoskórym, nie dającym za wygraną, walecznym i mocnym policjantem. Ma potężną muskulaturę, gruby głos, a po pracy uczestniczy w walkach wrestling'owych. Już od początku teledysku pokazany jest w bitwie na ringu z niemałymi przeciwnikami. Te obrazy przeplatane są z różnymi ujęciami Chamillionaire'a. Stoi on w nocy na asfalcie. Jest oświetlony białą wiązką, jednak za jego nogami widać różowy strumień światła tuż przy ziemi.

Scen, które zasługują na uwagę jest kilka. Pierwsza z nich to zatrzymanie się radiowozu przy samochodzie rapera, w którym przesiaduje ze swoją maniurą. Gdy obaj gliniarze podchodzą do wozu, zastają w nim młodą parę zakochanych. Szczegółem ważnym dla tego momentu jest sylwetka kameleona narysowana lub naklejona na tylnej szybie auta. To znak rozpoznawczy Chamillionaire'a. Imponującą sceną jest pościg czarnoskórego policjanta za młodocianym przestępcą w czerwonym fullcap'ie. W końcu dopada go przy ogrodzeniu i zaprowadza do radiowozu. Sytuacja, w której kamera umiejscowiona jest z boku kierującego Krayzie Bone'a przypomina mi wiele innych produkcji, chociażby "Pretty Fly" kapeli The Offspring czy "My Favourite Game" The Cardigans. Prostota przemawia przez nawijkę wykonaną na białym tle i czarnym napisie pseudonimu wykonawcy. Clip kończy się, gdy policjanci obserwują hangar z bramą, na której widnieje logo "Chamillitary World". W blaszaku są członkowie klubu z pięknymi dziewczynami, eleganckie ubrania, papierosy i wypasione samochody, które widzimy podczas krótkiego przemarszu ślicznej panienki. Stróże prawa postanawiają wkroczyć do akcji, kiedy widzą wjeżdżający poszukiwany kabriolet. Gdy wchodzą do środka, okazuje się, że wszystko jest legalne, a ładny policjant dostaje naganę od swojego wielkiego przełożonego. Ostatni obraz mamy na chłopaków rapujących na wspomnianym białym tle z napisem.

Kilka słów o innej stronie "Ridin' Dirty". Podobają mi się trzy efekty specjalne. Przebłyski w czasie walki na ringu. Zdarzają się one podczas uderzeń czy też ciosów. Wyglądają jakby z lampy błyskowej aparatu fotograficznego. Drugi efekt to płynne przejście z jednej sceny do następnej. W tym przypadku z ringu, gdy policjant przyciska do maty swojego przeciwnika, zostajemy przeniesieni na ulicę, gdzie do chodnika wgniata przestępcę. Tu bardzo dobrze animują się dwa obrazy. Wychodzi do świetnie, za co wielki plus. Również na uwagę zasługuje ruch kamery, gdy raper stoi na tle różowego światła. Oko urządzenia pokazuje go do pasa do góry, i nie zatrzymując się prezentuje osobę Chamillionaire'a kilkadziesiąt centymetrów ponad nim. Denerwować może to, że kamera specjalnie kieruje tak ujęcia, aby prawie w każdym momencie uchwycić szczękę głównego bohatera. Wychodzi to śmiesznie, gdy szczerzy kły przysłonięte sreberkiem. Większość nowoczesnych raperów zakłada różnoraką biżuterię, przez co chcą się przypodobać publiczności. I tak Chamillionaire nosi na lewej ręce podwójną srebrną bransoletkę, złote kolczyki w uszach oraz srebrne łańcuchy na szyi. Nawet jeden z nich przedstawia kameleona i komiczny napis "Koopa". Na koniec chciałbym zauważyć, gdzie zaczyna się nawijka chłopaków. Wtedy, kiedy na ekranie pojawia się napis "COPS: To Serve and Protect".

Rapowanie Chamillionaire'a jest tandetne, jednak poziom videoclip'u nie jest najgorszy. Nie powala na kolana, ale może się podobać. Scenariusz nie jest zły, a wykonanie pozostaje wiele do życzenia. Mimo wielu negatywów "Ridin' Dirty" ma coś w sobie.

Chamillionaire powinien zrezygnować z rapowania na rzecz kariery aktorskiej, gdyż zarówno w "Get Up" jak i "Ridin' Dirty" pokazał się z dobrej strony jako główny bohater. Piąty odcinek minie pod znakiem Ludacris'a, Beyonce oraz Jay'a-Z.

Dowiedz się więcej o: Chamillionaire, Ciara.


Informacje o artykule
Data dodania:2007-05-02
Dział / Kategoria: fun / felieton
Średnia ocena:nieoceniany
Oceń artykuł: Aby ocenić artykuł musisz się zalogować
Autor:
flaco666, 30 lat
mężczyzna, Kraków

Ostatnie artykuły tego autora:
Przegląd Zagranicznych Videoclipów odc. 09 seria:3
Przegląd Zagranicznych Videoclipów odc. 09 seria:3
Przegląd Zagranicznych Videoclipów odc. 10 seria:3
Przegląd Polskich Teledysków odc. 09 seria:3
Przegląd Polskich Teledysków odc. 10 seria:3

Zobacz wszystkie artykuły tego autora
patricia
Wyślij prywatną wiadomoś do użytkownika
19:17:31, 05-05-07
'a wykonanie pozostaje wiele do życzenia' - wykańcza mnie taka polszczyzna

Dodaj wypowiedź

Autor: Podaj wynik dodawania: 1 + 4 =

Pozostało znaków: 1250

Uwaga:
Twój host to ec2-34-236-216-93.compute-1.amazonaws.com (34.236.216.93). Informacja ta zostanie zapisana wraz z Twoją wypowiedzią. W przypadku naruszenia czyichkolwiek dóbr osobistych informacja ta zostanie ujawniona tak aby ułatwić ściganie autora.

Hip-Hop.pl © 2000-2019 ? kontakt ? redakcja ? reklama ? materiały promocyjne ? FAQ, pomoc i zasady ? Polityka Cookies ?