Aby zapewnić prawidłowe działanie strony oraz żeby hajs się zgadzał używamy ciasteczek.
Szczegółowe informacje

hip-hop.pl »

Przegląd Polskich Teledysków odc. 02 seria:3

Przegląd Polskich Teledysków odc. 02 seria:3

Autor: flaco666

Dowiedz się więcej o: WWO, Obóz TA.

Tym razem w drugim odcinku, trzeciej serii, "Przeglądu Polskich Teledysków" naprzeciwko siebie staną dwa składy, które zdecydowanie tworzą na dwóch różnych poziomach. Pierwszy, to weterani z WWO w swoim teledysku do utworu "Sen", a po nich Obóz T.A. i "Na zawsze".

Clip 1: WWO - "Sen"

Ciekawe czy zdarzyło wam się śnić tak mocno, że trudno było się wam wybudzić z tego snu? Teledysk do utworu "Sen" z pewnością należy do grona najlepszych, o czym świadczy już sam zespół robiący go - wytwórnia "Prosto".

Zaczyna się od widoku na korytarz starej kamienicy. Przy stoliku siedzi mężczyzna popijający piwko z puszki. Dzwoni telefon. Odbiera go jakiś inny gość. A kamera powoli robi najazd w dół. Do odbiorcy w tej chwili dochodzi, że był na piętrze, a teraz zmierza na parter. Realizatorzy sprytnie przechodzą na zewnątrz budynku, gdzie z klatki schodowej wychodzi skąpo ubrana dziewczyna, koleżanka chłopaków z WWO. Gdy schodzi po schodach, zaczyna rozbrzmiewać beat. Jednak nie słyszymy samej muzyki w clip'ie, ale również to, co dzieje się w nim. Na laskę wpada Sokół, piszący sms'a na komórce. Rozpoczyna swoją nawijkę, świetnie pasującą do tego, co widzimy. Poprzez serię mieszanych ujęć, najazdów i odjazdów, szybkich i wolnych, przemierzamy przez kolejne okna kamienicy, w których zza zasłon widać tylko cienie ludzi przebywających w pomieszczeniach. Kumple spotykają się przed bramą Jędkera. On odchodzi z dwiema dziewczynami, natomiast Sokół idzie sobie chodnikiem z koleżankami, które zajmują jego obie ręce. Gdy na chwilę się zatrzymują, przed nimi spada, wyrzucony przez okno, telewizor. Huk i odgłos wybuchu jest słyszalny między zwrotkami. Przy słowach o dziewczynie Sokoła, obraz nagle przekręca się o 90 stopni, by pokazać ją stojącą na ulicy. Ekran zbija się, niczym lustro, a kawałki szkła spadają w dół.

W następnym ujęciu Sokół już sam przemierza swoją dzielnicę. Mija ludzi wybiegających z klubu, z podobną łapką jaka jest symbolem sieci Heyah. Raper szybkim krokiem zmierza ku kamerze, która w równym tempie oddala się od niego. Chłopak np. idąc po schodach, wychodzi z kadru. Operator w kilku momentach nie nadąża za nim. Członek WWO, w końcu dociera do mieszkania, w którym zorganizowana jest imprezka. Pełno w niej kusząco wyglądających dziewczyn i napalonych gości. Ujęcia obejmują parę pomieszczeń. Zmiana sceny następuje, gdy kamera "zanurza" się w czarnej koszulce jednego z uczestników biby, by ponownie "wyjść" z t-shirt'u Sokoła, znajdującego się na balkonie kamenicy Przez ponad minutę, ostatnią minutę, na ekranie nie ma już raperów, tylko różne dziwne wydarzenia. Począwszy od puszczających petardę dzieciaków, przez dziadka naprawiającego "dużego" fiata, a skończywszy na człowieku uprawiającym hazard na ulicy. Clip kończy się widokiem na kostkę brukową jezdni.

Przyznam, że clip jest klimatyczny. Przede wszystkim przez kolorystykę, przecież w całości zrobiony został jako czarno-biała produkcja. Plusem jest także to, że artyści nie występują w nim nadmiernie. Pojawiają się można powiedzieć, że sporadycznie, zostawiając miejsce na inne wydarzenia. Pięć plus dla "Snu".

Clip 2: Obóz T.A. - "Na zawsze"

Teledysk do "Na zawsze" wkroczył w świat telewizji kilka lat temu. Specyficzny styl Red'a i lekka nawijka Spinache'a, zapamiętano przez długi okres. Obraz jest swego rodzaju pornografią w polskiej krótkometrażowej kinematografii, co udowodnię w późniejszej części artykułu. Pod względem technicznym przede wszystkim należy spojrzeć na płynność ruchów kamery i zmianę scen oraz ujęć. Gra aktorska jest prawie doskonała. Gościnny udział Liroy'a, wychodzi chłopakom na plus.

Clip został nagrany w jednym z polskich klubów. Widać, że raperzy mieli dużo zabawy kręcąc ten obraz. Całość ma lekkie zabarwienie erotyczne. Uwidacznia się, to przy słowach "...ssij mi refren". Atutem "Na Zawsze" są piękne kobiety. Miłośnicy puszystych pań nacieszą oko patrząc na wielbicielki Red'a. Jeżeli ktoś lubi bardziej szczupłe dziewczyny, to znajdzie się również coś dla niego. Nie można zapomnieć również o starszych paniach. Ja osobiście preferuję drugą opcję. W szczególności przypadła mi do gustu piękna blondynka, przyprowadzona do Liroy'a.

Akcja głównie rozgrywa się na wielkim łóżku, gdzie z początku Red szaleje ze swoim małym, białym przyjacielem. W późniejszym czasie pojawiają się tam laski. A wszystko zaczyna się od wkroczenia do klubu wspomnianego rapera z Kielc, w otoczeniu dwóch ślicznych kobiet. To właśnie one wraz z koleżankami zabawiają chłopaków. Impreza szybko się rozkręca, robi się bardzo gorąco.

Teraz trochę techniki w clip'ie. Kamera ustawiona zostaje tak, aby było widać wiele ważnych szczegółów. Każdy z zawodników ma prezencję i nie boi się oka kamery. Światło w "Na zawsze" jest zmienne. Zresztą podobnie jak klimat. Podczas grupowego tańca na scenie, oświetlenie jest typowo klubowe, czyli pomieszanie barw zielonej, niebieskiej i czerwonej. W przypadku łóżkowych zabaw, światło oddaje nastrój ciepłego pokoiku w agencji towarzyskiej.

Sceną godną uwagi jest nawijka jednego z członków składu przed szybą, za którą wije się w tańcu rozpalona blondynka. Pora na szczegóły, które nie uszły mojemu wzrokowi. Pierwszym jest zbliżenie na tatuaż Liroy'a znajdujący się na części potylicznej głowy. Otóż jest to psychicznie rozdarty i znerwicowany, błazen z zaciśniętymi pięściami i otwartym aparatem gębowym. Sytuacja pojawia się na początku obrazu. Wspominałem o małym, białym przyjacielu Red'a. Więc dla formalności jest, to Buldog Francuski, służący niegdyś do łapania szczurów, dziś jest psem do towarzystwa i znakomitym stróżem. "Na zawsze" jest również reklamą. Dlaczego? Wszyscy członkowie obrazu prezentują się w ubraniach Mass'a. Kilkakrotnie kamera z precyzją bierze w kadr logo tej firmy, na bluzach i podkoszulkach. Śmiesznym elementem ubioru jest czapka Red'a, którą ma założoną podczas łóżkowych igraszek. Widnieje na niej napis "Porn Star".

Podsumowując, obraz Obozu T.A. wypada całkiem nieźle. Jest tylko jeden problem. Oprawa teledyskowa i treść, przeznaczone są tylko dla zamkniętego grona odbiorców - mężczyzn.

W kolejnym "Przeglądzie Polskich Teledysków" ponownie dwa clip'y. Tym razem Płomień 81 i Ten Typ Mes. Zapraszam do lektury.

Dowiedz się więcej o: WWO, Obóz TA.


Informacje o artykule
Data dodania:2009-08-19
Dział / Kategoria: muzyka hip-hop / felieton
Średnia ocena:7.00 (1)
Oceń artykuł: Aby ocenić artykuł musisz się zalogować
Autor:
flaco666, 30 lat
mężczyzna, Kraków

Ostatnie artykuły tego autora:
Przegląd Zagranicznych Videoclipów odc. 09 seria:3
Przegląd Zagranicznych Videoclipów odc. 09 seria:3
Przegląd Zagranicznych Videoclipów odc. 10 seria:3
Przegląd Polskich Teledysków odc. 09 seria:3
Przegląd Polskich Teledysków odc. 10 seria:3

Zobacz wszystkie artykuły tego autora
Dodaj wypowiedź

Autor: Podaj wynik dodawania: 5 + 4 =

Pozostało znaków: 1250

Uwaga:
Twój host to ec2-3-93-75-30.compute-1.amazonaws.com (3.93.75.30). Informacja ta zostanie zapisana wraz z Twoją wypowiedzią. W przypadku naruszenia czyichkolwiek dóbr osobistych informacja ta zostanie ujawniona tak aby ułatwić ściganie autora.

Hip-Hop.pl © 2000-2019 • kontakt • redakcjareklamamateriały promocyjneFAQ, pomoc i zasadyPolityka Cookies