Aby zapewnić prawidłowe działanie strony oraz żeby hajs się zgadzał używamy ciasteczek.
Szczegółowe informacje

hip-hop.pl »

Żyjemy w erze technologii - wywiad z Wordsmith'em i Capish'em

Żyjemy w erze technologii - wywiad z Wordsmith'em i Capish'em

Autor: D.S.

Dowiedz się więcej o: Beatowsky, Wordsmith.
Nasza muzyka jest o buncie przeciwko temu, co wytwórnie, radio i młodsze pokolenie mówi o jakoby dobrym Hip-Hopie. Możesz znaleźć u nas ludzi robiących alternatywny rock, muzykę elektroniczną tak samo jak Hip-Hop.

Zapraszamy do przeczytania wywiadu z amerykańskim raperem Wordsmith'em, znanym chociażby z nagrania wspólnej płyty z legendarnym Chubb Rock'iem oraz z polskim producentem Capishem, członkiem warszawskiego trio producenckiego Beatowsky. Z wywiadu dowiecie się o nadchodzących projektach muzyków, kontrowersyjnym sporze Wordsmitha z Nasem, planach na przyszłość Capisha, wpływie InternetÉ"

Mamy okazję rozmawiać na kilka dni przed premierą płyty "Vintage Experience" Wordsmitha, do której swoje trzy grosze dołożył polski producent Capish, znany chociażby z projekty Beatowsky. Jak doszło do Waszej współpracy? Nie uważacie, że w obecnych czasach dzięki globalizacji otwarła się droga do wielu możliwości, które wcześniej - chociażby z powodu odległości - były niemożliwe?
Wordsmith: Capish i ja poznaliśmy się cztery i pół roku temu, gdy 730 z HipHopgame.com złożył oświadczenie na swoim blogu, że moje demo było najlepszym albumem, jaki słyszał przez cały rok. Capish chyba często wchodził na tą stronę, co spowodowało, że napisał do mnie i wysłał mi kilka swoich bitów. Najśmieszniejsze jest to, że musiał czekać chyba z 6 miesięcy zanim cokolwiek nagrałem pod jego muzykę. Ja po prostu nie wiedziałem, jakich bitów szukam, ale co podziwiam u Capisha to jego upór w dążeniu do celu i to, że miesiąc w miesiąc podsyłał mi nową muzykę. To pokazało mi wiele o nim, jako o osobie i zdałem sobie sprawę, że będzie nam się dobrze współpracowało. Teraz Capish jest zarówno moim producentem jak i inżynierem dźwięku. Internet był zdecydowanie ważny podczas naszej współpracy i jak ludzie pytają mnie o pracę z międzynarodowymi producentami to im po prostu mówię, że żyjemy w erze technologii.
Capish: To już prawie pięć lat jak znam Wordsmitha. Po raz pierwszy usłyszałem jego muzykę na hiphopgame.com i tam też zamieszczony był z nim wywiad. Wysłałem wtedy maile z bitami do trzech artystów i tylko Wordsmith mi odpisał, więc nawiązałem z nim współpracę. Tak gdyby nie Internet współpraca ta nie miałaby miejsca.

Jeden z Was mieszka w Baltimore, drugi w Warszawie. Nie narzekaliście podczas pracy nad krążkiem na jakieś niedogodności towarzyszący pracy "meilem"? W jaki sposób kontaktowaliście się w przypadku kluczowych spraw? Jaki jest Twój udział Capish w pracy nad "Vintage Experience"?
Wordsmith: Myślę, że "technologiczna chemia" jaką wypracowaliśmy przez lata poprzez wysyłanie wokali i utworów do miksu/masteringu działa dla nas doskonale. Wszelkie kluczowe i nagłe kwestie przekazuje Capishowi poprzez smsy lub e-maile, ale szczerze mówiąc Capish pozostaje zawsze w gotowości jakby siedział ze mną w studio.
Capish: Gmail chat to jest to :) Pewnie, że lepiej by było siedzieć w Baltimore i pracować nad płytą ale współpraca poprzez Internet też jest możliwa i udowodniliśmy to tworząc tę płytę. Album "Vintage Experience" jest w całości zmiksowany i zmasterowany przeze mnie. Wyprodukowałem również dwa traki na płycie "Tour Guide to New Bride", który jest singlem oraz "Block Banger".

Oboje jesteście członkami NU Revolution Camp. Może przybliżycie czytelnikom; czym zajmuje się Wasza grupa, z kogo się składa oraz jaki ma cel?
Capish: Dumnie reprezentuję NuRevolution Camp w Europie. O grupie więcej powie jej założyciel Wordsmith.
Wordsmith: Powiedziałbym, że nasza muzyka jest o buncie przeciwko temu, co wytwórnie, radio i młodsze pokolenie mówi o jakoby dobrym Hip-Hopie. Możesz znaleźć u nas ludzi robiących alternatywny rock, muzykę elektroniczną tak samo jak Hip-Hop. Nasza załoga również działa jako wytwórnia, ponieważ mamy jeszcze dwóch MC pod pseudonimem Kontact i Black Knight oraz doskonałych producentów jak Strada, Professa, Street Level także DJe Nominal, Ykcor i Tenacious. Posiadamy własne radio "Revolt Radio", mamy ludzi od grafiki i stron internetowych Andrew i Nick Dyer, publicyste i dziennikarza Trey P., człowieka od promocji Diallo Kreed oraz prawników Michael Stein, Money Mike i Marcus Reed. Definitywnie jesteśmy dobrze prosperującą i rozwijającą się marką.

Czego słuchacze mogą się spodziewać po "Vintage Experience"? Jakie tematy zostały poruszone na krążku? Dlaczego potencjalny słuchacz powinien być zainteresowany tym materiałem?
Wordsmith: Słuchacze mogą się spodziewać dwóch rzeczy z tego projektu: płytę będzie można grać od początku do końca, bez pomijania utworów tak jak by się oglądało film. Album jest rozbity na cztery rozdziały z przejściami skomponowanymi przez Professa. Piosenki na albumie zainteresują zarówno undergroudowców jak i fanów bardziej komercyjnego Hip-Hopu. Przez płytę przewijają się kawałki liryczne, storytellingi jak i traktujące o duchowej stronie człowieka. Album jest bez naklejki "Parental Advisory" zatem nadaje się do słuchania z całą rodziną.

Dwa bity z albumu zostały wyprodukowane przez Capisha. Czym sugerowałeś się Wordsmith przy selekcji podkładów? Macie w planach nagranie wspólnego albumu jako Wordsmith/Capish?
Wordsmith
: Projekt ten jest jedyny w swoim rodzaju, ponieważ składa się z materiału, który pisałem już w 2004 roku. Zwykle staram się wybierać taką samą liczbę bitów od moich producentów, ale z powodu sposobu, w jaki album był ułożony - Capish ma tylko 2 utwory. Mimo to, jeden z utworów wyprodukowanych przez niego "Tour Guide to New Bride" jest wielkim singlem na rynku brytyjskim, do którego nakręciliśmy teledysk. Capish również pojawia się na wszystkich moich mixtape'ach, w tym na ostatnim, który to był pobrany ponad milion razy w 3 tygodnie(!). Capish wie, że zrobimy w pewnym momencie wspólny projekt typu producent-MC.
Capish
: Dobrze, że jedna z moich produkcji to teledyskowy singiel. Czekajcie jak usłyszycie moje nowe produkcje z Wordsmithem, które już tylko czekają na Def Jam :) Wiem, że wspólny album byłby fajnym projektem ale póki co robimy kawałki z różnymi producentami.

Nadchodząca płyta Wordsmitha została w całości zmiksowana i zmasterowana przez Ciebie Capish. Jesteś profesjonalnym realizatorem dźwięku, który szkolił się w USA. Ile czasu spędziłeś w Stanach? Nie chciałbyś na stałe tam zamieszkać?
Capish
: W Stanach byłem kilkukrotnie. Po raz pierwszy w 2000 roku i chodziłem tam przez rok do liceum. Na szkolenia z reżyserii dźwięku do Ohio wyjechałem w lato półtora roku temu i podczas tamtego pobytu spotkałem się w Nowym Jorku z Wordsmithem i jego kuzynem Black Knightem. Wizyty w USA wspominam bardzo dobrze i na pewno mógłbym się tam przeprowadzić na jakiś czas, ale na stałe to raczej nie. Chyba, że Dre zatrudniłby mnie do swojego studia (śmiech).

O nielegalnym ściąganiu muzyki z Internetu napisałem nawet pracę magisterską. Przyzwolenie społeczne na ten proceder jest bardzo duże i nikt nie uważa tego za coś złego.

Polakom USA kojarzy się z ogólnym dobrobytem i bogactwem. Czy ta wizja odbiega od rzeczywistości? Jak zaopatrujecie się na ten kraj?
Capish
: Na pewno jest tam więcej możliwości niż w Polsce, ale nie jeden przekonał się, że amerykański sen może łatwo stać się koszmarem. Jednak podczas mojego pobytu w amerykańskim liceum miałem okazję się przekonać jak wyglądam tam zarówno sala gimnastyczna jak i pracownia chemiczna. Wiadomo, jest to wielki i bogaty kraj i na pewno jest tam łatwiej o karierę sportową, muzyczną czy naukową, ale nic nigdzie bez wysiłku samo nie przychodzi.
Wordsmith
: Myślę, że tak jest...jesteśmy postrzegani jako kraj wolności i miejsce do zarobienia dużych pieniędzy ale np. taka osoba jak ja, posiadająca mały biznes nie może nawet wziąć pożyczki od banku. Bank of America, w którym mam swoje konto, dostał dwa razy od rządu ponad 20 milionów dolarów na ratowanie działalności, a w związku z oszczędnościami ukrócili pożyczki dla małych firm i nie rozumiem, dlaczego krzywdzą ludzi takich jak ja. Ameryka to kraj dużych możliwości, ale duża zależność jest z miejscem urodzenia.

Jedyne co łączy polski i amerykański przemysł fonograficzny to fakt, że tam jak i tu płyty są masowo ściągane z Internetu, przez co artyści i wydawcy tracą ogromne sumy. O ile w Polsce to można na upartego tłumaczyć wysoką ceną płyty w stosunku do niskich zarobków, tak w USA taka wymówka już nie ma sensu. Uważacie, że kiedyś sytuacja ta ulegnie zmianie?
Wordsmith: Jeszcze 10 lat temu artyści i wytwórnie marzyły o łatwiejszym i szybszym promowaniu swojej muzyki na całym świecie. Internet dał im tą możliwość i serwisy takie jak ITunes, Amazon czy popularne blogi są oblegane przez internautów. Te cyfrowe outlety muzyczne kontrolują poniekąd rynek i nie mają zamiaru płacić dużych pieniędzy artystom i wytwórniom, więc jeśli Kongres nie podejmie konkretnych działań to sytuacja na rynku muzycznym będzie kiepska.
Capish: O nielegalnym ściąganiu muzyki z Internetu napisałem nawet pracę magisterską. Przyzwolenie społeczne na ten proceder jest bardzo duże i nikt nie uważa tego za coś złego. Dopóki nie będzie u nas porządnej księgarni internetowej oferującej albumy/single w mp3, które równie łatwo jest ściągnąć (i łatwo za nie zapłacić) co te z rapidshare to nie ma opcji na zmianę. W USA dają sobie jeszcze jakoś rade, bo mają ITunes.

Znaleźliście już wytwórnię chętną do wydania "Vintage Experience" legalnym sumptem? W jakich krajach ten album będzie dostępny?
Wordsmith: Podpisałem umowę o dystrybucję z Red Eye ale album będzie dostępny jedynie w wersji mp3. O fizyczną dystrybucje jest teraz ciężko z powodów dużych kosztów produkcji CD oraz dostarczenia do sklepów, a forma internetowa jest o wiele łatwiejsza. Jestem w trakcie rozmów z majorsami oraz niezależnymi wytwórniami, co do mojego nowego albumu "Music for the Masses" więc wygląda to obiecująco z fizycznym albumem na 2011 rok.

Jakie ruchy promocyjne macie w planach? Kiedy pojawią się kolejne single, teledyski czy może i koncerty?
Wordsmith: Promocja trwa już solidnie od początku stycznia. Mój pierwszy singel, "Hook-Up Hotline" (wyprodukowany przez Strada / reżyseria Seannie Cameras) zajął miejsce # 14 na MediabaseUrban Indie Charts w USA, podczas gdy mój drugi singiel "Tour Guide to New Bride" (wyprodukowany przez Capish'a / reżyseria: D dot Films) debiutował jako trzeci najbardziej dodawany singiel w Radiowave / Mediaguide poniżej The Dream'a i Ushera. Oba single można znaleźć na moim kanale Youtube (wordsmith42) a także w dowolnym miejscu w Internecie poprzez wyszukiwarki internetowe. Wydałem także promocyjny mixtape "The Vintage Vault" 23 lutego i aktualnie ma on ponad 1 milion ściągnięć. Do pobrania za darmo można go znaleźć na Coast 2 Coast Mixtape oraz poprzez wyszukiwarki internetowe. Mam 3 koncerty w ciągu najbliższych 3 tygodni w celu promowania mojego albumu, który ukaże się 30 marca. Wypuściłem serię zza kulis "The Vintage Files" oraz 4 serie wywiadów zrobionych przez 4sight Pictures.
Capish: Prowadzę negocjacje żeby zorganizować nam koncert w Polsce, a będzie do tego okazja po promocji płyty w Anglii.

Wordsmith jak wspominasz dzieciństwo? Twoim ojcem był wojskowy, co związane było z częstymi przeprowadzkami. Mieszkałeś w Nowym Jorku, New Jersey, Wirginii, Georgia, Delaware, Teksasie, Kansas a nawet u naszych zachodnich sąsiadów - w Niemczech. Nie miałeś problemu z aklimatyzacją? Ile razy musiałeś zmieniać szkołę?
Wordsmith
: Pamiętam, że przeprowadzałem się co 2-3 lata tracąc wielu przyjaciół. Dzieciństwo wspominam jednak bardzo dobrze, ponieważ rodzice przykładali duży nacisk na zainteresowanie mnie sportem, a z czasem nauczyłem się radzić sobie z utratą przyjaciół oraz z nawiązywaniem nowych znajomości. Przeprowadzki ukształtowały mnie również jako artystę, ponieważ miałem okazję zetknięcia się z wieloma kulturami. A tak na marginesie to mamy z bratem podwójne obywatelstwo, gdyż obaj urodziliśmy się w Niemczech.

Masz na swoim koncie także sukcesy sportowe. Zostałeś wyróżniony stypendium za grę w football podczas swojego pobytu w Maryland. Nie chciałeś nigdy zostać profesjonalnym sportowcem?
Wordsmith: U mnie to zależy do czego zacznę się przykładać i jaki sobie postawię cel. Jak grałem w football chciałem dostać stypendium do college'u i później iść do NFL. Udało mi się dostać do Maryland, ale uświadomiłem sobie tam, że bardziej lubię muzykę i aktorstwo więc teraz moim NFL jest podpisanie kontraktu na album z "majorsem".

Swego czasu w Internecie wybuchła afera, gdy Nas opublikował utwór pt. "Surviving the Times", którego podkład był niemalże identyczny jak w Twoim nagraniu zatytułowanym "As The Art Fades Away". Producentem Twojego kawałka był Strada, a utworu Nasa - Chriss Webber. Oby dwa utwory są inspirowane nagraniem The Wiz'a pt. "What Would I Do If I Could Feel". Już wszystko pomiędzy Tobą a stroną Nasa zostało wyjaśnione?
Wordsmith
: Ta kwestia nie została do końca rozwiązana, ponieważ Chris Webber nigdy nie zachował się jak mężczyzna i nie przyznał się do zarzutu kradzieży kawałka. Jedynym rozwiązaniem byłaby rozmowa z Chrisem, a tak to miałem do czynienia jedynie z nieprzygotowanym menagerem Nas'a. Hałas był jednak na tyle duży, że Cool i Dre zremisowali track dla Nasa...VICTORY WORDSMITH!!!

Najlepszą rzecz jaką zrobiłem będąc artystą to, że przestałem przeklinać w moich nagraniach. Jako ojciec, idol, raper chciałem żeby moi synowie zobaczyli jak się robi prawidłowo muzykę przy której zarówno młodzież jak i dorośli czują się doskonale i bez uczucia zastraszenia.

Jesteś znany z nagrywania dużej ilości mixtape'ów, które zazwyczaj są pozytywnie odbierane przez fanów. Uważasz, że obecnie to jest najlepszy sposób na promocję?
Wordsmith
: Mixtape'y nie są już takie jak dawniej ale pracują na moja korzyść. Moją karierę z mixtape'ami zacząłem w Internecie ponad 4 lata temu, wiec wielu moich fanów jest z całego świata, a nie tylko z rejonu w którym mieszkam.

W 2008 roku podpisałeś kontrakt z japońską firmą Joint One LLC., która zajmuje się promocją Twojego wizerunku. Dzięki temu muzyka napisana przez Ciebie znalazła się w grze "MadWorld" wydanej na konsolę Nintendo Wii. Prywatnie zdarza Ci się w spędzać wolny czas przy grach komputerowych?
Wordsmith: Haaa, to jest śmieszne, że jak dorastałem to byłem maniakiem gier, a teraz jak robię do nich muzykę to już w nie nie gram. Moje dzieci grywają i mówią, że fajnie jest słyszeć muzykę ojca i to jest dla mnie wystarczające.

Jak godzisz obowiązki ojca z karierą rapera? Chciałbyś aby Twój najmłodszy syn Ezequiel także został muzykiem?
Wordsmith
: Najlepszą rzecz jaką zrobiłem będąc artystą to, że przestałem przeklinać w moich nagraniach. Jako ojciec, idol, raper chciałem żeby moi synowie zobaczyli jak się robi prawidłowo muzykę, przy której zarówno młodzież jak i dorośli czują się doskonale i bez uczucia zastraszenia. Nie mam problemu z artystami, którzy przeklinają w swoich tekstach i ja sam nie jestem święty. Po prostu znalazłem inny sposób patrzenia na różne sprawy i to mnie uczyniło bardziej kreatywnym. Moi synowie interesują się muzyką, a młodszy Ezequiel po nakręceniu teledysku do numeru "Tour Guide to New Bride", w którym wystąpił, chodził wokół domu pytając ludzi czy chcą od niego autograf.

Na swoim koncie masz płytę "Bridging The Gap" nagraną wspólnie z legendarnym Chubb Rockiem, członkiem Crooklyn Dodgers. Jak doszło do Waszej współpracy? Zauważyłem, iż Chubb Rock chętnie wspiera młodsze pokolenie raperów, co m.in. poskutkowało genialną kolaboracją na płycie K'naana pt. "Troubadour" w utworze "ABC".
Wordsmith: Chubb zaproponował mi nagranie "Bridging the Gap" dwa lata temu ponieważ czuł, że reprezentuje lepiej nową szkołę rapu od pozostałych młodych artystów. Zagraliśmy kilka koncertów razem itd. ale samą płytę nagraliśmy drogą internetową ponieważ on mieszka w NY a ja w Baltimore. Myślę, że Chubb miał dobre intencje żeby pomóc takiemu raperowi jak ja, ale wydaje mi się, że przy nowych technikach to nowi artyści pomagają bardziej w karierze Chubb'a.

Jakie jest Wasze zdanie na temat beefów w Hip-Hopie? Wordsmith, miałeś konflikt z angielskim raperem "Chester P". Czym zostało to spowodowane?
Capish
: Beefy to teraz chwyt marketingowy, ale śmiesznie jest pooglądać jak 50 centówka robi sobie jaja z Oficera Rossa :)
Wordsmith
: Beefy są wykorzystywane do zrobienia szumu przy promocji albumu i to tyle. Nie przywiązuje większej uwagi do nich. Beef z Chester P, o którym mówisz był prowadzony z gościem z Anglii o tej samej ksywce co ja, ale to ja jestem właścicielem nazwy "Wordsmith" i wszelkie jego materiały zostały zdjęte z legalnych stron.

Capish produkujesz podkłady zarówno dla polskich raperów jak i zagranicznych. Czy współpraca z jednymi lub drugimi różni się od siebie? Jakie bity referują poszczególne grupy? Z kim Ci się łatwiej dogadywało?
Capish: Nie ma dla mnie różnicy czy współpracuję z kimś za pomocą maila/chata czy siedzimy razem u mnie w studio. Zarówno dobrze dogaduję się z Wordsmithem jak i np. z Dezinte. Raperzy nie mówią mi jakie bity mam robić tylko dostają już prawie skończony produkt do którego wprowadzamy później drobne korekty aranżacyjne.

Myślałeś nad wydaniem producenckiej płyty? Kogo chciałbyś zaprosić na taką płytę?
Capish: Tak zrobię na pewno taką płytę, a zaprosiłbym na nią zza oceanu Kid Cudiego, Lupe Fiasco, Clipse i raperów z NuRevolution, a z Polaków to Pezeta, Wigora i Eldo, z którymi miałem okazję współpracować przy płycie Beatowsky oraz OSTR i Moleste.

Myślę, że "technologiczna chemia" jaką wypracowaliśmy przez lata poprzez wysyłanie wokali i utworów do miksu/masteringu działa dla nas doskonale. Wszelkie kluczowe i nagłe kwestie przekazuje Capishowi poprzez smsy lub e-maile, ale szczerze mówiąc Capish pozostaje zawsze w gotowości jakby siedział ze mną w studio.

Jesteś otwarty na wszelkiego rodzaju oferty kupna bitów? Masz niskie ceny w stosunku do innych polskich beatmakerów, którzy sobie krzyczą miesięczną pensję za jeden podkład.
Capish
: Tak jestem otwarty na propozycje a ceny mam promocyjne:) Jak podoba mi się jakiś projekt to naprawdę nie patrzę na niego przez pieniądze.

Czym się zajmujesz na co dzień? Pracujesz w swoim zawodzie?
b: Pracuję jako DJ w klubie Vegas, wykonuję różnego rodzaju zlecenia np. udźwiękawianie filmów, miksowanie/masterowanie muzyki itd. Oprócz tego szukam stałej pracy jako realizator dźwięku / montażysta ProTools więc Dre dzwoń do mnie.

Kiedy możemy liczyć na kolejną płytę Beatowsky? Jak oceniasz z perspektywy czasu pierwszą część tego projektu? Jesteś zadowolony z jej sprzedaży i odbioru?
Capish: Beatowsky 2 na pewno wyjdzie, ale już nie w Polskim Radiu:) To był bardzo dobry projekt i jestem z niego zadowolony, ale od strony promocyjnej to była porażka. Udało nam się wtedy zebrać naprawdę dobrych artystów i fajnie było z nimi współpracować w tak świetnym studio S4. Złotej płyty nie zdobyliśmy, ale odbiór był bardzo pozytywny.

Może na koniec powiecie coś polskim czytelnikom?
Capish
: Pozdrawiam redakcje Hip-Hop.pl, wszystkich czytelników i hejterów oraz cały NuRevolution Camp!
Wordsmith
: Nie ma problemu i bardzo dziękuję za wywiad. Hip-Hop.pl był zawsze wielkim zwolennikiem Capish'a i mojej muzyki, więc mam nadzieję, że spotkamy się wkrótce na koncercie w Polsce. Pozdrawiam wszystkich z NU Revolution Entertainment LLC, żeby polscy fani wiedzieli, że jesteśmy poważną firmą propsy dla Kontacta; Black Knight, Professa, Strada, Street Level, DJ Ykcor, DJ Nominal, DJ Tenacious, Trey P., DJ Andrew, Nick Dyer, Diallo, Marcus Reed, Michael Stein and Money Mike. Dzięki za wiarę we mnie, chłopaki! Odwiedzajcie wordsmithmusic.com!

Rozmawiał: Dawid Szynol

Dowiedz się więcej o: Beatowsky, Wordsmith.


Informacje o artykule
Data dodania:2010-04-05
Dział / Kategoria: muzyka hip-hop / wywiad
Średnia ocena:8.50 (6)
Oceń artykuł: Aby ocenić artykuł musisz się zalogować
Autor:
D.S., 30 lat
mężczyzna

Ostatnie artykuły tego autora:
Nieśmiertelny uliczny przekaz - HipoToniA / Nie Dla Wszystkich - wywiad
Mój duch jest wolny i lubi robić to, co chce - wywiad z Cirą
Chada, Pono, Fu, Buszu i inni charytatywnie dla Maćka - wywiad
Życie jest sztuką kompromisu - wywiad z HipoToniĄ
"Ludzie biorą to w ciemno" - wywiad z SMA

Zobacz wszystkie artykuły tego autora
Al Dentka(Gimbus jeden)
Wyślij prywatną wiadomoś do użytkownika
08:40:04, 05-04-10
Elo propsy dla was dwoch trzymta sie elo

AL DENTE!
Wyślij prywatną wiadomoś do użytkownika
12:55:10, 05-04-10
FAJNIE SIE CZYTALO

SkunRecordz
Wyślij prywatną wiadomoś do użytkownika
14:29:53, 05-04-10
CO TO KURWA ZA FRAJER?

O nielegalnym ściąganiu muzyki z Internetu napisałem nawet pracę magisterską. Przyzwolenie społeczne na ten proceder jest bardzo duże i nikt nie uważa tego za coś złego.

BO TO KURWA NIE JEST NIC ZLEGO LAMUSIE JEBANY

NOTE2.1
Wyślij prywatną wiadomoś do użytkownika
19:52:35, 06-04-10
DOBRY WYWIAD

Radar96
Wyślij prywatną wiadomoś do użytkownika
19:39:48, 10-04-10
fajny wywiad


Dodaj wypowiedź

Autor: Podaj wynik dodawania: 4 + 3 =

Pozostało znaków: 1250

Uwaga:
Twój host to ec2-18-206-13-39.compute-1.amazonaws.com (18.206.13.39). Informacja ta zostanie zapisana wraz z Twoją wypowiedzią. W przypadku naruszenia czyichkolwiek dóbr osobistych informacja ta zostanie ujawniona tak aby ułatwić ściganie autora.

Hip-Hop.pl © 2000-2019 • kontakt • redakcjareklamamateriały promocyjneFAQ, pomoc i zasadyPolityka Cookies