Aby zapewnić prawidłowe działanie strony oraz żeby hajs się zgadzał używamy ciasteczek.
Szczegółowe informacje
button_zwin_rozwin

hip-hop.pl »

15 pytań do... Poszwixxxa - #11

15 pytań do... Poszwixxxa - #11

Autor: UrbanRec

Dowiedz się więcej o: Fabuła.

Przed Wami kolejny odcinek 15 krótkich i konkretnych pytań skierowanych do czołówki polskich beatmakerów. Dzięki temu będziecie mogli poznać wizytówkę najlepszych producentów oraz dowiedzieć się jakie bity to ich specjalność. W odcinku piętnastym prezentujemy odpowiedzi Poszwixxa z białostockiej Fabuły.

Od kiedy robisz bity, jak to się zaczęło?
Poszwixxx: Dokładnej daty nie jestem w stanie sobie przypomnieć, ale na pewno moje pierwsze produkcje ujrzały światło dzienne gdzieś na początku 2000 roku. Były to bity powstałe na jakże znanym i cenionym programie u większości producentów czyli Fruity Looopsie, którego w zależności od sytuacji i zapotrzebowania używam do dziś. Osobą, która była odpowiedzialna za inspiracje w procesie tworzenia był Krzywy, z którym nagrywaliśmy wtedy pierwsze kawałki pod szyldem Fabuła.

Jakie robisz bity; samplowane czy elektroniczne?
Poszwixxx: Jeżeli chodzi o gatunek lub styl produkcji to nie posiadam konkretnego faworyta. Wszystko zależy od dnia, godziny, samopoczucia, nastroju... (śmiech).

Oldschoolowe brzmienia czy syntetyczne?
Poszwixxx: Zdecydowanie oba. Tak jak odpowiedziałem wyżej na temat gatunków etc. W tym pytaniu podzielam ta sama kwestie. Dodam, iż oba brzmienia różnią się od siebie a jeżeli bit zrobiony z głową, dobrym pomysłem i aranżem jest na poziomie to nie ważne jest "brzmienie" lub "gatunek", choć jak wiadomo wśród słuchaczy większość ma swoje ulubione ale odpowiadam tu z punktu widzenia - słyszenia producenta i rapera.

W jaki sposób wygląda twoja współpraca z raperami? Oni stawiają warunki danego bitu czy Ty stawiasz ich przed faktem dokonanym?
Poszwixxx: To zależy. Wiadomo, każdy ma swój system pracy, niekoniecznie taki sam, ponieważ da się zauważyć, że istnieją jakieś obrane "zasady" współpracy na pułapie raper - producent. Standardem jest postawienie rapera przed "faktem dokonanym" jak to ująłeś w pytaniu. Posiadam swoją stronę z playlistą produkcji i sklepem także każdy zainteresowany może sobie włączyć, posłuchać i wybrać coś dla siebie. Istnieją również przypadki konkretnych zamówień, stylistyki jak i klimatu podkładu lub po prostu tworzę produkcję od podstaw do wokalu.

W jaki sposób tworzysz? Na jakim sprzęcie?
Poszwixxx: Mam różne metody produkcji podkładów. Każda ma swoje plusy i minusy. Nie wszystko zależne jest od producenta. W momencie kiedy to raper wybiera gotowy bit, jego zadaniem jest dopasowanie się do niego stylistycznie i tematycznie tak, żeby całość miało ręce i nogi. Z drugiej zaś strony kiedy dostaje suchy wokal, po ustaleniu tempa projektu moim zadaniem jest dopasowanie się brzmieniowo i klimatycznie do słów zwrotek i refrenów.

Jeżeli chodzi o proces produkcji i sprzęt to standardowym programem DAW jest Cubase 5, w którym zazwyczaj dogrywam partie klawiszowe. Jeżeli chodzi o bębny i aranże to korzystam z NI Machine, często wracam również do FL w kwestiach postprodukcji i aranżacji, zazwyczaj kiedy jestem poza domem i nie mam podłączenia do zewnętrznych "sterowników". W trasie używam FL, zainstalowanego na Iphonie razem z bazą brzmień i próbek niezbędnych do produkcji bitów. Tak powstałe "szkielety", na których bazuję, zgrywam później do ostatecznego projektu i kończę robiąc wstępny aranż i nadając im finalne brzmienie

Masz określony styl swoich bitów? Jeśli tak, jaki on jest.
Poszwixxx: Nie, nie mam. Tak jak wcześniej robiłem więcej newschoolowych podkładów używając w większej mierze wtyczek syntezatorowych, czasem brzmień akustycznych tak na obecna chwilę wykorzystuje więcej sampli i brzmień klasycznych.

Ulubiony producent.
Poszwixxx: To taki, który potrafi odnaleźć się w różnych gatunkach muzycznych nie zamykając się przy jednym stylu, który potrafi zrozumieć i wyczuć artystę, jego wymagania, styl i idealnie się pod to wpasować. Jeżeli jest ktoś taki to otwarcie mogę przyznać, że jest moim ulubionym producentem.

Z jakim zagranicznym artystą podjąłbyś współpracę?
Poszwixxx: W zasadzie z każdym kto jest chętny do współpracy. Oczywiście mówię o artystach, którzy wiedzą czego chcą i reprezentują rap na jakimś konkretnym poziomie. Kolaboracja jest wskazana wszystkim tym, którzy chcą się rozwijać i stawiają sobie w życiu jakiś cel. W ogóle współpraca, i mówię tu o każdej współpracy na linii: raper, producent, dj, b-boy, writer itd. jest formą ekspresji , dzieleniem się wiedzą i doświadczeniem z innymi. Trzeba wybierać sobie coraz trudniejsze cele, bo tylko wtedy można rozwijać się w dobrym kierunku.

Co myślisz o mixtape'ach?
Poszwixxx: Myślę, że są potrzebne, w końcu są nieodłączna formą kultury hip-hop. Nieważne czy to płyta, czy gościnny udział w różnych innych produkcjach lub mixtape'ach. Wszytko jest odzwierciedleniem artysty i tego jak "płodnym" jest w stosunku do pracy, którą wykonuje.

Co myślisz o pracy rapera w stosunku do twórcy bitów?
Poszwixxx: A co myślisz o pracy parkieciarza w stosunku do murarza? (śmiech). Jeżeli miałbym jakiś konkretny przykład takiej współpracy to na pewno bym ci opisał co o tym myślę.

Przeciętny raper - jak może dostać od Ciebie bit?
Poszwixxx: W zasadzie nie wiem jak dokładnie można zdefiniować pojęcie "Przeciętny raper" w odniesieniu do produkcji, które oferuje. Sprawa wygląda następująco: Każdy kto interesuje się muzyką i nagrywaniem może się do mnie odezwać w tej sprawie. Jestem dostępny pod adresem mailowym Fabulaprodukcje@gmail.com.

Jaką rolę w Twoim życiu odgrywa Hip-Hop?
Poszwixxx: Hip-Hop jest moją zajawką z dzieciństwa, pasją po dziś dzień i pracą, którą wykonuje na co dzień, począwszy od pisania do nagrywania, robienia bitów itp. Jestem również administratorem naszych oficjalnych stron i fanpageów także jak widzisz, wszystko obraca się wokół jednego.

Czego teraz słuchasz, czym się jarasz?
Poszwixxx: Anthony Hamilton Discography, Willie Hutch, Hot Chocolate, jest jeszcze sporo tytułów, ogólnie rzecz biorąc nie słucham zbyt dużo hip hopu, szczególnie Polskiego, choć od czasu do czasu sprawdzam, co dzieje się na "rodzimym podwórku".

Z czego w swojej karierze producenckiej jesteś najbardziej zadowolony?
Poszwixxx: Wszystkie moje produkcje, które do tej pory ujrzały światło dzienne czy to na legalu czy nielegalu cieszą mnie najbardziej, dają impuls do tworzenia kolejnych rzeczy, niekoniecznie związanych z rapem, mam tu na myśli współprace ze szkołą tańca DanceOffnia, z która współpracuje pod względem muzycznym co pozwala mi się otworzyć na inne ciekawe brzmienia i pomysły.

Plany na najbliższą przyszłość?
Poszwixxx: Niebawem otwieram sklep internetowy z bitami, gdzie każdy zainteresowany będzie mógł znaleźć coś dla siebie. Jeżeli chodzi o nagrywki to oczywiście planuję już od dawna solową płytę, ale na dziś dzień mam więcej priorytetowych rzeczy do ogarnięcia, które sprawnie uniemożliwiają mi prace nad płytą.

Rozmawiała: Kasia "ATAMA" Mitera / rap24.pl

Dowiedz się więcej o: Fabuła.


Informacje o artykule
Data dodania:2012-09-04
Dział / Kategoria: muzyka hip-hop / wywiad
Średnia ocena:1.00 (1)
Oceń artykuł: Aby ocenić artykuł musisz się zalogować
Autor:
UrbanRec, 36 lat
mężczyzna, Wrocław

Ostatnie artykuły tego autora:
Alfabet Fu - Zip styl twardy jak stal
Wszyscy zaczęli rzucać na mnie klątwy w nieznanych mi językach - Gospel
Art of Beatbox - premierowy wywiad
Lil Dap o "Art of Rap", pracy w studio i nie tylko
NervoSoul jest grą słowną... - wywiad

Zobacz wszystkie artykuły tego autora
anonim
Autor: FabułaFan   Link do posta
14:55:52, 04-09-12
Poszwix/Bezczel to by była lux płyta

JuranT
Wyślij prywatną wiadomoś do użytkownika
01:48:17, 05-09-12
Wielki props dla niego

anonim
Autor: dsadgdsfgsd   Link do posta
04:06:13, 06-09-12
Poszwix dajesz ogień z tymi bitami :) Powodzonka :D

Dodaj wypowiedź

Autor: Podaj wynik dodawania: 5 + 2 =

Pozostało znaków: 1250

Uwaga:
Twój host to ec2-3-94-202-172.compute-1.amazonaws.com (3.94.202.172). Informacja ta zostanie zapisana wraz z Twoją wypowiedzią. W przypadku naruszenia czyichkolwiek dóbr osobistych informacja ta zostanie ujawniona tak aby ułatwić ściganie autora.