Aby zapewnić prawidłowe działanie strony oraz żeby hajs się zgadzał używamy ciasteczek.
Szczegółowe informacje
button_zwin_rozwin

hip-hop.pl »

wizytówka - Peja / Slums Attack

 Peja / Slums Attack rap graffiti breakdance video Peja / Slums Attack, peja.hip-hop.pl
 Rap graffiti grafiti grafitti breakdance Hip-Hop  
Fot. Igor Wojtkowiak Rap graffiti grafiti grafitti breakdance Hip-Hop  
Fot. Igor Wojtkowiak Rap graffiti grafiti grafitti breakdance Hip-Hop  
Ryszard Andrzejewski ps. artystyczny "Peja", znany również jako Sykuś, Dr. Pejdżer, Onomatopeja a ostatnio Charlie P i Rychu Peja SoLUfka rocznik 76 założyciel zespołu Slums Attack znany również, jako SLU Gang, współzałożyciel Ski Składu i Lutawhuiklik, poznański rapper, który od piętnastu lat nagrywa, wydaje płyty i gra koncerty, producent i współproducent utworów na kolejnych albumach Slums Attack, swoich sił próbował również jako DJ, grając imprezy w klubach. Na stałe współpracujący z DJ. Decksem.

Artysta, który wypromował Poznań na hip hopowej mapie Polski, propaguje rozwój tej kultury, wspierając młodszych artystów, organizator imprez, zapalony aktywista często nazywany "ojcem chrzestnym wielkopolskiej sceny rap", w sposób znaczący odznaczył się w polskim świecie mediów, nagradzany wyróżnieniami przemysłu muzycznego, w Poznaniu postać kultowa na stałe funkcjonujący w świadomości ludzi. Laureat nagrody przemysłu muzycznego, Fryderyka za rok 2002 (platynowy krążek "Na legalu?"). Laureat nagród magazynów muzycznych "Ślizg" (Slizgery) i "Magazyn Hip Hop" (Magazynki) w kategoriach przebój roku i wykonawca/zespół roku za rok 2003. W tym samym roku nominowany do MTV Europe Music Awards w kategorii "Najlepszy Polski Wykonawca", nagrodzony złotą i platynową płytą za album "Na legalu?" i "Na legalu plus" (ponad 90 tyś. sprzedanych egzemplarzy). Ponownie nagrodzony złotą płytą za album "Szacunek ludzi ulicy" w październiku 2008. Jako jedyny z polaków zainteresował amerykańską prasę goszcząc na łamach New York Timesa i prestiżowego hiphopowego magazynu "The Source".

Współpracował m.in z: Icemanem, Born Juices, Doniem, 52 Dębiec, Medi Top Glonem, Da Blaze, Sweet Noise, Kasią Klich, Magierą, Waco, O.S.T.R -em, Hemp Gru, Ziperą, Pihem, Chadą, Włodim (Molesta Ewenement), Kaczorem (Killaz Group), Wojtasem (WYP 3), Trzecim Wymiarem, Brahem, Analogią, Sandrą, Gandziorem, PTP czy Te Wu.

Bohater felietonów, prac magisterskich, naukowych, audycji (dokument radiowy), fimu dokumentalnego ("Blokersi"), animator poznańskiej sceny rap, znany z improwizowanych freestyle sesion, wiecznie w trasie (ponad 600 koncertów w kraju i za granicą) wydał ponad 10 krążków (pomijając rozszerzone reedycje i nielegalne wydawnictwa), współwłaściciel firmy odzieżowej Terrorym na stałe związany obecnie z wytwórnią Fonografika, przez jednych uznawany za najbardziej szczerego, bezkompromisowego i zaangażowanego rappera, przez innych uważany za skandalistę, specjalistę od  tzw. "czarnego PRu".

W swoich tekstach porusza problemy życia codziennego w wielkim mieście, problemy społeczne, relacje międzyludzkie nierzadko angażując się w politykę, bezkompromisowo rozprawia się z nieprzychylną krytyką skierowaną przeciw hip hopowi, komentator zastałej polskiej rzeczywistości. Charyzmatyczny twórca dla wielu słuchaczy uznawany za legendarnego. Zaciekły wróg komercji, występuję najczęściej w roli antyidola, reprezentując najniższe warstwy społeczne, mówi o biedzie, patologiach i ciężkim życiu w biednych dzielnicach polskich miast. Znany z ciętego języka zarówno w wypowiedziach jak i swej twórczości.

Ryszard Andrzejewski urodził się 17 września 1976 roku na poznańskich Jeżycach. Pierwsze próby muzyczne Ryśka datuje się na wczesne lata dziewięćdziesiąte. Posiadający doświadczenie i wiedzę muzyczną (Peja od najmłodszych lat słuchał różnorodnych gatunków muzycznych) zaczyna pierwsze próby pisania tekstów i amatorsko rejestruje to na wbudowanym mikrofonie dwukasetowego magnetofonu. Tak powstają pierwsze amatorskie utwory, gdzie za aranż służą mu zloopowane fragmenty zachodnich podkładów puszczone z drugiego magnetofonu. W 1993 roku zakłada wraz z przyjacielem z podwórka, Icemanem (wtedy jeszcze jako DJ. Def) zespół Slums Attack. Pierwsze nagrania powstają w mieszkaniu Peji a owocem tego jest kaseta Demo, która odtwarzana na imprezach (również na ulicach) stała się okoliczną ciekawostką. W roku 94 zespół zaczyna próby i doskonali na tamten czas trudną sztukę składania rymów, powstają też pierwsze niezależne produkcje muzyczne (klawisze, żywy bass, scratch). Z takim przygotowaniem (nadal korzystają również z zachodnich beatów, które sami zapętają) zespół wchodzi do swarzędzkiego studia "Czad" (znanego z pracy z takimi zespołami jak: Pidżama Porno czy Happy Pils) by zarejestrować pierwszą półprofesjonalną taśmę (zespół nagrywa materiał na ośmiośladowym magnetofonie firmy Tascam), która nie posiada nazwy, lecz zawiera utwory, które do dziś kojarzą ludzie ("Bronx", "Slums Attack", "Żywot mego brata"). W międzyczasie Slums Attack gra swoje pierwsze dwa koncerty w poznańskim klubie Browar (styczeń/luty 95), występują w programach telewizyjnych ("Medley" w TVP 3, konkurs na rappera w 5-10-15 dla TVP 1) i marzą o kontrakcie płytowy. W lipcu' 95 Peja daje poznać się szerszej widowni rapując u boku samego Ice - T podczas Marlboro Rock In odbywającym się przy sopockim molo. Obserwuje też koncert Liroya, który właśnie debiutuje oficjalnie na rynku fonograficznym. Stykając się w studiu z zespołem Nagły Atak Spawacza nagrywa wulgarny, obraźliwy diss na Liroya i WYP 3. Efekt przechodzi najśmielsze oczekiwania. Utwór "Anty" zna praktycznie każdy w tym kraju a kaseta pocztą pantoflową kopiowana jest dziesiątki tysięcy razy (bez wprowadzenia taśmy do oficjalnego obiegu). Sukces "Anty" zwraca uwagę Krzysztofa Kozaka, który podpisuje umowę wydawniczą z Peją i Icemanem. Efektem współpracy jest taśma nazwana po prostu "Slums Attack" która wychodzi latem 1996 roku nakładem wytwórni PH Kopalnia. Slums Attack dokonują rejestracji w profesjonalnym studiu Andrzeja Mikołajczaka (muzyk grupy ABC) przy współpracy muzycznej z Wojtkiem Hoffmanem i Kasią Klich (chórki). Materiał zawierał w większości poprawione, ponownie aranżowane i nagrane utwory z demówki. W 1997 roku Slums Attack wydają swoją pierwszą oficjalną płytę. "Zwykła Codzienność" uważana jest za oficjalny debiut fonograficzny zespołu.

Wydana nakładem RRX (dawniej PH Kopalnia) sprzedaje się w ponad 15 tyś egzemplarzy. Nominowana jest też do nagrody Akademii Fonograficznej - Fryderyka za rok 1997 w kategorii rap/hip hop. W tym samym roku zespół opuszcza Iceman, który pomagał Peji w doborze pomysłów muzycznych (West Coast) a sam Peja odchodzi z wytwórni RRX na rzecz Macieja "Cameya" Sierakowskiego, z którym współpracę rozpoczął już przy tworzeniu "Zwykłej Codzienności" (Camey pomógł Slumsom zrobić większość muzyki na płytę).

Po serii utworów na składanki z polskim hip hopem ("Wspólna scena", "Znasz zasady", "Robię swoje") Peja solo przygotowuje nowy materiał, który brzmieniowo i lirycznie miałby się odnieść do hip hopowych korzeni Rycha jednocześnie mocno reprezentując Poznań na polskiej scenie hip hop. W 1998 roku poznaje DJ. Decksa (wł. Dariusz Działek), któremu proponuję posadę dja w Slums Attack. Efektem współpracy obu panów są dwa studyjne albumy wydane przez Camey Studio (kultowe "Całkiem Nowe Oblicze" (1999) i hardcorowy "I nie zmienia się nic..."(2000). DJ. Decks wydaje własnym sumptem dwie części swojego autorskiego mikstapeu ("Mixtape nr 1" oraz "Mixtape nr 2"). Slums Attack koncertuje promując swoją muzykę nadal jednak kojarzeni są z muzycznym podziemiem. Zespół rozpoczyna współpracę z ekipami reprezentującymi poznańskie Rataje Da Blaze (w składzie: Medi Top Glon i Lamzaz) i Anymaniakh (PC Park). Tak powstaje skład Lutawhuiklik (Peja, Decks, Medi Top Glon, Lamzaz, Senne Oko i Mef Mientha). Próbkę ich twórczości to utwór "Tak ma być" z płyty "Całkiem Nowe Oblicze". Skład ogranicza się jednak do sporadycznych nagrywek koncentrując się na projekcie Da Blaze "Pierwszy oddech" oraz czynnie wpierając Slums Attack na scenie. W międzyczasie Slums Attack kłócą się z poznańską ekipą Killaz Group (beef trwa blisko 6 lat) zarzucając sobie nawzajem nieszczerość nie szczędząc sobie przy okazji niewybrednych epitetów. Beef dzieli społeczność poznańską hip hopową na dwa obozy a sam Peja nie dąży do ataku na KG w swoich kawałkach (za wyjątkiem "Skitu" i zwrotki do utworu "I moje miasto złą sławą owiane..."). Rok 2000 to powstanie kolejnego projektu Peji, który z poznanym Wiśnią (wł. Łukasz Wiśniewski) zakłada Ski Skład. Wiśnia zostaje hypemanem Peji i w takim składzie plus Decks wyjeżdżają w trasę. Równocześnie Peja przygotowuje się do nagrania nowego materiału pod szyldem Slums Attack. Po wydaniu ostatniej płyty u Cameya SLU odchodzą po raz kolejny z wytwórni nie widząc możliwości dalszego rozwoju.

W 2001 roku po serii koncertów i demówce Ski Składu Peja i Decks stają się bohaterami dokumentalnego filmu o hip hopie autorstwa Sylwestra Latkowskiego "Blokersi". Obraz ten daje Peji "medialną twarz" a sam Peja podpisuje kontrakt z wytwórnią T-1 Teraz współpracującej z Pomaton EMI. Sukces medialny Peji i "Blokersów" zbiega się z wydaniem nowej płyty Peji i Slums Attack (bo tak od tej pory Peja nazywa swoje kolejne produkcje) "Na legalu?", która przebojem wdziera się na listy wszystkich możliwych stacji radiowych i telewizyjnych. Wydana 15 grudnia 2001 płyta" Na legalu?" to kopalnia hitów takich jak: "Mój rap, moja rzeczywistość", "Jest jedna rzecz", "Randori" czy chociażby "Właściwy wybór". Największy rozgłos jednak dopiero przed nimi. Zamieszczony na płycie utwór "Głucha noc", do którego zespół produkuje teledysk w blisko rok po wydaniu płyty podwaja sprzedaż albumu z 35 do 70 tysięcy. Zespól staje się bardzo popularny a Peja staje się idolem tysięcy młodych ludzi będąc bardzo rozpoznawalny niemal przez każdego w Polsce. Płyta zdobywa status najpierw złotej a potem platynowej płyty by finalnie dobić do blisko 100 tysięcznej sprzedaży. Grając blisko sto koncertów rocznie Slums Attack na czele z Peją przygotowuje kolejne projekty nie zwalniając tempa. W międzyczasie Peja i Decks odbierają nagrodę Akademii Fonograficznej - Fryderyka za rok 2002 w kategorii rap/hip hop (nominowani byli również: O.S.T.R., WWO, Pezet i Sistars). Rok 2003 to 2 krążki dl T-1 Teraz: "Wspólne zadanie" Ski Składu (ponad 20 tyś. sprzedanych egzemplarzy) oraz producencki album DJ. Decksa "Mixtape nr 3". Zespól nominowany jest do Europejskiej nagrody MTV w kategorii najlepszy polski wykonawca. SLU odbierają również nagrody magazynów hip hopowych: "Ślizgera" za przebój roku i dwa "Magazynki" w kategorii najlepszy polski wykonawca i najlepsza płyta. Peja nagrywa wraz z zespołem Sweet Noise utwór "Jeden taki dzień", który po raz kolejny przynosi Slumsom niesamowitą popularność. Do tego wychodzi teledysk z utworem "Co Cię boli?!", w którym Peja odpiera zarzuty komercyjności bezkompromisowo rozprawiając się z nieprzychylną krytyką. 12 marca 2004 roku zespół obchodził 10 lecie pracy artystycznej grając koncert jubileuszowy w hali poznańskiej Areny zgromadzili ponad 5 tysięczną publiczność. W tym samym roku po raz kolejny odchodzą z wytwórni wchodząc w ostry konflikt z wydawcą Arkadiuszem Delisiem i Sylwestrem Latkowskim zarzucając im nie wypłacanie należnych tantiem z tytułu sprzedawanych fonogramów. Rozpętuje się również burza medialna związana z utworem "Głucha noc" opartym na samplach z kawałka "Chmurami zatańczy sen" Stana Borysa, który grożąc zespołowi i wydawcom sprawą w sądzie wpływa na wycofanie płyty "Na legalu?" ze sprzedaży sklepowej. Sprawa do dziś nie została prawnie uregulowana a sam Peja pomówiony przez Borysa o plagiat na łamach prasy stwierdził, ze ma to gdzieś. W między czasie Peja zostaje oskarżony o pobicie łódzkiego muzyka w klubie Cube, od którego zarzutów zostaje uniewinniony prawomocnym wyrokiem. Rozwiązuje też Ski Skład po 4 latach działalności nie chcąc tym samym ciągnąć pobocznego projektu umożliwiając po wydaniu "Wspólnego zadania" Wiśniowemu zrobienie kariery solowej już jako Wiśnix.

Rok 2005 to kolejny podwójny studyjny album Peji i Slums Attack zrealizowany dla niezależnej firmy wydawniczej Fonografika. "Najlepszą obroną jest atak", bo tak nazywa się płyta bardzo precyzyjnie oddaje niespokojny czas, który nastał dla Peji i Decksa. Komentując zaistniałą rzeczywistość z pozycji człowieka, który odniósł ogromny sukces Peja w bardzo osobisty sposób odpiera zarzuty po prostu wściekle atakując mikrofon. Pierwsze dwa single z płyty: "Kurewskie życie" i "Reprezentuję biedę" po raz kolejny wywołały burzę, bo Peja to specjalista od wsadzania kija w mrowisko. Płyta, którą obaj twórcy uważają za dzieło ambitne nie przyjęła się tak dobrze jak poprzednie krążki, co świadczy tylko i wyłączni o rozwoju zespołu, który nie próbował zrobić czegoś na miarę "Głuchej nocy", która mocno zakorzeniła się w świadomości ludzi. Sam zespół nie zamierzał stać się ekipą jednego przeboju, o czym świadczy nagroda Yacha za reżyserię teledysku do "Kurewskiego życia", który to utwór stał się sztandarowym podczas tras koncertowych. W 2006 roku SLU wydają pozycję "Fturując", która poszerzona o dvd z teledyskami zawiera większość nagranych przez Peję utworów na albumy innych artystów by jesienią tego samego roku wydać świeży krążek zatytułowany: "Szacunek ludzi ulicy" Tą płyta zespół wraca na scenę, na której pozycję ugruntowaną ma od lat. Single wsparte teledyskami do tytułowego "Szacunku" oraz "SLU 3 litery/Duchowo mocny" nie są grane prze oficjalne media, które odwróciły się od hip hopu płyta jednak staje się po 20 miesiącach sprzedaży złotym krążkiem. 10 stycznia 2007 roku dochodzi do oficjalnego pojednania na poznańskiej scenie hiphopowej między Killaz Group a Slums Attack, koncert w klubie Zeppelin Hall uważa się za przełomowy na poznańskiej scenie, która od tamtej pory bardzo się ożywiła. W 2007 roku SLU zagrali dwie duże trasy ("Szacunek ludzi ulicy" oraz "Stoprocent Tour" z udziałem Killaz Group, Piha, BRX , Kajmana i Soboty) po Polsce jedną po wyspach brytyjskich (Dublin, Glasgow, Edynburg i Crewe), zagrali też za oceanem (New York, Chicago, New Britain). 17 maja ponownie w hali poznańskiej Aren Slums Attack obchodzą 15 lecie pracy scenicznej ponownie gromadząc liczną rzeszę fanów. W koncercie jubileuszowym zagrało mnóstwo gości m. in: Pih, Killaz Group, PTP, TE WU czy Hemp Gru. W sierpniu 2008 Peja ponownie staje na scenie u boku Ice - T tym razem przy okazji ich wspólnego koncertu w nowojorskim klubie Euro.

5 września 2008 roku DJ. Decks wydaje kolejny producencki album: "Mixtape nr 4, z którego to pochodzą takie hity jak: "Dla moich ludzi" (Peja & Killaz Group) czy chociażby: "You Can have It All" nagrany przez nowojorskiego rappera Mr. Krugga. W październiku 2008 SLU przy wsparciu Kaczora (Killaz Group) i Shellera (PDG) zagrali największą polską hiphopową trasę po Stanach Zjednoczonych i Kanadzie (New York, Chicago, Detroit, Fort Louderdayle na Florydzie i Toronto). Obecnie Peja jest w przeddzień premiery swojego podwójnego albumu: "Styl życia G N.O.J.A" mającego się ukazać 6 grudnia.

Pod koniec 2008roku ukazał się album "Styl życia G'N.O.J.A". Krążek ten pokrył się złotem. Gościnnie wystąpili na nim m.in. Kaczor, Biguś i Sandra. Swój wkład z "Styl życia G'N.O.J.A" miał również DJ Decks, jednak pojawili się na nim także inni producenci, których wybrał Peja.

17 września 2009 roku ukazał się drugi solowy album Peji "Na serio". Oprócz samego Peji na mikrofonie możemy usłyszeć również Piha, Kaczora, Mroza czy Vixena. Za warstwę muzyczną odpowiadają Magiera, Brahu i Sqra.

W lutym 2010 roku raper został wyróżniony tytułem freestyleowca roku w plebiscycie organizowanym przez Poznanskirap.com

12 września 2009r. w Zielonej Górze w trakcie koncertu Peji doszło do bójki. Tłum ludzi, zachęcany przez rapera pobił 15-letniego chłopca. Peja przyznał się do wszystkich stawianych mu zarzutów. 6 kwietnia 2010r. został wydany wyrok. Raper został ukarany grzywną w wysokości 6 tys. złotych, nawiązką na cel społeczny oraz kosztami procesu i odszkodowaniem dla poszkodowanego nastolatka. Po całym zajściu rozpętał się również beef między Peją a Tede.

6 kwietnia 2010r. światło dzienne ujrzała płyta pt. "Czarny wrzesień", na której znajdowało się 16 dissów na Tede.

Dyskografia:

- (1993) Slums Attack - Demo Staszica MC
- (1995) Slums Attack - Demo Studio Czad MC
- (1996) Slums Attack - Slums Attack PH Kopalnia MC, CD
- (1996) Slums Attack - Mordercy PH Kopalnia MC (singiel)
- (1997) Slums Attack - Zwykła codzienność RRX MC, CD
- (1999) Slums Attack - Całkiem Nowe Oblicze Camey Studio MC, CD
- (1999) Slums Attack - Instrumentale LP (winyl)
- (1999) Slums Attack - Otrzuty (Remixy 99) MC (nielegal)
- (1999) DJ. Decks - Mixtape nr 1 MC (nielegal)
- (2000) Slums Attack - I nie zmienia się nic... Camey Studio CD, MC, LP
- (2000) DJ.Decks - Mixtape nr 2 MC (nielegal)
- (2001) Peja/Slums Attack - Na legalu? T-1 Teraz MC, CD, LP
- (2002) Peja/Slums Attack - Na legalu plus T-1 Teraz (platynowa reedycja) 2 CD
- (2003) Ski Skład - Wspólne zadanie  T-1 Teraz MC, CD
- (2003) DJ. Decks - Mixtape nr 3 T-1 Teraz  MC, CD
- (2005) Peja/Slums Attack - Najlepszą obroną jest atak Fonografika CD, LP
- (2006) Peja/Slums Attack - Fturując Fonografika CD, DVD
- (2006) Peja/Slums Attack - Szacunek ludzi ulicy Fonografika CD, 2 CD, LP
- (2008) DJ. Decks - Mixtape nr 4 Fonografika MC, CD
- (2008) Peja/Slums Attack - Piętnastak Live Fonografika CD
- (2008) Rychu PEJA SoLUfka - Styl życia G N.O.J.A Fonografika 2 CD 2 LP
- (2009) Rychu PEJA SoLUfka - Na Serio Fonografika CD
- (2010) Rychu PEJA SoLUfka - Czarny Wrzesień Fonografika CD

Utwory niepublikowane:
- (1998) Slums Attack - "Całkiem Nowe Oblicze"
- (1998) Mixtape DJ. Decks/Peja - "Wariacje piwniczne"
- (1999) Slums Attack - "Gdy pomyślę" oraz "Wiesz co jest grane"
- (1999) Slums Attack - Całkiem Nowe Oblicze ½ (zbiór niepublikowanych utworów i freestyleów)
- (2000) Mixtape DJ. Decks/Peja Staszica Tape
- (2000) Peja solo - "Dwa światy"
- (2003) Ski Skład - "To dla mnie oczywiste"
- (2006) Peja/Gandzior - "O złotą płytę"
- (2006) Peja solo - "Komfort", "Tak bardzo chcę" (clean), "Crime story", "Kiedyś", "Nuta Luta", "To dopiero rozgrzewka", "HSMTO", "Masz przejebane", "Tańcz", "Jestem realistą"
- (2006) Peja/Chada - "Pod prąd 2"

Gościnnie na innych płytach:
- (1995) Nagły Atak Spawacza - "Brat Juzef"(w utworze: "Anty") PH Kopalnia
- (1996) Various Artists - Polski rap zakazane piosenki YO 1 (utwory: "Bronx",  "Śmierć") PH Kopalnia
- (1996) Various Artists - Polski rap zakazane piosenki YO 2 (utwory: "Mordercy" i "Godzina śmierci") PH Kopalnia
- (1997) Various Artists - Polski rap zakazane piosenki YO 3 (w utworze: "Przemoc")
- (1997) Various Artists - Polski rap zakazane piosenki YO 4 (w utworze: "Nie zabijaj") RRX
- (1997) Various Artists - Wspólna scena (utwory: "Wschodnie czy Zachodnie?" "Człowiek się boi") RRX
- (1998) Various Artists - Znasz zasady (utwory: "Negatywny przekaz" oraz "Kilka krótkich zdań) RRX
- (1998) Various Artists - Robię swoje (w utworze: "Musisz uwierzyć") Camey Studio
- (1999) Parafun - Jedna Siła Jeden Cel (w utworze: "Gadka")
- (2000) Rita (Aifam Klika)(w utworze "Gorące informacje")
- (2000) Świntuch - Świntuch (w utworze: "Te rzeczy są fajne") T-1 Teraz
- (2000) Various Artists - To my rugbiści Soundtrack (w utworze: "Rugbiści") T-1
- (2001) Various Artists - Blokersi Soundtrack (utwory: "Chłopaki którzy walczą - skit", "Sianko z muzyki - skit" oraz "I nie zmienia się nic") T-1 Teraz
- (2002) Various Artist - Nakręceni Soundtrack (w utworze: "Klasyczna fuzja (Kasper Hauser)" RMX Magiera T-1 Teraz
- (2002) Owal/Emcedwa - Rapnastyk (jako Ski Skład w utworze: "Kontrast") UMC
- (2002) Magiera & L.A. - Kodex (utwór: "Mnie to nie zachwyca") T-1 Teraz
- (2002) WWO - We własnej osobie (w utworze: "Chcesz być taki") PROSTO
- (2003) 52 Dębiec - P-Ń VI (jako Ski Skład w utworze: "Kto?!")UMC Records
- (2003) Sweet Noise - Revolta (w utworze: "Jeden taki dzień") Noise Inc.
- (2003) Włodi - ... Jak nowonarodzony (w utworze: "Odrzucili opcje") Pomaton EMI
- (2003) DJ. Decks - Mixtape Vol. 3 (w utworze: "Cały ten rap") T-1 Teraz
- (2003) Various Artists - 600 V - 600 C (w utworze: "Chcesz rapu?")
- (2004) Analogia - Esensja czysta (w utworze: "Byłem pewien") Wielkie Joł
- (2004) Various Artists - Road To Hip Hop (utwór: "Co Cię boli?!")
- (2004) Zipera - Druga strona medalu (w utworze: "W konwencji rap") PROSTO
- (2005) Glon - NLB - Nieznośny luz bycia (w utworach: "Wieżowiec", "Luta w huii dobrze w huii") Fonografika
- (2005) Wojtas - Moja gra (w utworze: "Zło") CK Records
- (2005) Various Artists - Rap Eskadra 2 (w utworze: "Co Cię boli?!")
- (2006) Waco - Sampler vol.1 (w utworze: "Promuj Męskie") Waco Records
- (2006) Deszczu Strugi - Mixtape Prosto (w utworze: "Pod Prąd") PROSTO
- (2007) Brahu - Wchodzę do gry (w utworze: "Miejska giełda") Vabank Records
- (2007) Fu - Krew i Dusza (w utworze: "Gangsterskie fanaberie") PROSTO
- (2007) Gural & Matheo - "Manewry Mixtape z cyklu Janczarskie Opowieści" (w utworze: "Na żywo z Poznania") 5 Element
- (2007) White House - Kodex III: Wyrok (w utworze: "Czwórka") T-1 Teraz
- (2007) Gandi Ganda - My, ulica i rap (w utworach: "Dzifka" oraz "Przeciw politykom")
- (2007) Sandra - Wszystko albo nic (w utworze: "Kiedy proszę") 2 Strefa Records
- (2007) ZJS ( w utworze: "Co jest?")
- (2008) PTP (Północny Toruń Projekt utwory: "Ulice tego słuchają", "Toruń-Poznań")
- (2008) Spółdzielnia - Mixtape 4 (w utworze: "Szczecin-Poznań-Berlin")
- (2008) Massey - Człowiek z blizną (w utworze: "Ej Łania")
- (2008) PIH - Kwiaty zła (w utworze: "Zawsze muszę coś spierdolić")
- (2008) Mona - Feromony (w utworze: "Dla Was")
- (2008) Vixen (w utworze: "Pokazz")
- (2008) Masło (w utworze: "Nie chcę cofać czasu")
- (2008) Hemp Gru - Droga (w utworze: "Im szybciej się jorgniesz tym lepiej dla Ciebie") DIL Records
- (2008) Paluch - "Pewniak"(w utworze: "Teraz i tutaj")
- (2008) Słoń - "Chore melodie"(w utworze: "Ssij go")
- (2008) Ditlu (w utworze: "Stara szkoła nowa szkoła")

Teledyski

- (1997) "Czas przemija"
- (2001) "Mój rap, moja rzeczywistość"
- (2002) "Jest jedna rzecz"
- (2002) "Głucha noc" (feat. Medi Top Glon & Mientha)
- (2002) "Właściwy wybór/Randori"
- (2003) "Być nie mieć" (feat. Wiśniowy)
- (2003) "Jeden taki dzień" (Sweet Noise feat. Peja)
- (2003) "Kto?!"(Pięć Dwa Dębiec feat. Ski Skład)
- (2003) "Dzień zagłady" (Ski Skład feat. FU)
- (2003) "Dzień zagłady" (PMX RMX)
- (2004) "I kto ma lepiej?"(Ski Skład feat. RDW)
- (2004) "Co Cię Boli?!"
- (2004) "Kurewskie życie"
- (2005) "Reprezentuje biedę"
- (2006) "Brudne myśli"
- (2006) "Szacunek ludzi ulicy"
- (2007) "SLU 3 litery/Duchowo mocny"
- (2007) "My i Wy" (Te Wu feat. Peja)
- (2007) "Stoprocent" (Peja, Kaczor, Gural, PIH, BRX, Kajman, Sobota, Miodu)
- (2007) "Kiedy proszę" (Sandra feat. Peja)
- (2008) "Uliczna Sława"
- (2008) "Panie"
- (2008) "Miejska giełda"(Brahu feat. RDW, Peja)
- (2008) "Piętnastak"
- (2008) "Dla moich ludzi" (DJ. Decks feat. Killaz Group& Peja)
- (2008) "Ulice tego słuchają" (PTP feat. Peja)
- (2008) "Bragga"
- (2008) "Szkoła życia" (feat. Kaczor)
- (2009) "Kochana Mamo"
- (2010) "Peja vs Hip-Hop"
- (2010) "Pozwól mi żyć" (feat. Glaca)

Gościnnie w teledyskach:

- (2001) Ascetoholix "Już dawno" prod. TPS Studio
- (2002) Pono "Nieśmiertelna nawijka Zipskładowa"
- (2007) Killaz Group "Manewry" prod. Grupa 13
- (2008) Killaz Group "Zorganizowana grupa rapowa" prod. Flow
- (2008) DJ. Decks feat. Mr Krugga "You Can Have It All" prod. DJ. Decks
- (2008) Kaczor feat. Sheller "Rap, pasja, bit" prod. Flow
- (2008) Sheller & Słoń  "To ten pozytywny styl" prod. Flow

DVD:
- (2003) Peja/Slums Attack - Na legalu? TVP 2
- (2008) Peja/Slums Attack - Piętnastak live Fonografika

Filmografia:
- (2001) Blokersi  Solopan (jako on sam)
- (2006) Ziomek MTV/Fonografika (dubbing)
- (2007) Rodzina zastępcza plus (muzyka w jednym z odcinków)
- (2003) Dokument radiowy PEJA  Radio Merkury

Aktualizacja: Axmar
Redakcja, 17 lat
zespół, Szczecin
Hip-Hop.pl © 2000-2017 • kontakt • redakcjareklamamateriały promocyjneFAQ, pomoc i zasadyPolityka Cookies