Aby zapewnić prawidłowe działanie strony oraz żeby hajs się zgadzał używamy ciasteczek.
Szczegółowe informacje
button_zwin_rozwin

hip-hop.pl »

De La Soul "3 Feet High and Rising" [Kalendarium]

zobacz też!
Claysteer x ZBUKU - "Piramida" - luźny numer, news, rap Hip-Hop
Zapraszamy do obejrzenia nowego teledysku od Zbuka...
Bajorson - "Ballada o Janku" - Singiel, news, rap Hip-Hop
Zapraszamy do przesłuchania nowego kawałka od Bajo...
Kolejny klip od KęKę z nowego albumu, news, rap Hip-Hop
"Na pewno" to kolejny singiel, z nadchodzącego alb...
Po 31 latach więzienie opuszcza współzałożyciel Death Row, news, rap Hip-Hop
Trzy dekady temu Suge Knight planował rozpocząć dz...
Kolejny cypher Popkillera, news, rap Hip-Hop
Popkiller udostępnia ostatni, czwarty cypher ze sw...

De La Soul "3 Feet High and Rising" [Kalendarium]

Autor: ikona konta PRO Hip-Hop.pl, wiarygodność wysoka
Dodane:
De La Soul "3 Feet High and Rising" [Kalendarium], De La Soul, rap Hip-Hop
De La Soul "3 Feet High and Rising" [Kalendarium - 03.03.1989]

25 lat temu ukazał się debiutancki album jednej z najważniejszych grup w historii Hip-Hopu - De la Soul.


De La Soul powstał gdy trio - Posdnuos (wł. Kelvin Mercer), Trugoy the Dove (wł. David Jude Jolicoeur), Pasemaster Mase (wł Vincent Mason) - uczęszczali do szkoły średniej w późnych latach 80. Ich pseudonimy artystyczne związane są z żartobliwą zabawą językiem. Posdnuos - to przeczytany od tyłu pseudonim Dj Sound-Sop, Trugoy - to przekręcenie nazwy ulubionego produktu spożywczego - Yogurt'u.

Demo De La Soul "Plug Tunin'" zainteresowało Prince Paula lidera i producenta nowojorskiej rapowej grupy Stetsasonic. Zaprezentował on demówkę kilku kolegom czego wynikiem był późniejszy kontrakt z Tommy Boy Records. Prince Paul był producentem debiutanckiego albumu De La Soul, który ukazał się 3 marca 1989 roku.

"3 Feet High and Rising", bo o nim mowa, od razu został okrzyknięty przyszłością Hip-Hop'u. Charakteryzował się kolorowym neopsyhologicznym połączeniem sampli oraz styli okraszonych rymami i humorem. Album brzmiał jak żaden inny wcześniej w kulturze Hip-Hop. Podczas gdy inni artyści czerpali z old schoolowego rapu, funku lub ciężkiego stylu Public Enenmy, De La Soul byli łagodniejsi, bardziej eklektyczni, inspirując się nie tylko z funkiem i souluem, ale również popem, jazzem, regae i psychodelią.

Kilku krytyków i obserwatorów zaszufladkowało zespół jako neohipisowski w związku z ich nawoływaniem do pokoju i miłości oraz proklamowaniu początku "The D.A.I.S.Y. age" (Da Inner Sound, Y'all). Po mimo że zespół nie był zadowolony z tej etykietki hipisowskiej było jasne, że ich humor i eklektyzm stanowił alternatywę dla hardcoreowego rapu, który bardzo dynamicznie rozwijał się w Stanach.

De La Soul szybko zostało postrzegane jako lider grupy nowojorskiej składającej się z raperów alternatywnych, artystów zjednoczonych pod nazwą Native Tongues (zrzeszających takich artystów jak: A Tribe Called Quest, Queen Latifah, The Jungle Brothers, Monie Love).

Przez chwilę wydawało się ze De La Soul i Native Tongues zdominuje kulturę Hip-Hop. Utwór pt. "Me myself and I", stała się przebojem nr 1. na liście US top 40 w kategorii R&B, a cały album zyskał status złotej płyty. Pod koniec roku debiutancki album królował na listach przebojów roku "The Village Voice's".

Razem z uznaniem De La Soul przyszły też kłopoty. De La Soul mieli proces wytoczony przez zespół The Turtles za bezprawne wykorzystanie sampla z kawałka "You Showed me" w numerze "Transmiting Live from March". Zespół The Turtles wygrał proces, a decyzja sądu nie tylko wywarła piętno na De La Soul, ale również była przestrogą dla innych artystów. Po orzeczeniu wszystkie sample musiały mieć zezwolenie na publikacje przed ukazaniem się albumu. Miało to duży wpływ na pracę artystów hip-hop'owych. Musieli oni powrócić do nagrywania próbek dźwięku żywych instrumentów, a także opóźniało to wydawanie albumów...

W 2003 album został sklasyfikowany na 346. miejscu listy 500 albumów wszech czasów magazynu Rolling Stone.

Tracklista:
1. "Intro"
2. "The Magic Number"
3. "Change in Speak"
4. "Cool Breeze on the Rocks"
5. "Can U Keep a Secret"
6. "Jenifa Taught Me (Derwin's Revenge)"
7. "Ghetto Thang"
8. "Transmitting Live from Mars"
9. "Eye Know"
10. "Take It Off"
11. "A Little Bit of Soap"
12. "Tread Water"
13. "Potholes in My Lawn"
14. "Say No Go"
15. "Do as De La Does"
16. "Plug Tunin' (Last Chance to Comprehend)"
17. "De La Orgee"
18. "Buddy" (featuring Jungle Brothers and Q-Tip)
19. "Description"
20. "Me Myself and I"
21. "This Is a Recording 4 Living in a Fulltime Era (L.I.F.E.)"
22. "I Can Do Anything (Delacratic)"
23. "D.A.I.S.Y. Age"
24. "Plug Tunin'" (Original 12" version)
anonim
Autor: qtipik   Link do posta
16:01:18, 03-03-14
Klasyka. Ale chyba dziś coraz mniej osób chce tego słuchać.

redakcja
Temat został zamknięty, nie można do niego dodawać wypowiedzi.

Hip-Hop.pl © 2000-2019 • kontakt • redakcjareklamamateriały promocyjneFAQ, pomoc i zasadyPolityka Cookies