Aby zapewni prawid這we dzia豉nie strony oraz 瞠by hajs si zgadza u篡wamy ciasteczek.
Szczeg馧owe informacje

hip-hop.pl »

BlaBla w pracowni s這wa i d德i瘯u - wywiad

BlaBla w pracowni s這wa i d德i瘯u - wywiad

Autor: Wilku

Dowiedz si wi璚ej o: BlaBla.
Polacy s zbyt spi璚i, wi璚ej luzu by si przyda這, przymru篡 lekko lewe oko.

BlaBla to liczna koszali雟ka grupa, w kt鏎ej sk豉d wchodzi: Mroku, Wonz, Burza, Em, Jajco i Mahyn. Zesp馧 niedawno zadebiutowa legalnie p造t "W pracowni s這wa i d德i瘯u", jednak maj na swoim koncie lata koncert闚 i kilka dobrych nielagali. Sprawd嬈ie, co w wywiadzie, m闚i o drodze jak do tej pory pokonali.

Na Pomorzu Zachodnim istniejecie ju bardzo d逝go, grali軼ie sporo koncert闚, od lat jeste軼ie kojarzeni ze scen w Koszalinie. Jak teraz wspominacie taI0

Chcia豚ym poci庵n望 troch temat wspomnie, 瞠by pokaza ludziom, 瞠 nie znale幢i軼ie si wczoraj. Jak my郵icie - dlaczego ju tak ma這 jest spontaniczno軼i w polskim Hip-Hop'ie i jego imprezach?
Mroku:
Polacy s zbyt spi璚i, wi璚ej luzu by si przyda這, przymru篡 lekko lewe oko.
Em: To przez pogod - 4 s這neczne miesi帷e, reszta roku albo leje albo pada 郾ieg, no i jak tu by spontanicznym (鄉iech).
Wonz: Spontaniczno嗆 jest na naszych melan瘸ch, zapytaj Jajca, on wie co to prawdziwy spontan (鄉iech).
Jajco: Zachcia這 si lansowa na imprezach. M這dzi s w wi瘯szo軼i zapatrzeni zbytnio na to co dzieje si za oceanem lub s zajarani ulic, cho nie maj o niej zielonego poj璚ia. Chc by albo twardzi, albo 鈍ieci na ca陰 sal, albo jedno i drugie. Zobacz na ilu demach m闚i si o lojalno軼i, sile przyja幡i, ale w wi瘯szo軼i to tak samo puste s這wa jak w kampanii wyborczej.
Burza: Teraz cz這wiek nie musi si wysila aby dotrze do muzy, to raczej muzyka musi szuka odbiorcy. Tak jak wspomnia貫m wcze郾iej, kiedy trzeba by這 je寮zi za imprezami i to by這 fajne, bo z regu造 wszystko dzia這 si spontanicznie, koncerty, jamy r騜nego rodzaju. Walczyli鄉y o dobra zabaw, a teraz m這dzie ma to w du..., bo to my musimy zapewni im rozrywk.

Czasy niezobowi您uj帷ych jam'闚 graffiti w Szczecinie lub Koszalinie, na kt鏎ych cz瘰to si udzielali軼ie, min窸y ju bezpowrotnie, czy raczej chwilowo?
Burza:
Jak to bezpowrotnie? Chwilowo si taki zast鎩 zrobi, ale na pewno b璠 jeszcze jamy. Z tego s造nie Szczecin, Koszalin jak i ca貫 wybrze瞠. Szczecin dzia豉 jak zawsze, u nas te b璠zie co na maj闚k. S jeszcze ludzie, kt鏎zy maj na to czas i ch璚i.

Jednak ma這 o tym znalaz貫m na p造cie. Czemu nie nawi您ujecie do tamtych czas闚?
Mroku:
"...przesz這嗆 jest wa積a, lecz to przysz這嗆 jest bli窺za..."
Em: "...przysz這嗆 jest wa積a, lecz to przesz這嗆 jest bli窺za..." (鄉iech).
Burza: Nawi您ywali鄉y w innych utworach i b璠ziemy nawi您ywa. Trudno zerwa z przesz這軼i, tym bardziej z tak wypasiona, ale jak powiedzia Mroku - przysz這嗆 jest bli窺za.

Koszalin do tej pory s造n掖 w Polsce z bardzo dobrej ekipy VHS, b-boy'i z NASA. Czy teraz b璠zie si o Was m闚i tak samo jak o wymienionych ekipach?
BlaBla:
By豚y to dla nas zaszczyt.

Jak Wam si uk豉daj stosunki z innym reprezentantem Waszego miasta - Onilem. Mimo, 瞠 jeste軼ie z jednego miasta to nie ma go na p造cie.
Mroku:
Dobrze, czasem na jakiej imprezie si spotkamy, pogada si, piwko wypije.
Burza: Z Onilem zawsze by貫m blisko. Mieli鄉y kiedy wsp鏊ny zesp馧, a teraz robi nowy, wypasiony projekt z 4PMC. Jestem zachwycony tym materia貫m i na pewno co z ch這pakami nied逝go zrobi - ju o tym rozmawiali鄉y.
Mahyn: To, 瞠 nie ma go na p造cie, nie oznacza oczywi軼ie, 瞠 nie utrzymujemy kontaktu. Onil wraz z 4P nagrywaj u mnie, w studiu Real Playaz, ju od dawna. Robi dobry rap i maj ciekawe plany co do swojego materia逝. My郵, 瞠 ten w豉郾ie duet ma wielk szans w najbli窺zym czasie wyda p造t.

Jest za to Du瞠 Pe - jedyny mocno znany raper. Czemu nie uderzyli軼ie z pierwszym singlem w豉郾ie z tym utworem?
Mroku:
Po pierwsze dlatego, 瞠 nie uwa瘸li鄉y by ten utw鏎 nadawa si na singiel, a po drugie Pe nie jest po to by nas promowa.

Zobacz na ilu demach m闚i si o lojalno軼i, sile przyja幡i, ale w wi瘯szo軼i to tak samo puste s這wa jak w kampanii wyborczej.

Jak w og鏊e wygl康a豉 Wasza droga do sukcesu, jakim jest niew徠pliwie Wasz oficjalny debiut...? D逝go wydawali軼ie nielegale, wi璚 co Was podkr璚i這 na legal. Pracowali軼ie nad nim inaczej ni nad nielegalami?
Em:
Nad legalem pracuje si dwa albo trzy razy ci篹ej, nie mo積a sobie pozwoli na 瘸dne niedopatrzenia. Zreszt ka盥y kto robi muzyk pragnie aby jego produkcja kiedy znalaz豉 si na p馧ce sklepowej.
Burza: W豉郾ie po to by造 te nielegale, 瞠by kto to us造sza i wyda. Jednak wygl康a to tak, 瞠 bez pomocy ludzi z bran篡 to nie da rady zaistnie. Fakt, 瞠 licz si umiej皻no軼i, ale do tego potrzeba wielu lat okupionych wyrzeczeniami. I tak to wygl康a這 u nas.
Mahyn: Przede wszystkim przy pracy nad legalem starali鄉y si by bardziej zdyscyplinowani, konsekwentni i systematyczni. Podkre郵am "starali鄉y si", bo r騜nie bywa這. Podczas produkcji legala trzeba si陰 rzeczy by bardziej drobiazgowym ni na nielegalnych produkcjach, tak wi璚 b喚dy dykcyjne czy nawet intonacyjne by造 cz瘰to poprawiane a do znudzenia. R闚nie muzyka by豉 wielokrotnie miksowana, tak aby na etapie masteringu, nie by這 problem闚 np. z pasmem.

Dnia 15 marca 2005 podpisali軼ie umow z EMI, jak uk豉da si wsp馧praca?
Em:
Bez komentarza.
Burza: Ci篹ko, bardzo ci篹ko.
Jajco: Nie potrafi zrozumie polityki wytw鏎ni (nazwa j mo積a "od dupy strony"), kt鏎a mia豉 np. pomys, 瞠by nakr璚i klip dopiero, kiedy p造ta zacznie si dobrze sprzedawa. Na szcz窷cie chocia t chor sytuacj uda這 nam si zmieni, ale daleko nam ci庵le do czego co nazwa by mo積a wsp馧prac z prawdziwego zdarzenia.

Dlaczego w豉郾ie wybrali軼ie du膨 wytw鏎ni na wydanie debiutu? Nie woleli軼ie zacz望 od mniejszej firmy?
Wonz:
Wybrali鄉y? Nie by這 z czego wybiera, wi璚 zdecydowali鄉y si na najlepszy wariant jaki mieli鄉y. By造 jeszcze jakie propozycje, ale nie na tyle powa積e, 瞠by z nich skorzysta.
Jajco: Powiem szczerze, 瞠 wydawa這 mi si, 瞠 w du瞠j wytw鏎ni panuje wi瘯szy profesjonalizm, a widz, 瞠 raczej wi瘯szy ba豉gan.

Jak uda這 si Wam zainteresowa EMI Music?
Wonz:
Muzyka - to jedyne co sk這ni這 EMI do podpisania z nami kontraktu.
Burza: To si bardziej uda這 ㄊskaczowi (pozdro).

"Peleton p璠zi, a my poch這ni璚i, tak od 2000 lat" - teraz po wydaniu 3 nielegali i legalnego kr捫ka, po tej d逝giej drodze, powiedzcie, by這 warto?
BlaBla:
B璠zie kr鏒ko i na temat - by這 warto!

Cz瘰to zdarza Wam si "ta鎍zy w鈔鏚 kieliszk闚"?
Mroku:
Mi coraz rzadziej, zdrowie nie to co kiedy i na kaca nie mo積a sobie pozwoli jak kiedy i jeszcze wiele.
Em: Oj kiedy to by ogie, obecnie ogie podsyca si znacznie rzadziej ni kiedy (鄉iech).
Wonz: Cz瘰to zdarza si str帷a kieliszki ze sto堯w.
Burza: Ja powiem tak - lubimy.
Jajco: Chyba zbyt cz瘰to, w ko鎍u lata lec...
Mahyn: Owszem, "taniec s這wia雟ki" wpisany jest w m鎩 genotyp.

Jakie alkohole "operujecie"? Czy te s to "70%" trunki?
Mroku:
Absynt raz, czy dwa zago軼i, a tak to czasem operacje na otwartej whisky, 穎陰dkow nie pogardz, czasem jakie piwko.
Em: Gustuj w orientalnych smakach, japo雟kich i chi雟kich sikaczach, winach ry穎wych brrr i winach z liczi, czasem trafi si sake.
Wonz: Absynt rzadko, nieraz spiryt z sokiem winogronowym (鄉iech).
Jajco: Mi si zdarzy i 80% absynt z Hiszpanii, ale jest to u nas raczej egzotyczny alkohol z prostego powodu - nie kupisz go w sklepie. Jednak niezbyt cz瘰to przeprowadzam "operacje" na czym innym ni czysta i piwko, a je瞠li ju to najch皻niej whisky.
Mahyn: Podobno absynt leczy reumatyzm.

Kr捫ek zapowiadali軼ie z 18 utworami, jednak znikn掖 utw鏎 z υn pt. "Mam telewizor", dlaczego?
BlaBla:
Nieistotne teraz dlaczego, istotne jest to, 瞠 nied逝go si pojawi na pewnym wydawnictwie, ale p鏦i co to tajemnica.
Mahyn: Bo 18 si 幢e kojarzy (鄉iech).

W dzie si pracuje, a w nocy si bawi

Mahyn, czy opisana muzyka miasta w utworze "Ta noc jest nasza" potrafi Ciebie r闚nie inspirowa muzycznie?
Mahyn:
Jak najbardziej. Inspiruj mnie, tak i prozaiczne zdarzenia podczas nocy w mie軼ie, jak i symbole, kt鏎e maj bardziej mistyczny wyraz. Muzyka to przede wszystkim nastr鎩 kompozytora wzbogacony o rytm i d德i瘯i.

Mroku, w Internecie mo積a znale潭 Twoje nagrania solowe, planujesz wyda solowy kr捫ek?
Mroku:
Poza tym, 瞠 planuj, to nic wi璚ej nie powiem.

Czemu w Waszych tekstach jest tyle nocy. To Wasza ulubiona pora doby?
Mroku:
Oddaje g這s mojej ksywie.
Wonz: W dzie siedz w domu i gram na playaku, albo jestem na uczelni, wi璚 ostatnio ju tylko noc pozosta豉 na relaks.
Burza: W dzie si pracuje, a w nocy si bawi (鄉iech).

Bity i teksty s bardzo inne ni obecnie panuj帷a moda. Nie ma "plastikowych" podk豉d闚, tematy te zupe軟ie inne, jakby sprzed tej komercyjnej ery polskiego rapu. Czy macie ju jakie g這sy o tym jak ludzie odbieraj Wasz p造t?
BlaBla:
Dostajemy du穎 e-mail'i, ludzie pisz, 瞠 wreszcie co nowego, 瞠 tego brakowa這 na polskiej scenie, ale s r闚nie wypowiedzi typu: "co to jest, jakie to dziwne, jak tego s逝cha?" itd. A nas powinno si s逝cha maj帷 uszy otwarte na wszystkie strony 鈍iata

Ma這 jest te Koszalina i Waszych rejon闚. Czemu nie odwo逝jecie si, tak jak na przyk豉d warszawscy raperzy, do swojego miasta?
Mroku:
Bo kto by chcia s逝cha o tym, 瞠 po 21 ulice wymieraj i jedyne co Ci towarzyszy to cie. Utw鏎 "Pustka" to taki Koszalin zim.
Burza: My jeste鄉y przesi彗ni璚i Koszalinem i nie musimy ca造 czas odwo造wa si do tego miasta, aby potwierdzi, 瞠 jeste鄉y jego cz窷ci. Koszalin to ca這嗆, a np. Warszawa ma jeszcze podzia na dzielnice, kt鏎e s niejednokrotnie wi瘯sze od naszego miasta. Miasto 篡je z nami i mi璠zy naszymi wersami, a my z miastem (pozdro Imielin).

Planujecie nast瘼ne single?
BlaBla:
My planujemy, ale nie wiemy co planuje wytw鏎nia, to zale篡 od sprzeda篡, a wi璚 kupujcie BlaBla - "W pracowni s這wa i d德i瘯u", a b璠 kolejne single.
Wonz: Planujemy zawsze, realizujemy rzadziej (鄉iech).

Mamy ju nowy rok. Jak podsumujecie zesz造, 2005 rok, na naszej polskiej scenie? Idziemy do przodu, czy si cofamy?
Em:
Stoimy w miejscu, jak czarna czapla na 鈔odku jeziora.
Burza: W tym roku ukaza這 si du穎 nowych twarzy na polskiej scenie, co oznacza, 瞠 trzeba jej czego 鈍ie瞠go, lecz nie zawsze si to sprawdzi這. Spadek zainteresowania Hip-Hop'em jest widoczny - na koncerty mniej ludzi przychodzi, sprzeda p造t i gazet spad豉. Podsumowuj帷 to chyba stoimy w miejscu ze sporadycznymi podskokami w g鏎 i czekamy, 瞠 mo瞠 w tym momencie jaki podmuch wiatru nas pchnie dalej, ale mo瞠 te by odwrotnie.

Autorzy: Wilku i Seba
Foto: Joanna Alpop

Dowiedz si wi璚ej o: BlaBla.


Informacje o artykule
Data dodania:2006-01-19
Dzia / Kategoria: muzyka hip-hop / wywiad
字ednia ocena:10.00 (1)
Oce artyku: Aby oceni artyku musisz si zalogowa
Autor:
Wilku, 33 lata

Ostatnie artyku造 tego autora:
Pozdro dla hejter闚 - wywiad z Siedem κz
Reggae od Natural Dread Killaz
Og鏊ne tematy Mleka
Nie robimy muzyki po to by by gwiazdami - 18L
Ucz si od bezimiennych muzyk闚 - IGS

Zobacz wszystkie artyku造 tego autora
Wnunio
Wy郵ij prywatn wiadomo do u篡tkownika
10:54:46, 19-01-06
I zajebi軼ie...

anonim
Autor: M.   Link do posta
11:01:50, 19-01-06
Propsy dla Bla Bla. P造ta warta przes逝chania, ca趾iem inna od tego, do czego przyzwyczai造 nas ostatnie wydawnictwa. Polecam. Mi璠zy innymi dlatego, 瞠 to jedna z 4-5 p造t, kt鏎e trafi造 w me gusta w roku ubieg造m. Strza趾a

anonim
Autor: TAaaaa   Link do posta
11:05:19, 19-01-06
Wybrzerze beDzie RzadzILo w PL Hip Hopie

VV
Autor: VV   Link do posta
Wy郵ij prywatn wiadomo do u篡tkownika
11:32:04, 19-01-06
spoko wywiad:D

sensee
Wy郵ij prywatn wiadomo do u篡tkownika
11:34:38, 19-01-06
by貫m na sajcie pos逝cha貫m , nawet sie lekko jaram.czekam na kolejne prodakszyns.officjalne pozdrowienia
Sensee-Imielin

anonim
Autor: W...iktas   Link do posta
13:05:55, 19-01-06
bla bla dobre rapu troszk :)

anonim
Autor: Funkmajsterstiep   Link do posta
13:16:23, 19-01-06
hmmm... mhmmm, sprawdze ;]

Ziom_wIElkiE_jo
Wy郵ij prywatn wiadomo do u篡tkownika
13:28:56, 19-01-06
wielka chala z koszalina nie s逝chajcie tego nie warto!!!!!

anonim
Autor: klimatycznie   Link do posta
13:43:31, 19-01-06
spoko wywiad, plyta zajebista
a ziom wielkie jol to pewnie jakas cipa

"KaIeL"
Wy郵ij prywatn wiadomo do u篡tkownika
14:33:41, 19-01-06
Ch這paki zrobili dobry kawaqlek rapu Bardzo Dobry legal Wydali jaram sie nim Najlepszy Jak Zwykle MROKU Polecam Tez Solo Mroku z 2003 naprawde dobre piSSS

anonim
Autor: skir   Link do posta
15:35:14, 19-01-06
popieram s這wa KaIeL....hehe PIsss

anonim
Autor: ucha ucha   Link do posta
15:49:28, 19-01-06
JA te, pozdro

anonim
Autor: ka豉s   Link do posta
22:12:35, 19-01-06
p造tka tylko z niewielkimi wyskokami, jest zbyt monotonna, zbyt duza roznica miedzy raperami, kiepskie teksty slabe rymy, powrot do \"przesz這sci\" udany, bo rymy jak by z pierwszego WYP3, poza wyjatkami pozdro

anonim
Autor: sa豉k   Link do posta
07:36:49, 20-01-06
Chlopie,chyba pomyliles plyty,hahahahah,\"powrot do przeszlosci\"
Plyta na poziomie!!!

anonim
Autor: Strike   Link do posta
09:27:02, 20-01-06
Teledysk zajebisty, p造ta te. Nareszcie jakis porzadny materia.

anonim
Autor: a.s.i.a   Link do posta
10:28:45, 20-01-06
mnie si podoba baardzo, dobra muzyczka dobre klimaty:)
pzdr

anonim
Autor: agaciula i madziula   Link do posta
13:25:42, 20-01-06
Jajcuch co Ty gadasz my wiemy ze krajowa albo stargardzka tez niegardzisz!

anonim
Autor: emmmil   Link do posta
00:03:22, 21-01-06
ej... to dopiero plytka:):):) polacam....

anonim
Autor: BACHANOS...   Link do posta
10:59:55, 21-01-06
POZDRO DLA WSZYSTKICH BLA BLACZY!!! DO ZOBACZENIA W KOSZALINIE!! EM:CHINSKIE SIKACZE? TYLKO TAK!! WA-WA ELOO

anonim
Autor: Wezyr_NASA   Link do posta
13:44:05, 21-01-06
P造tka dobra w ryj, jeszcze tylko teksty mog造by by lepiej s造szalne bo od muzyna treningach to ju s逝ch nie ten sam mam. Podk豉dy kozackie i wko鎍u nie 鄉ierdzi komerch tylko konkretnie prawdziwym hip hopem. A kawa貫k Bla, Bla...... krzyczy kraj ca造- jebali鄉y do niego 2 miesi帷e w Barcelonie ta鎍z帷 na ulicy- to mo積a nazwa dawk energii. Nawet Hiszpanie przegrywali od nas muze, wi璚 nie ma co pierdoli- tylko bra s逝chawy na uszy i samemu sprawdzi co Koszalin prezentuje swoim hip hopem jako 100 tysi璚zne miasto. Pierdol ci co zazdroszcz 瞠 wszystkie elementu u nas s na wysokim poziomie. Pozdro bla bla.... pozdro Imielin!!

radaz
Autor: radaz   Link do posta
Wy郵ij prywatn wiadomo do u篡tkownika
15:34:36, 21-01-06
No no, jestem pod wrazeniem, ale nie plyty (bo wiadomo - jest zajebista), nie wywiadu (chociaz ciesze sie ze w koncu sie ktos zainteresowal BlaBla i K-linem), tylko powyzszej wypowiedzi ! W koncu sa to slowa Goscia, ktory dokonalreczy niesamowitej, bo jak moznainaczej nazwac wystep specjalnie dla Papie瘸 !!
Pozdro dla Ciebie Wezyr a takze dla Kfiata i Bo磬a

sheva_7
Wy郵ij prywatn wiadomo do u篡tkownika
20:13:13, 22-01-06
Nie wiem czy malo ludzi ja proponuje wpasc do Krosna na podkarpaciu wpasc :) Bo nie za duzo ost jest koncertow HH. Pozdro. dobra muzyka

anonim
Autor: kakalaka   Link do posta
18:26:02, 23-01-06
Dlaczego w豉郾ie wybrali軼ie du膨 wytw鏎ni na wydanie debiutu? Nie woleli軼ie zacz望 od mniejszej firmy?a moze lepiej spytac od razu dlaczego wydaliscie na legalu a nie na nielegalu?

Kolejarz
Wy郵ij prywatn wiadomo do u篡tkownika
09:43:08, 24-01-06
Bla Bla - zajebisty sklad polecam wszystkim. plyta kozacka!!! najlepszy - Mroku . jak ktos nie slyszal to Mroka mo積a uslyszec tez na nielegalnym mixtapie ze 奸izgu luty 2005. tam jest jego solo kawalek \"Umrzemy mlodo\" pozdro
P.S.: kakalaka lol ale jeste 鄉ieszny wydali na legalu po to 瞠by wiecej ludzi moglo zapoznac sie z ich muzyk - co ty by chcial same nielegale tak? to by bylo max chujowo

Nordberdth Tylwiczny
Wy郵ij prywatn wiadomo do u篡tkownika
11:14:46, 24-01-06
slaba plyta 3 kawalki dobre

anonim
Autor: Zajarana :]   Link do posta
17:10:17, 02-02-06
Nic dodac nic uj望 jaram si jak m這dy pelikan :) P造ta warta grzechu ... hihi Pozdro dla ch這pc闚 , oby tak dalej !!

anonim
Autor: Rzepa   Link do posta
10:11:52, 18-03-06
zajebista p造ta, koszlain wymiata

anonim
Autor: blablablablablablablablablablabla   Link do posta
19:55:25, 20-03-06
ja si jaram!! zajebisty materia!! zajebiste kawa趾i i w ko鎍u co nowego, a nie kserowane gotowce... dla mnie bomba. pozdro dla ch這pak闚. oby wi璚ej takich legali!! yoo

anonim
Autor: marlenka   Link do posta
22:06:17, 26-03-06
popieram plyta full wypas ...oby tak dalej :D pozdro chlopcy:*..Szacuneczek;)

anonim
Autor: MdoN   Link do posta
03:55:17, 28-03-06
Po prostu solidna produkcja!

Dodaj wypowied

Autor: Podaj wynik dodawania: 1 + 5 =

Pozosta這 znak闚: 1250

Uwaga:
Tw鎩 host to ec2-54-224-56-126.compute-1.amazonaws.com (54.224.56.126). Informacja ta zostanie zapisana wraz z Twoj wypowiedzi. W przypadku naruszenia czyichkolwiek d鏏r osobistych informacja ta zostanie ujawniona tak aby u豉twi 軼iganie autora.

Hip-Hop.pl © 2000-2018 • kontakt • redakcjareklamamateria造 promocyjneFAQ, pomoc i zasadyPolityka Cookies