Aby zapewnić prawidłowe działanie strony oraz żeby hajs się zgadzał używamy ciasteczek.
Szczegółowe informacje
button_zwin_rozwin

hip-hop.pl »

Przegląd Zagranicznych Videoclipów odc. 3 seria 2

Przegląd Zagranicznych Videoclipów odc. 3 seria 2

Autor: flaco666

W trzecim odcinku drugiej serii "Przeglądu Zagranicznych Videoclipów" zaprezentuje ponownie dwa teledyski zasługujące na uwagę. Będą to "Snitch" Obie Trice'a oraz "V.A.T.O." Snoop'a z featuring'iem B-Real'a.

Video 1: "V.A.T.O."

Teledysk do piosenki "V.A.T.O." swoją premierę miał 4 września 2006 roku, kiedy to po raz pierwszy został wyemitowany w amerykańskiej telewizji. W piIţ

Wartościową sceną jest obrazek stojących naprzeciwko siebie dwóch nienawidzących się grup, na których czele stoją główni bohaterowie "V.A.T.O.". Po chwili przyglądania się sobie, wyciągają ręce na zgodę. Kolejna pozytywna scena, to ich wspólna nawijka w czarnym, ciemnym pomieszczeniu z oknami i lustrzaną podłogą. Do Snoop'a dołącza również Pharrel. Jednak absolutnie pierwszorzędną sceną jest sytuacja z początku teledysku, gdzie Dogg otwierając bagażnik, wybronił się przed bandytami. W późniejszym etapie każdego dorywa i daje mu nauczkę. Clip kończy się rozmową Snoop'iego z podstarzałym gościem przez szklaną szybę. Ostatecznie obaj wstają i odchodzą każdy w swoją stronę.

Teledysk ma ciepłe kolory, jest mocny i ostry w przekazie. Pojawia się w nim nawet kilka efektów świetlnych i specjalnych m.in. napis "Plow!" wyskakujący z ust Snoop'a. Równie dobrze wychodzą chłopaki podczas wspólnej nawijki, gdzie oświetleni są rażącym światłem tuż za plecami. Różnorodność ujęć kamery nie zadziwia, jest ich mało, praktycznie tylko dwa typy. Chodzi tutaj o ujęcie z poziomu ludzkich oczu oraz umieszczone na wysokości pasa i skierowane do góry w stronę twarzy bohaterów. Zmiany ujęć są szybkie i efektowne, by podkreślić wartość akcji i rozgrywających się wydarzeń. Zdarza się, że przy przejeżdżającej kamerze zamazuje się obraz, ale to mały mankament. Możemy również zaobserwować sekundowe zatrzymania akcji, co raczej sprzyja "V.A.T.O.". Na przykład przy pokazaniu policji i wchodzącej do domu kobiety zastosowano efekt kamery umieszczonej na szynie, bądź też w samochodzie i poruszającej się w lewą stronę ekranu. Pomiędzy scenami następują zmiany w postaci błysków czy też fleszy. Przedstawienie bohaterów jest różne. Począwszy od całej sylwetki, a skończywszy na twarzy.

Gra aktorska Snoop'a jest bardzo dobra, pewnie z tego powodu, iż chłopak ma już pewne doświadczenie w hollywodzkich produkcjach. Jest pewny siebie i opanowany, czego nie można powiedzieć o jego kumplu B-Real'u. Członek Cypress Hill wygląda na zagubionego i do końca nie wie co robi. Aktorskiego talentu może nie ma, ale nadrabia ten minus zdolnościami wokalnymi.

Video 2: "Snitch"

Utwór "Snitch" pochodzi z płyty "Second Round's on me" Obie'go Trice'a. Teledysk do niego został nakręcony na terenie USA. Swoją premierę doczekał się 24 kwietnia 2006 roku. Został wyprodukowany przez "Terrero Films" oraz "Lotus Filmworks". Swój wkład do produkcji miał Jessy Terrero, który zajął się reżyserią. Współpracował on z takimi gwiazdami jak Ludacris, Sean Paul czy 50 Cent.

Zaczyna się od pokazania Obie'go i jego kompanów za kratami więzienia. Płynnie przenosimy się pięć dni wcześniej, gdzie miało miejsce bardzo ważne wydarzenie. Mianowicie napad na bank. Udział w nim biorą m.in. Eminem, Akon oraz Trice. Slim Shady gra tutaj rolę epizodyczną, gdyż pokazany zostaje, jak maluje czarnym spray'em ekran kamery ochroniarskiej. Na ulicy przed bankiem panuje zupełny spokój, aż do czasu, gdy podjeżdża czarna furgonetka. Głównymi drzwiami wyskakuje trzech zamaskowanych mężczyzn z torbami pełnymi wysypujących się pieniędzy. Udaje im się uciec. Są uradowani z udanego skoku. Jednak to potrwa tylko chwilę. Dzień później tajna policja zgarnia kumpla Akon'a z napadu. Wszystko ma miejsce przed sklepem z biżuterią. Nie ma już tak ucieszonej miny. Chwilę potem, mamy okazję zobaczyć, iż koleś "posprzedawał" swoich ziomków. Raperzy przesiadują w Barbershop'ie, podczas gdy przed sklepem, na ulicy czyhają na nich policjanci. Wyprowadzają wszystkich podejrzanych i zawożą do aresztu, gdzie dzień później wspólnicy wymyślają nową taktykę działania. Czyżby Obie Trice był kolejnym Michael'em Scofield'em? Odbywa się przesłuchanie każdego z osobna, jednak żaden z nich nie zdecydował się na współpracę z funkcjonariuszami śledczymi. Obie dzwoni do adwokata, a ten wyciąga wszystkich zza krat. Gdy wychodzą z "County Court House" Trice dostaje kartkę z danymi konfidenta od swojego "wybawiciela" z pudła. Prasa, telewizja i flesze nie sprawiły, że chłopaki zaczęli mówić. W kolejnym dniu banda Akon'a obrała sobie jeden cel - zemsta. Przyjechali czarnym jeep'em do domku położonego w górach. Teledysk kończy się, gdy Obie wywala z zawiasów drzwi do budynku i zastaje byłego kumpla z lampką szampana w dłoni i pięknymi dziewczynami. Co się stało dalej, możemy się tylko domyślać, gdyż "za darmo" ponownie raper nie wrócił do więzienia, co mamy zobrazowane na początku "Snitch'a".

Nie można się przyczepić w żadnym stopniu do gry aktorskiej wszystkich bohaterów. Zarówno raperzy, jak i policjanci zaprezentowali wysoki poziom. Ruchy i zachowanie wyglądają realistycznie i porażająco dobrze. Ruchy kamery przy napadzie są zdecydowane. Interesująco wypadają efekty spowolnienia obrazu wraz ze słyszącym oddechem podczas wybiegania z banku. Zmiana scen odbywa się na dwa sposoby. Pierwszy znany jest z "V.A.T.O.", a chodzi tutaj o flesze czy też błyski pomiędzy akcją. Drugim natomiast jest przejście obrazu za pomocą jego poziomego przesunięcia do następnej sceny. Gra światła i cienia w "Snitch" ma duże znaczenie. Gdy siedzą zza kratami są oświetleni sztucznym światłem. Jeżeli chodzi zdarzenie przed Barbershop'em, to tam jest wykorzystane jest natura, a dokładniej Słońce. Kolorystyka teledysku jest stonowana do jednolitego odcienia we wszystkich scenach. Pomieszano ciepłe kolory z zimnymi, z przewagą tych drugich. Nawijka Obie'go z Akon'em ma miejsce w trzech podstawowych miejscach - teren przed bankiem, więzienie oraz środek Barbershop'u.

Podsumowując jest to wartościowy clip z przesłaniem, że: "każdy konfident nie ucieknie nigdy przed sprawiedliwością". Ciekawy scenariusz, dobre wykonanie i przede wszystkim profesjonalizm, to same plusy "Snitch'a". Właściwie nie widzę negatywnych stron teledysku.

W kolejnej części "Przeglądu Zagranicznych Videoclipów" zaprezentuje dwa miłe dla oka teledyski sławnych gwiazd czarnej muzyki. A już za kilka odcinków zwiększy się liczba opisywanych produkcji do trzech. Pozdrawiam



Informacje o artykule
Data dodania:2007-05-02
Dział / Kategoria: fun / felieton
Średnia ocena:nieoceniany
Oceń artykuł: Aby ocenić artykuł musisz się zalogować
Autor:
flaco666, 30 lat
mężczyzna, Kraków

Ostatnie artykuły tego autora:
Przegląd Zagranicznych Videoclipów odc. 09 seria:3
Przegląd Zagranicznych Videoclipów odc. 09 seria:3
Przegląd Zagranicznych Videoclipów odc. 10 seria:3
Przegląd Polskich Teledysków odc. 09 seria:3
Przegląd Polskich Teledysków odc. 10 seria:3

Zobacz wszystkie artykuły tego autora
Dodaj wypowiedź

Autor: Podaj wynik dodawania: 3 + 4 =

Pozostało znaków: 1250

Uwaga:
Twój host to ec2-34-229-119-29.compute-1.amazonaws.com (34.229.119.29). Informacja ta zostanie zapisana wraz z Twoją wypowiedzią. W przypadku naruszenia czyichkolwiek dóbr osobistych informacja ta zostanie ujawniona tak aby ułatwić ściganie autora.