Aby zapewnić prawidłowe działanie strony oraz żeby hajs się zgadzał używamy ciasteczek.
Szczegółowe informacje

hip-hop.pl »

EmbargoNagrania - Reaktywacja - wywiad

EmbargoNagrania - Reaktywacja - wywiad

Autor: seba

Za przerwę serdecznie przepraszamy wszystkich - naszych artystów, także słuchaczy i współpracujące z nami media. Teraz staramy się nadrobić zaległości.

Po kilkuletnim okresie działania i kilku ciekawych płytach Embargo Nagrania zniknęło z rynku muzycznego. "Był to długi proces, któremu musiała towarzyszyć cisza medialna oraz brak premier". Teraz wytwórnia powraca pełna sił i z nowymi płytami. Już niebawem ukażą się albumy JWP, 2cztery7 i Bez Cenzury. Zapraszamy na wywiad w którego m.in. o tym co się działo z Embargo przez ostatnie lata, o kulisach działalności wytwórni i o jej planach.

Co się teraz dzieje z Embargo? Kiedy możemy spodziewać się informacji o nowych premierach?

Embargo:
Embargo jest już jakiś czas po oficjalnej zmianie właściciela. Był to długi proces, któremu musiała towarzyszyć cisza medialna oraz brak premier. Stąd pojawiły się różnego rodzaju teorie czy plotki... przez pewien czas nie wiedzieliśmy na czym stoimy, nie mogliśmy nic nowego wydać, artyści byli zaniepokojeni. Z powodu restrukturyzacji poprzedniego właściciela Embargo, musieliśmy rozwiązać też świeżą, a cenną dla Embargo umowę na parę albumów z "Mercedresu". Za przerwę serdecznie przepraszamy wszystkich - naszych artystów, także słuchaczy i współpracujące z nami media. Teraz staramy się nadrobić zaległości. Reasumując, na dzień dzisiejszy Embargo jest już niezależnym wydawnictwem. Udało się odkupić od firmy ITI Film Studio markę wraz z logotypem "Embargo/ EmbargoNagrania", prawa do większości wydanego w latach 2004-2006 katalogu muzycznego oraz paru aktywnych umów. Kosztem było dostarczenie słuchaczom w 2006 roku jedynie: BEZ CENZURY, EP + DVD "RBK HIP HOP TOUR 2006" oraz kompilacji "HIPHOPSTACJA 3".

W najbliższym czasie możemy spodziewać się JWP, 2cztery7 i Bez Cenzury - możesz podać przybliżone terminy wydania tych płyt? Może masz już jakieś ciekawe informacje co po nich możemy się spodziewać?
Embargo: Jeżeli chodzi o oficjalne zapowiedzi, te parę lat w "Rap Biznesie" nauczyło mnie aby nie obiecywać terminów na zapas. JWP zapowiadaliśmy już parokrotnie od 2004 roku, mamy już pierwszą połowę 2007 i w międzyczasie artyści z JWP byli na wielu płytach: Wszyscy znamy przecież klasyczne już PCP, byli też na płycie PRAKTIK'a, na trasie i płycie RBK HIP HOP TOUR 2005, ERO zdążył nagrać, wydać, wziąć udział w promocji i zagrać serię koncertów w ramach projektu Bez Cenzury. Tym samym gościnny udział w wielu projektach przesuwał pracę nad albumem własnym ekipy. Zależy nam aby w najbliższym czasie z logiem Embargo wyszły minimum te trzy albumy, które wymieniłeś. Będą to albumy z najwyższej półki. Mogę potwierdzić, że na prawdę warto było czekać na album JWP bo materiał to Petarda! Po albumie JWP powróci do gry Pjus, Mes i Stasiak z nowym albumem 2cztery7. Mogę jedynie zdradzić, że zanosi się na więcej AlkoPoligamii w G-Funku! Mam ogromną nadzieję, że na przełomie roku mocno namiesza Bez Cenzury ze swoim drugim albumem. Dokładne daty premier ustalimy jak już płyty będą "na biurku", zaawansowane będą prace nad okładkami, pomysły na promocję, klipy etc. Tak jest dla wszystkich najlepiej.

W pewnym momencie skupiliście wokół siebie bardzo ambitnych i wyjątkowych raperów. W jaki sposób przekonywaliście ich do swojej firmy? Co było lub nadal jest Waszym atutem?
Embargo: Szczerze mówiąc, pomijając aspekt artystyczny, nawet tych najbardziej ambitnych artystycznie interesują, a. warunki finansowe b. promocja. W ITI warunki finansowe były adekwatne do pozycji na scenie. Inne warunki mieli artyści z bardzo mocnym starzem, a inne dostaje się jako debiutant. Jeżeli chodzi o promocję, dotychczasowe usytuowanie Embargo w grupie medialnej ITI, miało swoje olbrzymie plusy, ale też pewne minusy. Artystów na pewno przyciągała bliskość TVNu, Onetu, Multikina, TVN Turbo, z drugiej strony w rzeczywistości nie było możliwości wykorzystania w pełni wszystkich kanałów promocji, jakie kojarzą się z ITI. Udało się parę razy zrobić coś według mnie bardzo dużego np. umówić wizyty Pezeta i Eldo w programie Redaktorów Sekielskiego i Morozowskiego, gdzie chłopacy mogli pokazać, że Polski Hip-Hop to ważna kultura mówiąca o problemach młodego pokolenia, że Hip-Hop ma coś więcej do powiedzenia. Zarówno Eldo jak i Pezet prowadzili dyskusję na poziomie i nie przynieśli obciachu. Uważam to za pewnego rodzaju sukces Hip-Hopu, bo udało się zrobić coś takiego w stacji TVN, która z racji na starszą grupę docelową, czy zainteresowania odbiorców ogólnie nie była i nie jest nadal zainteresowana bliższą współpracą z wykonawcami Hip-Hop. Jeżeli chodzi o minusy, to czasami trudno było nawiązać bliższą współpracę z innymi mediami, które nie do końca mają po myśli z największymi graczami rynkowymi.., wszyscy wiemy, że TVN i ONET mają bezpośrednie konkurencje. Walka o pozycję i udział w rynku, Polityka wyższego szczebla, wykraczająca znacznie poza nasze małe podwórko. Jeżeli chodzi o atuty Embargo, to chyba nie nam je oceniać. Na pewno ważnym argumentem jest fakt, iż jesteśmy słuchaczami rapu i wychowaliśmy się na kulturze Hip-Hop. Cieszę się, że nie jesteśmy z innej bajki. Myślę, że dopóki będą wydawał płyty, które rozumiem, sam staje się ich fanem dopóty będę to robił. Jeżeli nagle wszyscy zaczną robić muzykę dance, bo teraz jest moda na techno techno, jazda jazda...my tego nie będziemy wydawać, bo tego nie rozumiemy, to nie nasz lot.

W pewnym momencie rozstaliście się z Grammatikiem. Czy możesz powiedzieć dlaczego tak wyszło? Jak w tym kontekście oceniasz przejście Eldo do My Music?
Embargo: Z Grammatikiem mieliśmy umowę na dwa albumy, maxi singiel - "Reaktywacja" i jeden pełny album "3", który jak sam Leszek powiedział wbrew opiniom fanów "Świateł Miasta", jest najlepszym albumem w dorobku zespołu! Grammatik, nie zerwał nagle umowy, czy nie odszedł z powodu słabej promocji. Rozstaliśmy się bo podjęliśmy dwustronnie taką decyzję. Prowadziliśmy rozmowy o wydaniu kolejnej płyty, która miała być albumem duetów grupy z czołówką polskich artystów różnych gatunków muzycznych...np. był pomysł na wspólny utwór z Anną Marią Jopek. Niestety, oczekiwania jak i wynikające z pomysłów koszty realizacji i oczekiwania finansowe samego zespołu były na tyle duże, że czysto biznesowo projekt by się nie dopiął nawet przy sprzedaży obecnego złotego nakładu! Znając wyniki sprzedaży płyt (Reaktywacja EP - 10 tysięcy, 3 - 8 tysięcy) i tendencję rynku (wzrost złodziejstwa internetowego) wydanie tego albumu bez kluczowych sponsorów byłoby samobójstwem finansowym. Pamiętając również późniejsze zastrzeżenia grupy do promocji, myślę również, że wykonawcom zawsze będzie się wydawało, że "Tam" będą mieli lepiej, lub że samemu zrobiłoby się coś lepiej. Leszek, miał okazję już sprawdzić, że wydanie i promocja albumu nie jest taka prosta. Już wie, że przebicie się samemu do mediów, negocjowanie patronatów medialnych, przekonanie stacji radiowych do grania nie chwytliwego singla plus tona biurokracji, umów, wyliczeń, rozliczeń i zwykłe ryzyko finansowe to naprawdę ciężkie wyzwanie. Jeżeli chodzi o przejście Eldo z Blend do My Music, to na pewno My Music w porównaniu z Blendem/Rockers robi muzykę z założenia masowo i komercyjnie, a nie niszowo i ambitnie. Stąd wiele osób jest zszokowanych decyzją Leszka, bo to po prostu na dzień dobry kłóci się z szerzonym przez niego podejściem do muzyki jako formy sztuki. Uważam, że to bardzo odważny ruch. Eldo zdecydował się spieniężyć swój album w wytwórni i wśród artystów, których otwarcie i publicznie krytykował jednocześnie narażając się na ewentualną utratę części swoich fanów z tego powodu. Szczerze mówiąc jako słuchacz rapu cenię nadal jego twórczość, ale jeżeli mam wspierać polską branżę Hip-Hop to wolę kupić inne albumy.

Nie baliście się wydawać debiutantów - to u Was wydali Bez Cenzury, 2cztery7 (jako debiut zespołu), za moment wychodzi JWP. Czym musi charakteryzować się materiał na dobry debiut?
Embargo: Stawianie na świeżość to dobry ruch. Myślę, że każdy dobry Label powinien wprowadzać co roku przynajmniej jedną starannie wybraną "Nową Twarz" na scenę. Asfalt ma swój Afront. Prosto weszło w THS. My postawiliśmy na 2cztery7, JWP i Bez Cenzury. Myślę, że o większości tych zespołów nie można teraz mówić do końca "debiutanci". To osoby, które współtworzą i rozwijają Polską kulturę Hip-Hop od dawna. Uważam, że promowanie zajebistych debiutanckich albumów spowoduje, że to wszystko będzie rosło i szło w dobrym kierunku. Najlepsi się przebiją, a słabe zespoły czy raperzy jednego hitu pomimo nachalnej promocji i tak odpadną. Słuchacze i codzienne życie to weryfikuje. Już mieliśmy wiele takich przykładów, na dłuższą metę to dobry rap i muzyka sama się broni, wydanie płyty i promocja jest wystawieniem muzyki na tę próbę, później już wydawca czy artysta nie podejmuje za słuchacza decyzji o kupnie płyty.

Każdy w swojej branży ma listę rzeczy, które chciałby osiągnąć. Kto jest na Twojej liście osób do wydania? Jakbyś miał spełnić swoje marzenia, to kogo z Polski i ze świata wydałbyś najchętniej? Embargo: Myślę, że scenie najbardziej brakuje świeżych solo raperów o własnym stylu, scenicznej charyzmie i mocnym wizerunku. Dlatego w pierwszej kolejności wydałbym płyty gości, którym wróżę dalszy rozwój, mających olbrzymi potencjał. Nie ujmując nikomu, dzisiaj postawiłbym na solowe płyty Erosa, nowe albumy Mesa, kupię nową płytę Pezeta, a kupiłbym też na pewno nową płytę Eisa (Gdzie jest Eis!?). Myślę, że każdy z nich dokładając do talentu pracę, byłby w stanie nagrać tyle albumów co O.S.T.R., trzymając cały czas zajebisty poziom. Mam nadzieję, że wykorzystają swój talent. Dużo też się mówi, ale to chyba tylko w internecie o wykonawcach takich jak Smark, Tetris, Reno. Szczerze mówiąc, znam tylko pojedyncze ich numery, bo nie można kupić płyt. Nie wiem dlaczego ich nikt nie wydaje, lub dlaczego sami się nie wydają? Prawdziwy underground to taki, który wydaje sobie sam winyle, patrz Dinal, W Czerni I w Bieli, czy Święty. Da się! Szacunek!

Promocja pierwszej płyty Bez Cenzury przebiegała wręcz niespotykanie jak na polskie warunki - było wszystko to czego potrzeba: klip, który nie powinien trafić do TV ze względu na długość, zdobywający wielką popularność, w drugim obiegu, jeszcze przed wydaniem płyty. Potem jeszcze dwa kolejne teledyski. W międzyczasie skandal z ściąganiem płyt z półek Empiku. Stąd pytanie - czy przy następnych płytach wykorzystacie to doświadczenie?
Embargo: Myślę, że nie chciałbym powtórzyć doświadczenia ze zdjęciem płyt z półek sklepowych. Przez ten ruch Empiku zarówno wytwórnia, jak i zespół stracił chleb. Albumu nie było podczas największego zainteresowania, kiedy wszystkie akcje i kampanie promocyjne były odpalone. Jak ktoś przyjdzie do sklepu kupić płytę jednego dnia i jej nie dostanie, to wróci do domu, ściągnie ją z internetu i może mu się już nie chcieć pójść po nią drugi raz. Po paru tygodniach dostanie w ofercie od wydawców 5 nowych albumów, wtedy sprzedać płytę wcześniej promowaną już jest trudniej. Kupują tylko fani.

Wytwórnie rapowe jak Prosto czy WJ robiły duże trasy dla swoich artystów. Czemu nie było jednej trasy sygnowanej przez Embargo?
Embargo:
Embargo z założenia było tylko i wyłącznie wydawnictwem. Nie byliśmy nigdy organizatorem koncertów, czy agencją Eventową, ale może warto kiedyś spróbować. W między czasie duże trasy "Prosto" czy "Wielkie Joł Rajd" organizowane przez "Bongos" miały konkretnego sponsora, który w danym czasie chciał się promować przez Hip-Hop. Były to duże strzały. Tak na prawdę jedyną firmą, która od 5 lat regularnie wykładała kasę na trasę hip-hopową był Reebok, byliśmy bardzo blisko trasy RBK Hip-Hop Tour, wydając 3 razy z rzędu album związany z trasą. Również na ten tour była zaproszona część naszych artystów. Mam świadomość, że zorganizowanie dużej trasy to olbrzymie koszty, które musi pokryć sponsor, bez sponsorów nie da się tego zrobić, bilety nie pokryją kosztów zespołów, logistyki i sprzętu. Artyści Embargo to rewelacyjne ekipy I DJ'e na kozacką trasę. Jeżeli ktoś kto czyta ten wywiad, decyduje o wydatkach marketingowych jakiejś dużej firmy to serdecznie zapraszamy! Zrobimy trasę w 8-10 miastach, dedykowany trasie teledysk, wydamy płytę, zrobimy trasie i sponsorowi dużą promocję i PR w mediach ogólnopolskich i lokalnych...

Ludzie często doszukują się dziwnych kulisów lub rozgrywek w szarej strefie polskiego rapu. Powiedz teraz po prostu jak wygląda codzienność wydawcy muzyki w Polsce?
Embargo: Spoko, nie rozumiem za bardzo pytania, czym jest szara strefa. Czy kulisy polskiego rapu ?.....ale powiem Ci jak jest,...a więc, pierwszy nakład płyty to 100 tysięcy. Wstaje rano idę się przepłynąć w basenie, potem idę przeliczyć banknoty, jem śniadanie i piję Cristal. Wsiadam do 911 GT2, jadę na jedno spotkanie z Pezetem w Intercontinentalu, potem obgadujemy światową trasę z 2cztery7, Snoopem i DPG na supporcie. po 5 daniowym obiedzie transferujemy się Jetem na Hel do Bryzy, wieczorem omawiamy kolekcję odzieżową wiosna Lato 2008 z JWP i szczegóły premiery nowego promodelu butów ERO MAX 720, potem znowu Cristal, Basen..., a rano znów basen i przeliczamy kase przed śniadaniem bo dostaliśmy info od asystentki, że sprzedała się kolejna ciężarówka naszej nowo wydanej płyty.. Ta sama asystentka ustawia serię wywiadów we wszystkich Talk-Show w tym miesiącu, 30 wywiadów (za każdy honorarium), 5 sesji foto (z honorarium) i 3 okładki magazynów (też z honorarium), ale powiem Ci Seba jak jest, Polska rzeczywistość hip-hopowa jest ... niestety zupełnie inna. Raperzy żyją z miesiąca nie miesiąc, głownie z koncertów i z tego co robią na co dzień. Wydawcy różnie, coraz częściej wydawanie płyty jest działalnością poboczną promującą jakiś inne nowy biznes, jedni finansuje płyty z ciuchów, drudzy żyje głownie z ogarniania koncertów swoich artystów. Jeszcze inne labele to studia nagraniowe czy podwykonawcy stacji telewizyjnych, a inne już nie istnieją, znam też osoby z branży, które teraz pracują na poważnych stanowiskach, w agencjach eventowych, mediach, różnie...dla nas również wydawanie płyt nie jest głównym źródłem utrzymania. Sam coś wiesz na ten temat... Hip-Hop.pl jest jednym z wielu Waszych projektów :)

Jak to jest, że duże koncerny często omijają raperów przy reklamach, promocjach itp. To wynika z niechęci raperów do koncernów, czy na odwrót?
Piotrek:
Myślę, że to działa w dwie strony. Ci którzy chcą, prędzej czy później nawiązują współpracę z wielkimi koncernami. Są też Ci którzy twierdzą, że ich pieniądze nie interesują, ale okazuje się, że wśród nich są Ci, którzy robią sponsorowane klipy z dużymi budżetami. Są duże koncerny, które wchodzą w sponsoring Hip-Hopu, są też takie, które na słowa Polski Hip-Hop mówią "To nie nasza grupa docelowa" lub "Nie interesuje nas to", a przy okazji też się boją, bo widzą w Hip-Hopie tylko jego ciemną stronę alkohol, przemoc, narkotyki, sex. Trochę też się pozmieniało, bo koncerny już nie widzą tak dużego potencjału w kulturze Hip-Hop jak kiedyś. Traktują kulturę i muzykę Hip-Hop już jako stały element kultury. Dziś sama muzyka, Breakdance, DJ'e i Graffiti to za mało na event, skończył sie bum. Teraz firmy mają zajawkę na sponsorowanie wydarzeń wokół extreme life style, sporty takie jak Snowboard - Jibbing na poręczach, Kitesurfing, Parkour, Freestyle Motocross, Dirt MTB etc. Na pewno muzyka jest blisko tego, ale nie jest już głównym wydarzeniem.

Jakie widzisz szanse i zagrożenia dla rapu w Polsce? Co powinno ulec zmianie i na co muszą uważać osoby zajmujące się tym rynkiem? Czego ci najbardziej brakuje?
Piotrek: Dla Rapu i muzyki szansą i zagrożeniem jednocześnie jest rozwój Internetu. Z jednej strony Internet powiększa ilość krążących w świecie nielegalnych plików MP3, z drugiej strony daje nieskończone możliwości promocyjne, a także sprzedażowe dowolnemu artyście. Ulec zmianie musi indywidualne postrzeganie zjawiska ściągania muzyki z Internetu. Chodzi o zwykły szacunek do przede wszystkim artysty. Według mnie największe uznanie dla artysty to zakup oryginalnej płyty za 20-30 zł lub wysłanie chociażby sms'a za 10-15zł za album w postaci plików MP3. Najbardziej mi brakuje polskiej wersji największego na świecie sklepu internetowego firmy Apple - Itunes. Jeżeli chodzi o osoby, które zajmują się rynkiem, to mogę powiedzieć, że niektórzy artyści czy wydawcy robią czasami nieprzemyślane ruchy. Sami sobie podcinają gałąź np. wpuszczając całe płyty za friko w internet, muzyka danego artysty jest postrzegana jako muzyka nie warta kupienia....i w konsekwencji taki artysta nigdy nie sprzeda dużego nakładu albumu.

Jaka jest Twoja prognoza na 2007 rok w polskim Hip-Hopie?
Piotrek:
Zapowiedzianych jest mnóstwo dobrych albumów. Mam nadzieję, że z wydawniczego punktu widzenia to najgorsze już było. Myślę, że sprzedaż albumów CD przestanie spadać i po woli ludzie powrócą do kupowania płyt dla książeczki, jakości audio, samej zajawki zbierania płyt, a ci co żyją już tylko MP3 na kompie i w Ipodzie zaczną po mału płacić coraz częściej za tanie i legalne, łatwo dostępne pliki z Internetu. (Czekamy na Itunes Polska!). No i może wreszcie coś się ruszy ze sprzedażą albumów w formie cyfrowej na większą skalę przez sieci GSM lub kluczowych dostawców Internetu. Myślę, że wszyscy na to liczą. Ale tak jak mówię, cieszę się że rok 2007 się bardzo dobrze zaczął. Na razie według mnie same dobre albumy, O.S.T.R., Eldo, kolejny dobry powrót to ŁonaWebber!, a dalej kolejne dobre zapowiedzi. Mamy jedynie nadzieję, że nasze również się do nich zaliczają. Pozdrowienia! Szacunek!



Informacje o artykule
Data dodania:2007-10-09
Dział / Kategoria: muzyka hip-hop / wywiad
Średnia ocena:9.25 (4)
Oceń artykuł: Aby ocenić artykuł musisz się zalogować
Autor:
seba, 37 lat
mężczyzna, Szczecin

Ostatnie artykuły tego autora:
Kandydaci na szaleńców - przedpremierowy wywiad z Mesem
Nie szufladkowałbym tego albumu - Fokus - wywiad
Potrzeba flirtu i reakcja na kobiece piękno - 2cztery7 - wywiad
Ulica nadaje - wywiad z Sują
Konkurs na Demo Roku Magazynu WuDoo - wywiad z Aśką Tyszkiewicz

Zobacz wszystkie artykuły tego autora
WWW.MYSPACE.COM/DESHCZ
Wyślij prywatną wiadomoś do użytkownika
20:45:31, 03-10-07
w wywiadzie jest pare błędów ortograficznych


doputy - dopóki

anonim
Autor: kazer86   Link do posta
10:10:20, 09-10-07
Na nowej płycie JWP w kazwałku Mówią bit jest oparty na identycznej petli co numer Ostrego Zazdrość z płyty Tabasko !!! CO WY NA TO ?!

Zieli
Autor: Zieli   Link do posta
Wyślij prywatną wiadomoś do użytkownika
10:11:50, 09-10-07
juz czytam

anonim
Autor: ownerrrrr !!!! leszczy !!!!!!   Link do posta
10:30:24, 09-10-07
czlowieku PO CIUL to piszesz ... ze to samoo... jest na ostrym.... hsuahsuahsusa wez sie zajmij soba !!!! pokoj dla normalnych typow!:)))

anonim
Autor: kadafu   Link do posta
10:56:16, 09-10-07
Lepiej niech nie wydają przez jakiś czas ale zato jak wydają to porządny materiał ema wszystko co najlepsze

anonim
Autor: kazer86   Link do posta
11:00:27, 09-10-07
pisze po to by uświadomić niektórych ! jak widac niektórym przeszkadza juz nawet takie coś ? zero spinki ale dziwna jazda !

.TIREX.
Wyślij prywatną wiadomoś do użytkownika
12:48:08, 09-10-07
"[...] skandal z ściąganiem płyt z półek Empiku".


O CO CHODZI ?

anonim
Autor: OldSchool1986   Link do posta
13:52:40, 09-10-07
Singiel rozczarowaniem się okazał. A na płytę czekam oby okazał się bardziej konkretnym materiałem.

anonim
Autor: DCCCC   Link do posta
14:10:18, 09-10-07
"skandal z ściąganiem płyt z półek Empiku"<--- chodzi o tekst na książeczce"jak masz ściągać tą płyte z internetu to lepiej zajeb ją ze sklepu" czy jakoś tak

KosteL
Wyślij prywatną wiadomoś do użytkownika
15:46:56, 09-10-07
wszystko pieknie ladnie ale kiedy w koncu plyta Mercedresa ?

Lezbulla1
Wyślij prywatną wiadomoś do użytkownika
16:00:33, 09-10-07
co do 'mówią' to przejebane z tym bitem, przez tyle lat innego nie mogli sieknąć?

DonCarleone
Wyślij prywatną wiadomoś do użytkownika
16:08:02, 09-10-07
kurwa płyta jwp jeszcze nie wyszła?
przeciez ja ją mam z neta juz od niedzieli ze zdjeciemi orginalnej płyty

anonim
Autor: pjt   Link do posta
16:48:54, 09-10-07
to daj link

anonim
Autor: pitch black[   Link do posta
17:07:34, 09-10-07
DonCarleone daj kurwa linka do plyty!!!

anonim
Autor: *******   Link do posta
17:18:18, 09-10-07
www.empik,pl wy kurwy

M_A_S_T_A
Wyślij prywatną wiadomoś do użytkownika
17:58:04, 09-10-07
jedna z nielicznych moich ulubionych wytwórni:)

anonim
Autor: www.wp.pl   Link do posta
18:03:30, 09-10-07
Dziwki płyta wyszła w czwartek

anonim
Autor: Zakochany08   Link do posta
18:11:43, 09-10-07
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/f6b04 45f67f02fe5.html

To moja panna. Proszę was o szczerą ocenę.. zdjęcie dosyć odważne.

anonim
Autor: zakochany08   Link do posta
18:16:19, 09-10-07
Bez spacji.

WWW.MYSPACE.COM/TRUSKAWAPROSTO
Wyślij prywatną wiadomoś do użytkownika
18:25:04, 09-10-07
ZAJEBISTY WYWIAD

A JWP JUŻ JEST PRZECIEŻ

i MAM GO NA ORGINALE OD TYGODNIA


anonim
Autor: promocja w internecie...............   Link do posta
18:58:43, 09-10-07
www.myspace.com/swirbeats

.TIREX.
Wyślij prywatną wiadomoś do użytkownika
18:58:58, 09-10-07
Autor: DonCarleone
Dodany: 2007-10-09 16:08:02 Host: [ukryty - użytkownik zarejestrowany]kurwa płyta jwp jeszcze nie wyszła?
przeciez ja ją mam z neta juz od niedzieli ze zdjeciemi orginalnej płyty


...a na tych zdjeciach widzisz moj kocyk :)

TET Army!



Autor: DCCCC
Dodany: 2007-10-09 14:10:18 Host: ---.internetdsl.tpnet.pl"skandal z ściąganiem płyt z półek Empiku"<--- chodzi o tekst na książeczce"jak masz ściągać tą płyte z internetu to lepiej zajeb ją ze sklepu" czy jakoś tak

mam te plyte, a jakos tego wczesniej nie zauwazylem ;)

anonim
Autor: GUest   Link do posta
20:31:42, 09-10-07
www.reportazeslubne.com

anonim
Autor: LoRDPdN   Link do posta
20:53:13, 09-10-07
W 80% popieram słowa Człowieka z Embargo. Spoko wywiad, można z niego co nieco wyciągnąć choć mam pewne wrażenie, że jest z deka przedawniony. No i czekam na płytki 2007-2008 to będzie tłusty okrrrrrrrres dla prawdziwych Słuchaczy. Embargo Big  UP! Pokój V

anonim
Autor: LoRdPdN   Link do posta
20:56:54, 09-10-07
yo! gdzie moj avatar he!?

_bonus_sDz
Wyślij prywatną wiadomoś do użytkownika
22:45:06, 09-10-07
Uszanujcie ich pracę, wysiłek i kupcie ORYGINAŁ a nie z neta wszystko ssać ! Ta płyta wraz z ONARem powinna być na półce każdego kto ceni sobie polski RAP!

27.10 Molesta Ewenement Łódź Fanaberia

anonim
Autor: TeeNTe   Link do posta
22:53:13, 09-10-07
kazer86 Na nowej płycie JWP w kazwałku Mówią bit jest oparty na identycznej petli co numer Ostrego Zazdrość z płyty Tabasko !!! CO WY NA TO ?!"""""""""'

JA Sondze ze u ostrego to lpeiej wyszlo dwa razy

ALe co do plyty to bardzo dobra kilka kawalkow miarzdzy

JEDEN << ten kawalek katuje juz od tygodnia i zamiast sie znudzic to coraz bardziej mi sie podoba xD xD


(Sondze) < niemam polskich liter to pisze tak

no i pozdrawiam jeszcze raz wszystkich V x) znaczy nie jeszcze raz bo wczesniej was niepozdrawialem nie sam niewiem juz pogubilem sie


anonim
Autor: polskapolska   Link do posta
10:23:06, 10-10-07
jwp ma lepszy bit niz ostry. co do kawałka to kwestia gustu, ja wole jwp. ale bit jest zdecydowanie lepszy na jwp. a płyta nr1wp jest mistrzowska, polecam.

anonim
Autor: Felo PSK   Link do posta
18:27:22, 10-10-07
Kozak Płyta Zajebistaaaa.Pozdrówki Z podlasia

anonim
Autor: sieeajejor   Link do posta
23:48:19, 12-10-07
NAJLEPSZA PLYTA 2007 . MISTRZOSKA!

anonim
Autor: Cześć   Link do posta
18:36:10, 23-04-18
0nie t3ledyski czasy

Dodaj wypowiedź

Autor: Podaj wynik dodawania: 1 + 4 =

Pozostało znaków: 1250

Uwaga:
Twój host to ec2-18-205-19-203.compute-1.amazonaws.com (18.205.19.203). Informacja ta zostanie zapisana wraz z Twoją wypowiedzią. W przypadku naruszenia czyichkolwiek dóbr osobistych informacja ta zostanie ujawniona tak aby ułatwić ściganie autora.

Hip-Hop.pl © 2000-2018 • kontakt • redakcjareklamamateriały promocyjneFAQ, pomoc i zasadyPolityka Cookies